Jongen van 13 doet poging tot verkrachting bejaarde...

AMSTERDAM – Een jongen van dertien heeft in een Amsterdams verzorgingstehuis getracht een 91-jarige vrouw te verkrachten.

© NU.nl/Suzanne VormerDat meldt Het Parool. Het incident vond vorig jaar november plaats.

De jongen zou de vrouw ernstig hebben bedreigd. Ook liep ze verwondingen op bij het incident.

Ondanks dat er DNA is aangetroffen blijft de jongen ontkennen dat hij de vrouw iets heeft aangedaan. Volgens zijn vader is er sprake van een complot.

Momenteel loopt er een zaak tegen de jongen. Ondanks dat de rechtbank de poging tot verkrachting bewezen acht, wordt er nader onderzoek gedaan naar de persoonlijkheid en de motieven van de jongen.

Voorlopig zit de jongen vast in een justitiële jeugdinrichting.

Snoep

De jongen zou de bejaarde vrouw kennen. Hij kwam wel eens met een groepje langs om snoep te vragen of geld in te zamelen.

Hij zou zich in eerdere ontmoetingen wel al vreemd hebben gedragen. Zo werd al eens aan de politie gemeld dat de jongen oneerbare verzoeken deed. Zo zei hij bij een ontmoeting in augustus vorig jaar haar naakt te willen zien.

Koranlessen

De jongen stelt een alibi te hebben. Zo zou hij op de bewuste dag Koranlessen hebben gevolgd in de moskee.

Ondanks een overweldigende hoeveelheid bewijs gelooft de vader van de jongen heilig in zijn onschuld. Hij wijst naar een medewerker van school als spil in het complot tegen zijn zoon.

De jongen heeft voor zijn leeftijd een aardig dossier opgebouwd. Zo was hij betrokken bij diefstal, vechtpartijen, vernieling en grensoverschrijdend gedrag richting meisjes.

© NU.nl

Lekker ventje… :snooty: :eh:

En die ouders maar achter hun zoon blijven staan ipv eens echt te kijken wat er nou aan de hand zou kunnen zijn met hem… maar goed, das vaak ook een stukje cultuur… ontkenning… :wink:

Niet alleen in die cultuur hoor…

Ik was toch laatst op die camping… meisje van 14 (nederlands) had meisje van 7 mep met tennisracket verkocht…

Oma van meisje van 7 erop af… naar moeder van die van 14.

Die beweerde dat haar dochter dat nooit zou doen, want ze haalde zulke goede cijfers op school… :shock:

Ken meerdere ouders met heilige kinders…

Vind dat altijd zo dom…

@Bren1970 wrote:

De jongen heeft voor zijn leeftijd een aardig dossier opgebouwd. Zo was hij betrokken bij diefstal, vechtpartijen, vernieling en grensoverschrijdend gedrag richting meisjes.

Erg is dat hé, op 13-jarige (!!) leeftijd.

Ze hebben het over grensoverschrijdend gedrag t.o.v meisjes, hij heeft de bejaarde vrouw oneerbare voorstellen gedaan en uiteindelijk dus zijn DNA bij haar gevonden. Ik wil er niet over nadenken..

Dat kind heeft duidelijk een probleem. Het feit dat zijn vader er op deze manier mee omgaat maakt het alleen maar erger.
Wie weet is hij wel mede-veroorzaker van het gedrag, hoe kom je als 13-jarige anders tot dit soort acties?

Dan nog vind ik het ontkennen van verkrachting wel erger dan ontkennen van een klap met een tennis racket… ik snap je vergelijking trouwens wel hoor…

Maar ik denk zelf dat zulke jongeren thuis zo in de strakke wereld van de cultuur worden gehouden… hoe het hoort… hoe het moet… dat sommigen vanzelf rebels worden… afzetten… als je dan ook nog een vader en moeder hebt die denken: laat em maar… tis een jongen… het komt wel goed… ooit gaat ie bidden, trouwen… dit is maar een fase… en dat accepteren… dan kan het ver gaan… van overmatig alcohol gebruik tot drugs gebruik en zelfs verkrachting… Ze kunnen die grens van de vrijheid in de westerse cultuur niet verweven in hun Marokkaanse cultuur… dan schieten ze 1 kant op en doen dat ‘hard’ Of ze gaan in djelabet lopen en laten een baard groeien of ze worden ‘mini crimineeltjes’… (even heel zwart-wit dan he) Gelukkig zijn er een boel ouders die wel praten met de kinderen… die wel verantwoordelijkheid nemen voor het gedrag van hun kinderen en praten… die kinderen kunnen de juiste balans vinden tussen hun cultuur thuis en daarbuiten…

Zo, wat een Oprah tekst… :roll: :lol: maar ik geloof echt dat het zo in elkaar steekt… :mrgreen: :angel:

Ben het wel met je eens!

Zie het om me heen ook…

Jammer he?!?!

