Jongerius: Geef spaarloon vrij!

Rond Kerstmis moet het spaarloon worden vrijgegeven. De FNV-voorzitter Agnes Jongerius vindt dat het kabinet snel met maatregelen moet komen om het consumentenvertrouwen te herstellen.



Wat zouden jullie doen met het vrijgegeven spaarloon?



Geven jullie het uit tijdens de kerstdagen of zouden jullie het op een spaarrekening zetten?

ik zou t sparen. Maar ik heb dan ook niks met kerst.

Een LCD-tv kopen of een bank, laminaat in de huiskamer/keuken of eindelijk onze kantoortjes op zolder.



We hebben zoveel wensen op dit moment, het komt wel op.



Denk alleen niet dat het gaat gebeuren voor de kerst. Beetje kort dag lijkt mij :lol:

Ik begrijp de logica niet…



Als we vertrouwen in de economie moeten krijgen zouden ze juist moeten zeggen; “laat dat spaarloon maar lekker staan nergens voor nodig de dip is bijna genomen en je spaargeld staat veilig”



Nu zeggen ze; “hier heb je je spaargeld het gaat zo slecht dat jullie wel wat extra geld kunnen gebruiken stop het aub in de onderuitgaande economie”.



Of snap ik het weer niet? :wink:



Oww en ik zou er niks mee doen momenteel.

niks we hebben geen spaarloon regeling :mrgreen:

Nou ik vind niet dat ons spaargeld zo veilig is tegenwoordig.



Steeds meer bedrijven blijken noodlijdend te zijn. Op een gegeven moment houdt het geld geven vanuit de overheid ook op. Daarbij is het ons belastinggeld.



Dat is er straks niet meer. Ze geven geld uit wat er niet is. Ik heb dan liever mijn geld in mijn eigen hand. Je kan het altijd nog in een oude sok doen en niet uitgeven, maar laten mensen toch wel de eigen keuze hebben over hun geld.



Ik luister veel BNR en het is allemaal echt niet zoals het in de commerciele media wordt voorgespiegeld.



Ik ben echt niet bang aangelegd, maar hoe de overheid nu omgaat met ons geld daar word ik niet vrolijk van.

@Madre wrote:

Nou ik vind niet dat ons spaargeld zo veilig is tegenwoordig.



Steeds meer bedrijven blijken noodlijdend te zijn. Op een gegeven moment houdt het geld geven vanuit de overheid ook op. Daarbij is het ons belastinggeld.



Dat is er straks niet meer. Ze geven geld uit wat er niet is. Ik heb dan liever mijn geld in mijn eigen hand. Je kan het altijd nog in een oude sok doen en niet uitgeven, maar laten mensen toch wel de eigen keuze hebben over hun geld.



Ik luister veel BNR en het is allemaal echt niet zoals het in de commerciele media wordt voorgespiegeld.



Ik ben echt niet bang aangelegd, maar hoe de overheid nu omgaat met ons geld daar word ik niet vrolijk van.




Ik bedoel niet dat het echt zo veilig is maar zij willen ons toch een veilig gevoel geven…



Nu kweken ze juist angst is mij punt…

@ruud wrote:

@Madre wrote:
Nou ik vind niet dat ons spaargeld zo veilig is tegenwoordig.



Steeds meer bedrijven blijken noodlijdend te zijn. Op een gegeven moment houdt het geld geven vanuit de overheid ook op. Daarbij is het ons belastinggeld.



Dat is er straks niet meer. Ze geven geld uit wat er niet is. Ik heb dan liever mijn geld in mijn eigen hand. Je kan het altijd nog in een oude sok doen en niet uitgeven, maar laten mensen toch wel de eigen keuze hebben over hun geld.



Ik luister veel BNR en het is allemaal echt niet zoals het in de commerciele media wordt voorgespiegeld.



Ik ben echt niet bang aangelegd, maar hoe de overheid nu omgaat met ons geld daar word ik niet vrolijk van.




Ik bedoel niet dat het echt zo veilig is maar zij willen ons toch een veilig gevoel geven…



Nu kweken ze juist angst is mij punt…




Ja en daarom liegen ze erover. Want wat gebeurt er als mensen erachter komen wat er daadwerkelijk aan de hand is?

Dan haalt iedereen hun geld van de banken af. En wat gebeurt er dan? dan stort helemaal de hele wereld in.



Dus doe wat je wil met je geld, maar laat het wel onze eigen keuze zijn toch?

Het is natuurlijk geen discussie topic maar…



Ik vind het not done om het vrij te geven je kreeg fiscaal voordeel omdat je je geld voor een langere periode vast zet. De mensen die er toen voor kozen om dit niet te doen worden nu eigenlijk gedupeerd in mijn ogen.

