Johannesbroodpitmeel (Nutr*tron) + update :-(

Hallo,

Britt dronk altijd zo enorm slecht en ook veel te kleine hoeveelheden. Ze mag rond de 160 drinken per voeding maar zat maar op de 80/100. Soms dronk ze maar 50 cc, en soms 120! Erg wisselend dus. Omdat ze na een voeding erg veel voeding verloor door opgeven heb ik vandaag maar eens nutr*tron gekocht.

Tjee, we wisten niet wat ons overkwam. Ze dronk een fles van 140 CC in 1 keer leeg. Dit is uniek, ze drinkt normaal tussen de 80 en 100 cc!

Waar komt dat door? Weet iemand dat?

En kan je dit spul blijven geven?

misschien omdat de voeding dan dikker is?

makkelijker wegdrinken voor haar?

en ja, je kan het gewoon blijven geven

fijn dat ze nu zo lekker drinkt!

Bas drinkt de flessen die ik wat dikker maak met nutriton ook sneller leeg. Hij heeft momenteel wel moeite met zijn ontlasting dus stop ik er tijdelijk mee, zal er wel niet mee te maken hebben, maar toch.

Hoi Welkom,

Je schrijft niet op welke manier je kleintje moeite heeft met zijn ontlasting, en misschien weet je het al, of juist niet…maar van de nutriton krijgen ze juist over het algemeen makkelijkere ontlasting, soms zelfs dun.

Misschien wel een tip dus…

Groetjes van Mij

Hoi,

op het CB hadden ze het voorgesteld om te geven toen Britt heel erg veel braakte. (Echt projectielbraken)

Ik wilde het eerst niet geven omdat ik eerst de oorzaak van het braken wilde weten ipv de symptomen te elimineren.

Maargoed, het braken doet ze niet meer, maar wel nog erg veel opgegeven. Toen der tijd zei het CB dat ze juist vloeibare ontlasting krijgen van JBPM. Dat is een (nadelige) bijwerking ervan. Britt heeft nog niet gepoept sinds gisteravond… dus ik weet nog niet hoe het eruit zal komen! :mrgreen:

marg: Hier sinds drie dagen begonnen met de nutriton. Hier ook duidelijk verschil. Siënne was ook een erg slechte drinken. Ze drinkt nu met gemak 200cc leeg.:shock:

Het komt inderdaad doordat het wat dikker is. Ik denk dat ze het dan makkelijk kunnen wegslikken. Als ik de fles zo geef dan verslikt zij zich en krijgt buikkrampjes. Lang leve de Nutriton :thumbup:

Siënne heeft inmiddels al wel gepoept. Het is bij ons inderdaad wat dunner dan normaal en ook wat vaker. Maar dat is geen ramp.

Fijn dat Britt nu haar flesjes goed drinkt. Heeft ze nu al vaker meer gedronken?

Marg hoe is het vandaag gegaan??

Tja te snel geroepen geen ontlasting, vandaag drie poepluiers. Geen echte dunne, maar stroperig. Bas was wel opgelucht dat hij ervan af was.

Ben ook dus gewoon doorgegaan met de nutriton.

Hallo,

Ze drinkt tot nu toe echt veel beter. Bijna elke drinkbeurt wel 150cc, dit is echt uniek! Ze heeft wel 2 keer overgegeven. Het spul ligt nogal zwaar op de maag, en Britt heeft daar snel last van! Even voorzichtig doen dus.

Haar ontlasting was inderdaad stroperig (ik zou het omschrijven als slijmeriger) dan normaal. Ze heeft nu ook vaker gepoept, maarja, er gaat dan ook meer in dan normaal! Ik denk dat we het maar blijven gebruiken voorlopig!

Fijn dat ze beter drinkt, hopen dat het zo blijft :pray:

Update:

Britt drinkt super met de JBPM. Ook haar ontlasting is geen probleem (hoewel het hele hopen zijn!).

Maar, Britt gaat er van braken. Bijna alle voedingen spuugt (braakt) ze uit. Alles wat ze gedronken heeft, is ze dan weer in 1 keer kwijt. Ze deed dit ook al zo erg met de medicijnen voor spruw… dat ik denk dat haar maagje alleen maar melk wil hebben. Waarschijnlijk ligt het toch te zwaar in de maag, ondanks dat we niet eens de volledige hoeveelheid in de fles gooien!

Zucht, nu maar proberen met homeopatische middeltjes om het opgeven te verminderen. En hopen dat ze in de loop van de tijd wat meer gaat drinken. Ze is nu weer teruggezakt naar 80 cc gisteravond, 80 vannacht en vanmorgen slechts 40cc. (En dat terwijl de toch ruim 4600 gr weegt!)

He balen zeg. Inderdaad maar weinig drinken, maar hoeveel drinkt ze totaal ongeveer op een dag? Sommige baby’s hebben maar weinig nodig om aan te komen. Hoeveel jbpm doe je bij een flesje van hoeveel cc??

O Marg, gek word je daarvan hè, als ze zo slecht drinken. Lara deed het ook. Ik zat maar te rekenen hoeveel ze gehad had en steeds maar teproberen er nog 10 cc in te krijgen. Hopeloos. Ze groeide wel goed en uiteindelijk ging het vanzelf over. Ze is nog steeds een kleine eter, maar ze eet wel en ze groeit en ontwikkelt zich goed, dus ik maak me geen zorgen (meer).

Ik heb geen gouden tip voor je, maar wilde maar even zeggen dat ik me kan voorstellen hoe je je voelt en dat het hier dus vanzelf is goed gekomen.

Nou ja, een klein tipje dan misschien, om zolang ze groeit en plast je niet teveel zorgen te maken. Britt krijgt BV hè? Sommige kinderen hebben aan heel weinig BV voldoende om te groeien en gezond te blijven. Je hebt natuurlijk het liefste dat ze het lekker wegklokken, maar anders is het toch het belangrijkste hoe het met haar gaat.

Bedankt voor alles steun, ik waardeer het echt!

Britt krijgt zoveel mogelijk BV, maar ja, het loopt erg hard terug.

Ik doe 1 flesje bv, (ik ben full time kolfster vanaf dag 1), 2 flesjes uit de vriezer en de rest vul ik aan met kv.

Ach, we prutsen inderdaad maar gewoon verder. Ze is goed gegroeid en qua gewicht komt ze ook goed aan. Misschien maar gewoon bij neerleggen dat ze groeit van lucht (hmmmmm, lijkt haar moeder wel :wink: )