hehe… eindelijk… Xander heeft voor het eerst doorgeslapen…
Hij sliep van 22.30 tot 6.30 uur!!! :dance:
moest ik even delen… ik dacht dat het nooit meer zou gebeuren :mrgreen:
jaaaaaaaaaaah :dance:
Kunnen Xander en Lev dan hun gezamenlijkheid even benadrukken??
(vraag ik aan Lev…)
Heel goed Xander :dance: En vanaf nu gewoon (bijna) iedere nacht he
(hier nog iemand in de aanbieding die best zijn gezamelijkheid mag understrepen :mrgreen: )
Ik zal hem vragen het telepatisch over te geven aan jullie mannen :lol:
ja graag
Misschien kunnen we een Jasper-Xander-Lev meeting houden en dan doen we het spelletje zoek de verschillen in gedrag :mrgreen:
Klinkt als een goed plan :mrgreen:
hahah ja :mrgreen:
dan laten we ze even van elkaar leren
Jasper eet nu toch op zich best OK? Lev toch ook wel of niet?
Xander eet alleen maar yoghurt of fruithappen. groente wil echt niet, op paar kleine mini hapjes na…
Jasper eet inderdaad redelijk :? goed. Nog geen MEGA-hoeveelheden, maar zolang hij het ZELLUF mag doen, gaat alles erin. Fruit, groenten, brood, vlees, aardappelen… Alleen met pasta en rijst kan hij helemaal niks :roll: . Dat plakt zo aan z’n handjes . En yoghurt is ook niet favoriet(want ja dat doet mama toch met een lepel :shifty: )
Toch leuk om te zien dat zelfs kindjes die ERG op elkaar lijken nog zulke verschillende voorkeuren hebben
tja die lepel he…
Het gekke is, Xander eet dus wel met gemak van de lepel als het een baby- danoontje of fruit is of yoghurt met fruit… Hij lijkt het te herkennen als het in het bakje zit en dan vindt hij het prima… m
Maar owee als ik met groente aan kom… potje weigert ie sowieso (merijn ook altijd, maar moet ze ook wel gelijk geven :mrgreen: ), zelf gemaakt vindt hij ook niets…
enkel uit de hand gaat het hier iets beter, dan toch weer een overeenkomst met Jasper…
Heb je al een keer geprobeerd om hem de groenten uit een (leeg en uitgespoeld) danontjepotje te geven :think: , misschien is het dan wel goed :roll:
en vannacht??
Xander slaapt sinds 3 dagen ook in eens op de avond… nOrmaliter ging hij pas om 22.30 echt slapen als ik ook ging slapen :roll:
Ik heb hem niet om 23uur wakker gemaakt om een fles te geven, vond ik sneu… Maar gevolg was dat hij om 1 uur wakker werd, maar flesje gegeven en weer verder geslapen tot 6.30 uur…
Dus echt een hele vooruitgang!
We hebben voor ons gevoel als zoveel gewonnen nu :dance: :dance:
Ik ben er echt van overtuigd dat hij nu overdag zo druk is met kruipen, staan, stapjes doen aan de han, dat ie 's nachts echt moe is denk ik…
nou zal maar niet zeggen hoe ik me voel, maar vannacht was het weer helaas als vanouds… Hij werd om 2uur wakker, kunnen troosten met een speentje… Maar een uur later heb ik hem toch echt moeten aanleggen anders ging hij niet slapen.
We hebben best een drukke middag/avond gehad gisteren, dat merk ik bij Xander best snel
:hug: Ik voel met je mee! En ja ook hier een kleintje die heel gauw uit z’n ritme is als het wat drukker is :? En nu hij kan kruipen en zich overal kan optrekken wil hij overdag het liefst helemaal niet meer slapen dus is het 's avonds ook vaak drama :roll:
Ik merk overigens ook dat het niet altijd werkt om hem zonder (veel) drinken weer in slaap te krijgen: Ik probeer Jasper de borst af te leren door hem steeds alleen maar te laten drinken tot hij rustig wordt, dan koppel ik hem af en leg ik hem snel in z’n bedje 9 van de 10 keer valt hij dan wel in slaap maar een uurtje later wordt hij weer wakker :wall: , terwijl als ik hem gewoon laat drinken, dan slaapt ie wel meerdere uren achter elkaar :think: Dus of deze techniek werkt weet ik zo nog niet :?
hij gaf voorheen eigenlijk nooit om zijn speen, maar ineens de laatste dagen wil hij hem vaker :think:, ook na het drinken uit de fles heeft hij nog behoefte eraan
Maar 's nachts dus niet de oplossing, want wat je zegt, hij komt dan vrij snel weer. Maar inderdaad na het drinken sliep hij gewoon lekker verder tot 07.30 uur
@eisblume wrote:
:hug: Ik voel met je mee! En ja ook hier een kleintje die heel gauw uit z’n ritme is als het wat drukker is :? En nu hij kan kruipen en zich overal kan optrekken wil hij overdag het liefst helemaal niet meer slapen dus is het 's avonds ook vaak drama :roll:
Ik merk overigens ook dat het niet altijd werkt om hem zonder (veel) drinken weer in slaap te krijgen: Ik probeer Jasper de borst af te leren door hem steeds alleen maar te laten drinken tot hij rustig wordt, dan koppel ik hem af en leg ik hem snel in z’n bedje 9 van de 10 keer valt hij dan wel in slaap maar een uurtje later wordt hij weer wakker :wall: , terwijl als ik hem gewoon laat drinken, dan slaapt ie wel meerdere uren achter elkaar :think: Dus of deze techniek werkt weet ik zo nog niet :?
Lev clustert 's nachts :roll: Rond drie uur begint hij zo hard te mekkeren dat ik hem er echt uit moet halen (hij slaapt naast de muur en naast die muur slaapt ons buurmeisje) en dan gaat hij clusteren. Een paar uur achter elkaar. Dan slapen we wat, hij drinkt wat, en om vijf uur ben ik zo helder om hem toch maar terug te leggen :oops:
En slaapt hij dus heerlijk daarna.