@ruud wrote:

Het is natuurlijk geen discussie topic maar…



Ik vind het not done om het vrij te geven je kreeg fiscaal voordeel omdat je je geld voor een langere periode vast zet. De mensen die er toen voor kozen om dit niet te doen worden nu eigenlijk gedupeerd in mijn ogen.




Ik snap totaal je insteek. Ik begrijp het echt.



Echter vertrouw ik gewoon niet wat er nu allemaal met ons belastinggeld/spaargeld en pensioenen gebeurd.

Spaarloon vrijgeven is een beproefde methode om consumenten aan te sporen meer te consumeren/besteden. Hierdoor krijgt de economie een ‘boost’ wat de aanzet kan zijn voor een positievere tendens. Het zou niet de eerste keer zijn en ook in het verleden heeft het geholpen.

Ik laat mijn spaarloon elk jaar volstorten vanuit mijn vakantiegeld.



Volgende dag laat ik het vrijboeken op onze eigen spaarrekening

ivm betaalde premie voor onze levensverzekering (erkend bestedingsdoel).

Wel het belastingvoordeel, maar niet de blokkade.



En aangezien veel mensen hier gebruik maken van kinderopvang

zouden volgens mij veel meer het op deze manier kunnen doen.



Ik heb de bestedingsdoelen er even bijgezocht.



Reguliere deblokkering van uw spaarloonrekening:



U kunt het tegoed van uw spaarloonrekening onder bepaalde voorwaarden voortijdig opnemen.

Het geld dient dan te worden gebruikt voor één of meer van onderstaande erkende bestedingsdoelen.



Bestedingsdoelen Geoorloofd?

Aankoop eigen woning Ja

Premies levensverzekering (spaarverzekering) Ja

Vrijwillige premie ingevolge pensioenregeling Ja

Aflossing hypotheek Nee (wel na 4 jaar)

Starten eigen bedrijf Ja

Verlofsparen Ja

Studiekosten Ja

Kinderopvang Ja




Dusse, hier geen ene cent op de spaarloon.



Conny

@Suuus wrote:

Spaarloon vrijgeven is een beproefde methode om consumenten aan te sporen meer te consumeren/besteden. Hierdoor krijgt de economie een ‘boost’ wat de aanzet kan zijn voor een positievere tendens. Het zou niet de eerste keer zijn en ook in het verleden heeft het geholpen.




Dus eigenlijk geven ze toe dat velen centjes te weinig hebben maar ze hebben wel voldoende tegoeden om fortuinzoekers in IJsland te compenseren.



Miljarden staan er in depot… belastingverlaging oid? Naahhh alles gaat omhoog…



(ik reageer bewust even wat gechargeerd)

Je slaat de spijker op zijn kop Ruud…

@ruud wrote:

@Suuus wrote:
Spaarloon vrijgeven is een beproefde methode om consumenten aan te sporen meer te consumeren/besteden. Hierdoor krijgt de economie een ‘boost’ wat de aanzet kan zijn voor een positievere tendens. Het zou niet de eerste keer zijn en ook in het verleden heeft het geholpen.




Dus eigenlijk geven ze toe dat velen centjes te weinig hebben maar ze hebben wel voldoende tegoeden om fortuinzoekers in IJsland te compenseren.



Miljarden staan er in depot… belastingverlaging oid? Naahhh alles gaat omhoog…



(ik reageer bewust even wat gechargeerd)




Totaal eens, maar ik heb dan liever dat ze ook geen stomme dignen doen met ons spaarloon en dat ik dat lekker zelf in de hand heb.

Hier zou het spaarloon van hub in januari toch al vrij komen. Dat gaat op de spaarrekening en dan gaan we als het vakantiegeld er is de achtertuin een opknapbeurt geven, er moet een nieuwe voordeur komen we willen iets aan de badkamer doen en we moeten sparen voor een andere auto over een paar jaar. Dusssss het komt wel op, alleen niet met de kerst :mrgreen: .

In 2005 hadden we geld nodig voor ons trouwen en nu zijn we druk aan het sparen voor een andere auto. Dus voor ons zou het wel goed uit komen!

ik zou er niets mee doen en lekker laten staan waar het nu staat :slight_smile:

Ik zou het op een andere spaarrekening zetten en de rest van het jaar dingen van doen.



Al klinkt een lcd scherm van 120 cm ook wel erg leuk, hihi.

Ik zou met mijn spaarloon een nieuwe tv kopen en alles wat overblijft zou ik heerlijk op de spaarrekening zetten voor als we op vakantie willen oid :mrgreen: