Jong zindelijk en nu ineens niet meer...

Suus was door haar neiging tot kopieren zo ongeveer gelijk met mies zindelijk… ze had misschien 1x per 2 dagen een keer een nat broekje. Maar nou is ze voor 4 dagen terug echt 10 dagen enorm aan de diarree geweest, zo veel en vaak dat we haar maar weer een luier hadden omgedaan zodat het wat binnen de perken bleef. Tussentijds zijn we haar naar de wc blijven doen, en plassen deed ze ook nog wel op de wc/potje.



Maar nu is de diarree over, gaat ze naar de pot of de wc, doet er niks en plast vervolgens weer ouderwets alles nat.



Nou is ze nog heel jong natuurlijk, dus ik prees mezelf al dikke mazzelaar dat ze uit zichzelf zo jong zindelijk werd, maar nu zijn we feitelijk terug bij af.



Ik zet haar nu wel weer gewoon elke 90 minuten op het potje, maar ze doet dus niks om vervolgens na 5 minuten gewoon weer in haar broek te plassen.

Ik heb haar nu dus weer luiers aan… want ik word gek. T is net of ze ineens aan het bokken is en gewoon niet meer op t potje wil plassen…



Wat is wijsheid… gewoon luiers aflaten en alle natte broeken voor lief nemen of het even laten rusten en over 2 weken een nieuwe poging doen? Ik vind het zoooo jammer, we gebruikten nog maar 2 luiers, voor elk slaapje 1… maar verder was ze droog. En nu dus niet meer :shifty:

Wat lastig zeg!

Met overdag heb ik geen ervaring, met 's nachts wel. Ook door diarree was de zindelijkheid 's nachts opeens over. Hij heeft het 2 maanden zonder luiers gedaan 's nachts, maar 1 keer alles ondergepoept, en zo geschrokken dat het sindsdien niet meer lukt. Hier dus gewoon weer een luier om, we zien wel wanneer het wel gaat lukken.

Dus misschien toch wel weer een luier om? en later nog eens gaan proberen?

Ik zou eerlijk gezegd denken, probeer het later nog een keer. Ze heeft kennelijk door dat de luiers niet helemaal verdwenen zijn en vindt het nu wel best. Als ze in 4 dagen nog niet heeft bedacht, dat die vieze broeken niet fijn zijn, denk ik niet dat je dat gaat oplossen door nog verder te proberen.

Als ze niet meer willen, dan willen ze niet. Hebben we hier met poepen op de wc, we zien aan haar dat ze bewust aan het poepen is, maar ze wil het even niet op de wc doen. Tja pech gehad dan.



Wel jammer natuurlijk.

Onze dochter was net voor haar 2e verjaardag zindelijk, maar heeft nu ook weer af en toe dagen dat ze het wel makkelijk vindt om in haar broek te plassen.

Ze weet heel goed dat ze op het potje/wc moet plassen/poepen, maar vertikt het naar ons idee gewoon.

Is dan te druk met spelen en wil de boel niet ff opzij leggen om te plassen.

Hoe gaat het nu?



Ik zou wel weer luiers omdoen, maar wellicht de slechtse kwaliteit die er is kopen, zodat ze wellicht zelf dan wel wenkt: “ieuw… gatsie…”



Als dat niet werkt, gewoon weer aan de lekkere luiers en een tijdje aanzien.

We zijn nu eerst aan het kijken hoe haar darmen zich houden… het is echt ongelooflijk hoe mijn kinderen stuk voor stuk rond de 20 maanden ineens een aversie krijgen voor melk en vervolgens maanden aan de dunne zijn… en dan echt zo dun dat de romper meteen nat is… :frowning:



Papa, Peter en Mies zijn echt lactose intolerant… die reageren er direct op.

Mies kan dan ook nog eens niet tegen fructose glucosestroop en Niek heeft een overgevoeligheid voor aardappel en witmeelpasta… als ze dat eet raakt ze zwaar verstopt en heeft ze 3 dagen een bikkelharde buik en buikpijn…

Suus dus nu ook aan de dunne… fructoseglucosestroop krijgt ze amper binnen, aangezien dat hier in huis al bijna niet is… Melk drinkt ze ook al niet meer… dus wat nu? Misschien toch gewoon een virusje of wormpjes… we hebben haar nu een ontwormkuur gegeven en dan maar zien.

Maar haar billen zijn ook net herstellende van de extreme diarree irritatie, dus ik heb dat opnieuw zindelijk krijgen maar even voor ons uitgeschoven tot na de vakantie, dan heb ik even gewoon veel meer tijd voor ons madammeke… :thumbup: