Jip werd snachts vaak wakker doordat hij zich stootte aan de spijlen van zijn ledikant. Hij gaat ook vaak helemaal boven in de hoek liggen met zijn hoofd tegen de wand…als dat dan een harde houten wand is dan ligt dat niet lekker en wordt hij wakker. Nu slaapt hij in zijn campingbedje, waar ik het matras van het ledikant in heb gelegd. Dat gaat op zich prima, jip slaapt lekker en hij vind het deurtje hilarisch, want zo heeft hij een kabouterhuisje waar hijzelf in en uit kan (zodra ik het deurtje open heb geritst dus…).
Maar ja, zo’n campingbed heeft geen ventilerende bodem…dus hij kan er niet eeuwig in blijven liggen. En ik wil jip ook nog niet in een groot bed leggen, omdat ik niet wil dat hij er zelf uit kan. Ik wil graag nog beslissen wanneer hij uit bed mag…
Heeft iemand een gouden tip?
Campingbedje met goede bodem?
schuimrubber stootrantje in het ledikant? (wordt afgeraden ivm verstikkingsgevaar!)
juniorbed met hoge zachte wanden?
Thanks alvast?
@justmarried wrote:
schuimrubber stootrantje in het ledikant? (wordt afgeraden ivm verstikkingsgevaar!)
Ik zou toch voor deze gaan! :thumbup:
Jip wordt binnenkort 2 … ik zou me geen zorgen meer maken i.v.m verstikkingsgevaar,…
Broes heeft aan beide kanten van zijn hoofd een fleece dekentje liggen waar hij zijn gezichtje in ‘verstopt’,… dit doe ik al sinds hij baby is i.v.m geborgenheid, … Senne slaapt nu ook zo.
Ik zou me absolúút geen zorgen maken bij een peuter van 2 en een mooi bedomrandje gaan uitzoeken!

@Bietje wrote:
@justmarried wrote:schuimrubber stootrantje in het ledikant? (wordt afgeraden ivm verstikkingsgevaar!)
Ik zou me absolúút geen zorgen maken bij een peuter van 2 en een mooi bedomrandje gaan uitzoeken!![]()
ow, kun je die kopen dan? Ik wou al moeilijk gaan knutselen…maar als ik het kan kopen…waarom moeilijk doen als het makkelijk kan! Tips waar ik moet zoeken? thanks! :-*
ik heb er hier geen last meer van sinds we wat zachte knuffels aan zijn hoofdeinde hebben gelegd.
hij wil nergens tegenaan liggen, dus nu blijft ie wat verder naar beneden
Hier net zo een rij knuffels aan de bovenkant en ze gaat nu ook niet meer bonken met d`r hoofd tegen de spijlen.
De knuffels laat ze vreemd genoeg lekker liggen.
(ze heeft er dan ook nog wel tig naast haar liggen hoor)
Esther…
je zoiets kunnen proberen… en dan 2 van kopen en dan dus rondom doen!
zie pb voor adres
Sven ligt wel in een peuterbedje en komt er ook niet zelf uit. Hij gaat 's morgens roepen als hij wakker is. Hij snapt op de een of andere manier niet dat hij gewoon over dat hekje kan klimmen (en ik maak hem niet wijzer :mrgreen: )
Saba heeft een hoofdrol aan het hoofdeind. Zo’n rond kussentje tegen de houten wand, leuk overtrekje er omheen en strak vastleggen onder het matras. Werkt prima.
Silke bonkt in haar bed ze gaat tegen het hoofdeind aan zitten en gooit zich steeds met haar rug tegen het hoofdeind wat ze erg leuk en ontspannend schijnt te vinden :think: . Wij hebben bij haar een tuinstoelkussen rechtop tussen de spijlen door gezet zodat ze het nu tegen het kussen aan doet zodat ze zich niet zeer doet. Misschien is dat ook wat voor Jip? We hebben wel het elastiek eraf geknipt zodat ze dat niet om haar nek heen kan krijgen ofzo.
wat een creatieve oplossingen allemaal, dati k daar zlef niet op gekomen ben! Iedereen bedankt! :thumbup: :-*
Heb je inmiddels al een oplossing gevonden en zoja, welke? :-*