Jongensfiets

Ik ben een beetje aan het neuzen voor een fiets voor zoon.

Hij is nu 1.15lang en heeft een 16inch fietsje. Dat gaat opzich prima, maar het zou fijn zijn als hij tegen zijn 7e verjaardag, in juni, naar een grotere fiets kan.

Ik zat zelf te denken aan een 20inch.

Waar vind ik een mooie, goeie fiets?

Ik vind heel veel jongensfietsen helemaal niet mooi.

Alsof jongens bijvoorbeeld kleur niet mooi mogen vinden?

En van bijv. gazelle vind ik de modellen echt lelijk!

De enige fiets die bij mijn zoon een “wauw” teweeg bracht is deze:

Ferrari fiets

En ik vind deze mooi/grappig:

Maar hij is nog helemaal niet gewend aan een fiets met stang.

Waarschijnlijk wordt het gewoon een 2e hands fiets via MP die mijn broer en ik gaan oppimpen (zo wil zoon bijvoorbeeld heel graag een mandje voor op zijn fiets).

Maar vertel, welke fiets heeft jou zoon?

En wat zou de beste maat zijn?

Als ik geld over had (maar helaas) dan kocht ik deze voor erbij, want dit is echt typisch zoon:

Die bakfiets is helemaal geweldig. Lasse had een loopbakfietsje destijds - ben ik nog steeds verliefd op.

Zag bij de gamma laatst zwarte jongens fietsen (inderdaad geen kleur) met zo’n drager voorop. Vond het op zich wel een grappig ding.

Ik vind die loekie ook erg leuk.

maar hier ook weinig geld voor nieuwe fietsen en tot nu toe MP fietsjes.

oh nee het was de praxis bedenk ik me nu.

Wij hebben van Giant een leuke blauwe gehad met ook een niet al te hoge instap, in 20 inch. Dat lijkt me voor jouw zoon de beste maat, of denk je dat 22 inch al zou kunnen?

Nu fietsen beide knullen op een batavus snake, de een een witte, de ander een grijze. Allebei van mp ook hoor! Wij vonden het ook lastig iets te vinden wat ook nog leuk was, die Loekie vind ik wel erg leuk alleen is daar het nadeel van (zulk soort fietsjes) dat ze meestal geen versnellingen hebben en dat was voor ons wel een vereiste.

Ik zou er even goed naar kijkne in de fietsenwinkel wat precies zijn maat is. Onze oudste van 6 moet ook een nieuwe fiets en we dachten ook aan 20inch omdat dat de volgende maat ik maar in de winkel bleek dat hij ook al op 22 inch past…

zonde van het geld om de verkeerde maat te kopen en er maar kort mee te doen. Wij weten nu de maat en gaan via mp kijken :wink:

Ik vind dat de Hema leuke kinderfietsen heeft. :slight_smile: