jongen of meisje dmv urine test

Ja wat is een zouttest? Rode kool zou pas goed werken na 10 weken zwangerschap begreep ik.

vind het bijna jammer dat ik geen plas bewaard heb van de zw.schappen als ik dit topic doorlees.

Zie mezelf wel met heksenketel, plas en rode kool in de weer in de keuken :mrgreen: .

Hahaha Marije begin je toch voor anderen ? :stuck_out_tongue:

Een laagje zout in een glas. Dan je urine erin gooien. Blijft de urine helder en/of ontstaan er een soort sliertjes van onder naar boven die weer verdwijnen dan wordt het een meisje.

Verkleurd de urine iets en/of ontstaan er bovenaan een soort wolkjes wordt het een jongen.

Bij mij gebeurde er niks :? Maar ja…moet ik het geloven haha :lol:

Morgen misschien nog eens proberen en dan een tweede glas ernaast zetten voor kleur/helderheid vergelijking :mrgreen:

Aapie sowieso als je het nog niet helemaal vertrouwd dan 3 x proberen. :wink: Wat er dan 2 x uitkomt van de 3 of zelfs 3x dat zal het dan wel zijn toch? Kun je altijd tzt nog vergelijken met de rode kool. :stuck_out_tongue:

@Rhiannon wrote:

Aapie sowieso als je het nog niet helemaal vertrouwd dan 3 x proberen. :wink: Wat er dan 2 x uitkomt van de 3 of zelfs 3x dat zal het dan wel zijn toch? Kun je altijd tzt nog vergelijken met de rode kool. :stuck_out_tongue:

Ik denk dat ik morgen dan toch maar naar de winkel ren om die rode kool te halen :lol:

Doe je ook een cremetje met een lekker geurtje onder je neus? 8) En natuurlijk even laten weten wat de rode kool verteld! :mrgreen:

Rode kool stinkt toch niet :think: ?

Euh…ja, wie weet wat voor chemisch geurtje er in combinatie met een plasje ontstaat :sick: …

Dan moet ik het eigenlijk s nachts doen. Wordtvelke nacht met een verstopte neusvwakker, dus dan ruik ik bijna niks. Vind het ook zo zonde van het cremetje als ik die enkel voor de rode-kool-test onder mijn neus smeer :lol:

Geen idee of rode kool stinkt, ik lust het niet dus vind dan al vaak iets niet zo lekker ruiken. :oops: Hormonsters helpen ook niet echt mee natuurlijk. :lol:

Nog een weekje of 6 wachten dan waag ik me ook aan de rode kool en zout test. :dance:

haha geweldig topic ben benieuwd naar je rode kool ervaringen :mrgreen:

Ik ben ook nieuwsgierig naar de resultaten :lol:

In Amerika zijn ze er heel erg mee bezig, gendertesten. Heb een hele tijd op youtube van die testen zitten kijken, grappig!

Rhiannon, wat zie ik een prachtige banner bij jou staan :inlove:

Jij kan dus ook mee doen aan de rodekooltest en de zouttest :dance:

(een voorzichtige) Gefeliciteerd! :pray: voor een goede zwangerschap!

Rhi, wat zie ik nu?! Gefeliciteerd!!! :dance: :inlove:

Ik snap (als voormalig laborant) geloof ik de logica niet achter de rode kool test. Als je dus een jongen krijgt is je urine basisch (pH>7) en een meisje zuur (pH<7). Kan je dus ook gewoon pH-papier gebruiken, veel makkelijker :smiley:

En vooral niet te veel vitamine C innemen, want dan wordt je urine ook zuur!

wat een leuk topic is dit… ik lees ook ff mee… ben benieuwd naar de resultaten :smiley:

Yep die testjes mag ik bij meedoen, helaas niet met MvM dat had ik nog liever gedaan eigenlijk. Maar het zij zo. Ben al erg blij dat er weer een beebje aan het groeien is. :inlove:

MB is idd een soort lakmoesproef en meisjes hebben dus een meer basische urine tot gevolg en jongens maken het zuur of zo. Maar veel vitamine C mag volgens mij niet in je zwangerschap. :wink: Of het moet echt puur natuurlijk zijn uit cranberries oid want pure ascorbinezuur schijnt niet zo goed te zijn. :think: Dat zout snap ik dan iig niets van. :think:

@Rhiannon wrote:

Yep die testjes mag ik bij meedoen, helaas niet met MvM dat had ik nog liever gedaan eigenlijk. Maar het zij zo. Ben al erg blij dat er weer een beebje aan het groeien is. :inlove:

MB is idd een soort lakmoesproef en meisjes hebben dus een meer basische urine tot gevolg en jongens maken het zuur of zo. Maar veel vitamine C mag volgens mij niet in je zwangerschap. :wink: Of het moet echt puur natuurlijk zijn uit cranberries oid want pure ascorbinezuur schijnt niet zo goed te zijn. :think: Dat zout snap ik dan iig niets van. :think:

Waarom mag je niet mee doen men MvM??

Ooit een bloedtransfusie gehad. Wel handig qua gezondheid maar ze willen geen risico lopen met Creutzfeld Jakob. :wink:

Gefeliciteers rihannon :inlove:

Hier nog steeds geen test gedaan…hopelijk morgen tijd om even naar de winkel te gaan

Rhiannon gefeliciteerd!!! hopelijk over 8 maand een klein beebje :pray:

Rhi gefeliciteerd!!! Wat gaaf zeg!