Onzettend… mensen onthouden toch vaak die ‘k.ut Marokkaantjes’ op scooters ipv die stoere Turkse en Marokkaanse meiden/jongens die bijvoorbeeld een universitaire opleiding doen…

Vooroordelen… maak me er zelf ook weleens schuldig aan hoor… terwijl ik zelf half buitenlands ben en mijn man 100%… kijk maar eens een avondje naar opsporing gezocht… schrik je je dood… alleen maar Achmed en Mohammed die gezocht worden… Terwijl op de hoek van de straat Piet je fiets staat te jatten… Maar Piet vergeet je… Achmed wordt onthouden… want dat is weer zo’n ‘kutmocro’ :frowning:

@faizaa wrote:

Onzettend… mensen onthouden toch vaak die ‘k.ut Marokkaantjes’ op scooters ipv die stoere Turkse en Marokkaanse meiden/jongens die bijvoorbeeld een universitaire opleiding doen…

Vooroordelen… maak me er zelf ook weleens schuldig aan hoor… terwijl ik zelf half buitenlands ben en mijn man 100%… kijk maar eens een avondje naar opsporing gezocht… schrik je je dood… alleen maar Achmed en Mohammed die gezocht worden… Terwijl op de hoek van de straat Piet je fiets staat te jatten… Maar Piet vergeet je… Achmed wordt onthouden… want dat is weer zo’n ‘kutmocro’ :frowning:

dat is een beetje l*lkoek, sorry…

Alsof Nederlanders alles kunnen uitvreten en de politie met hun ogen dicht staat?

Opsporing Verzocht…

Idd, het viel me laatst ook op dat het alleen maar Achmed en mohameds zijn… Misschien voor nu de belangrijkste zaken om op tv te laten zien ja, maar om nou te zeggen dat Piet die fiets zomaar kan stelen… :naughty:

@Rooike wrote:

@faizaa wrote:

dat is een beetje l*lkoek, sorry…

Alsof Nederlanders alles kunnen uitvreten en de politie met hun ogen dicht staat?

Opsporing Verzocht…

Idd, het viel me laatst ook op dat het alleen maar Achmed en mohameds zijn… Misschien voor nu de belangrijkste zaken om op tv te laten zien ja, maar om nou te zeggen dat Piet die fiets zomaar kan stelen… :naughty:

Daahaarommm… zeg ik… :mrgreen: dat zijn vooroordelen waar ik weet dat ik ze soms, net als vele anderen, ook heb… Ik gebruikte dit voorbeeld, om aan te geven dat terwijl jij bang bent dat Mohamed je fiets steelt, die ‘goudeerlijke Hollander’ em vanachter je schuur eruit haalt…

Een voor-oor-deel dus… :angel:

Bij fietsendiefstal zijn Achmed, Mohammed, en Henk&Ingrid ( :lol: )allemaal gelijk is te onbelangrijk voor de politie om tijd aan te besteden.

:roll:

Sterker nog… of t nou Ali, Mohamed of Truus is die je AUTO openbreekt… als er geen politie auto beschikbaar is… komen ze ook niet… :mrgreen:

Zo dan - 13 jaar en al flink verknipt - en dat zal hij niet sinds vandaag of gisteren geweest zijn. Toch jammer dat ouders hun oogkleppen zolang ophouden :doh:

Wil best geloven dat cultuurproblemen erg verwarrend kunnen werken op jongeren en dat ze daardoor in verkeerde kringen kunnen terecht komen en dat ouders dat niet door (willen) hebben maarrrr…

Als een zo jong kind een hoogbejaarde vrouw lastig valt en haar vervolgens probeert te verkrachten zit er niet een steekje maar een heel breiwerk los in de bovenkamer.

Ik vind dit echt gesloten inrichting materiaal en dan maar hopen dat ze er nog iets mee kunnen want het is toch wel een erg creepy idee dat die jongen straks 18 wordt en weer gewoon los mag lopen.

Heb ooit een uitzending gezien over die jeugdgevangenis (heet dat zo?) in Amsterdam. Wat me het meest bij gebleven is was een (Nederlandse) jongen van ook ongeveer die leeftijd die kurkdroog zat te vertellen dat ie geprobeerd had een ander kind te vermoorden (echt de intentie dus!) met een aantal hele enge fantasieverhalen erbij waar ie ook echt in geloofde. Geen enkel gevoel, niet van spijt of wat dan ook. Doodeng vooral omdat ie volkomen normaal overkwam in andere beelden van eten sporten en praten over ditjes en datjes. Die loopt nu zeerwaarschijnlijk ook weer over straat ondanks dat ze daar niet veel verder kwamen met hem zoals ze zeiden. Iek!

(en hoe het wel moet weet ik ook niet, snap ook wel dat je iemand van die leeftijd niet eeuwig kunt vasthouden maar toch…)

ik heb dat ook gelezen, vreselijk zeg, ook ik denk dat er iets niet helemaal lekker is bij dat jochie…dat ie een vrouw overvalt kan ik nog wel begrijpen(niet accepteren) maar dat ie zo’n oude vrouw wilt verkrachten, neen daar kan ik met mijn hoofd niet bij, dat ie m uberhaupt dan recht krijgt, zegt mij al genoeg dat er iets vreselijks mis is met dat jochie

Ik hoop echt dat ze m gaan helpen or whatever, denk dat de maatschappij niet gebaat is met t feit dat dit soort jochies onbehandeld vrij rondlopen.