Johannesbroodpitmeel

Mijn jochie spuugt heel erg veel. Komt echt met een enorme golf uit. Nu heb ik de tip gekregen om johannesbroodpitmeel te gebruiken en dat werkt uitstekend. Nu staat op de verpakking dat ik het ook bij gekolfde voeding kan gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben bang dat het zo’n troep wordt! Heb ik dan ook een speen met een grotere opening nodig?

Johannesbroodpitmeel kan ook met moedermelk aangemaakt worden maar omdat er enzymen in moedermelk zitten heb je grote kans dat het al snel dun wordt.

Sommige moeders maken er een klein papje van wat ze na de voeding geven met een lepeltje. Anderen doen het inderdaad door afgekolfde melk in een fles. Welke speen je dan moet gebruiken weet ik niet.



grtz

Ja, ik maak er een papje van met water. Moet ik voor en na de voeding geven. Probleem is dat hij soms in slaap valt en ik hem dus niet na de voeding het papje kan geven met als gevolg dat hij toch nog wat behoorlijk uitspuugt (niet zoveel als zonder papje, maar toch nog behoorlijk wat). Dus ik dacht dat het wel handig zou zijn als ik het door de moedermelk zou mengen.



Blijkbaar geeft het dus niet zo’n troep als het papje (lijkt net op behangplaksel :sick: ). Ik zal het een keer uitproberen :wink:

ik heb mijn knullen ook nutriton (johannesbroodpitmeel) gegeven.

Ik deed het meestal door de afgekolfde melk heen.

Dan 2 ruime schepjes op een fles met zo’n 150 cc melk.

Ik gebruik een 123-speen en zet de speen dan op standje 3.



Ook heb ik ze wel eens voor de borstvoeding een papje gegeven, maar ze wilden dit alleen als ik het met moedermelk aanmaakte en niet wanneer ik dit met water deed.

Omdat dit toch elke keer weer een geknoei was en ze ook vaak in slaap vielen heb ik toen maar besloten full-time te kolven en de jongens alleen nog maar uit de fles te laten drinken.



Inmiddels ben ik gestopt met de borstvoeding en krijgen ze kv met hierdoor nog altijd nutriton.



Succes.

@RainbowR1 wrote:

Ja, ik maak er een papje van met water. Moet ik voor en na de voeding geven. Probleem is dat hij soms in slaap valt en ik hem dus niet na de voeding het papje kan geven




en tussen borsten door?



grtz

@chella wrote:

@RainbowR1 wrote:
Ja, ik maak er een papje van met water. Moet ik voor en na de voeding geven. Probleem is dat hij soms in slaap valt en ik hem dus niet na de voeding het papje kan geven




en tussen borsten door?



grtz


ik snap je vraag niet.

Eerst de ene borst laten drinken - papje - andere borst laten drinken



Ik moest zelf ook even denken :smiley:

Ik geef per keer 1 borst. Alleen in het begin bood ik 2 borsten om en om aan. Ik zal straks ff kijken of ik in het centrum een speen met een stand 3 kan kopen.