Jongen of Meisje ?? verschillende hartslag klopt dit ???

Ik heb gelezen dat het verschil in de hartslag zit en je het weet met een echo maar klopt dit ook echt ???



ik heb dit gelezen : even onder spoiler voor wie het niet wil weten hier niet kijken…





Voor wie nergens in gelooft…

Alles onzin maar wil je toch enige houvast? Let dan bij de verloskundige op het meten van de hartslag van je baby. Minder dan 139 slagen per minuut wijst vrijwel altijd op een jongen. Is de hartslag opmerkelijk snel, dus sneller dan 140? Dan is het kindje een meisje. En dit is nu eens geen bakerpraatje! ;).

Ja, hier klopt dat wel… Bij Jayden was het steeds 140, terwijl het bij Quincy vooral in het begin veel hoger lag :slight_smile:

Volgens die theorie zou ik 2 meiden moeten hebben.

Kende het namelijk ook wel en vind het vooral grappig om dergelijke dingen te bekijken, op te schrijven en dan later te zien of het wel of niet klopte.



Hier dus 2x ‘wel’ en 2x niet.



(wel tussen quotjes omdat ik denk dat het dus eerder toeval is dan dat het op iets gebasseerd is).

ja bij de ene site lees je dat het klopt en bij de andere site is het weer fabel… dus ik denk ik ga hier ook vragen en dan zien we het wel…



dus mocht het hier wel kloppen gaat het nog heel leuk worden

Hier bij alledrie harstslagen rond de 155. En 2 jongens en 1 meisje :wink:

Hier ook altijd dik boven de 140 en een jongetje, dus voor ons klopt het wel :angel:

@Sennapen wrote:

Hier ook altijd dik boven de 140 en een jongetje, dus voor ons klopt het wel :angel:




Nee, volgens de spoiler van de ts juist niet :wink: :mrgreen:

Hier had a een hele lage hartslag altijd… zo rond de 130 max terwijl J juist vaak hoog zat… dus dan zou het bij mij niet kloppen

nope, klopt hier ook niet!

Bij alle 3 de mannetjes een snelle hartslag :mrgreen:



Mijn tante (destijds nog verloskundige) ging met mij de weddenschap aan bij de eerste, zij dacht aan de hand van de hartslag dat ik een meisje zou krijgen. Bij de 20w echo was het toch duidelijk een jongen!

Haha hier zou het kloppen. Mijn mannetje was altijd rustig en mijn meisje was een Jogging baby :smiley: , dus regelmatig een hartslag van boven de 180.

Nee, hier klopte het niet. In rust zat onze meid meestal rond de 130 en in beweging rond de 150.



Overigens geldt dit alleen als een kindje in rust is, het gaat ook om de hartslag bij een langere poos in rusttoestand. Je zou het gemiddelde moeten nemen van minimaal 10 minuten achter elkaar in rusttoestand. Dus je kunt het nooit baseren op één luistermomentje bij de vk of gyn. En ook dan is het nog steeds een bakerpraatje en klopt het niet altijd, zoals je aan mijn ticker ziet!

Voor mij klopt het ook niet. Ik heb 2 jongens en ben in verwachting van een meid en iedere keer weer als ik op controle ga/ging waren de hartslagen 148 bpm

Bij ons klopte het wel! Met 12 weken dacht de echoscopiste een jongen te zien, met 15 weken ging de verloskundige luisteren naar het hartje en dat was toen 140 slagen p/m. En met 15 en 20 weken is nog eens bevestigd dat het een jongen wordt. Maar ik heb nu het idee dat de hartslag toch niet zoveel zegt ;).

@Matsjo wrote:

@Sennapen wrote:
Hier ook altijd dik boven de 140 en een jongetje, dus voor ons klopt het wel :angel:




Nee, volgens de spoiler van de ts juist niet :wink: :mrgreen:




Haha blond en ben her niet eens, bedoelde dus onder de 140 :angel:

mijn vier kinderen hun hartslag was altijd rond de 150-160.

en toch heb ik drie dochters en één zoon.



ik had dat ook ooit gehoord en vroeg het tijdens de zwangerschap van Michaël aan de gyn.

volgens haar is het één van de zovele bakerpraatjes.



groetjes !

Gerda

Ik heb ergens gehoord, dat het alleen klopt tijdens de bevalling.

Maar waarom?



:wall:

Bij mijn eerste was fe hartslag 140 en inderdaad een jongen bij de 2e 160 en ook een jongen … dus denk dat het verschilt per kind