Jeuk wat te doen.

Onze dochter heeft heel erg jeuk. Het zit onderhuids, ze heeft hele rode vlekken (daar zit de jeuk), op haar hoofje, romp, rug en in haar lies.

Nu blijkt ze allergisch te zijn voor een van de vaccinaties. Dit is zeldzaam, maar zij heeft het toen wij het CB belden, zeiden ze dat het 0,01% kans was dat zij het heeft, ja lekker… laat zij het nu net hebben! Lekkere ziekenboeg hier dus… eerst Riley die valt, nu zij die dit heeft.

De arts op de HAP heeft het vastgesteld, Luna Fay heeft vandaag amper geslapen, als ze in slaap viel werd ze wakker (wss van de jeuk), huilden veel, en dronk slecht tot niet, ze was te moe om te drinken, en had teveel honger (en jeuk) om te slapen.

De arts kon niets voorschrijven om dit te verminderen, omdat het onder de huid is. Hij vertelden menthol, maar hij wist niet 100% zeker of dit op haar leeftijd al mocht.

Misschien weet iemand wat eventueel wel kan helpen?

Helaas, je zult het waarschijnlijk uit moeten gaan zitten… :frowning: Heeft de arts ook verteld wanneer je kunt verwachten dat het weer over is?

Wat helpt is minder in bad doen. Water droogt de huid uit wat de jeuk verergert en het zal ws ook de rode plekken irriteren.

Ik heb ook naar dat mentholpoeder gevraagd toen Arielle baby was en jeuk had, maar men raadde dat toen af, Arielle was toen al een maand of 4/5.

Arielle heeft veel baat bij Buriti Baby Body Butter van de Body Shop, maar haar aandoening komt niet van een allergische reactie, dus daarom zou ik het niet bij jouw meisje doen. Wie weet waar ze misschien nog meer allergisch voor is en haar huid is natuurlijk al geirriteerd genoeg.

Verder zijn er bepaalde pakjes tegen jeuk te koop, maar dat is meer bedoeld voor oudere kinderen die gericht krabben en hun huid open krabben.

Ze heten ‘ScratchSleeves’ en zijn ontwikkelt door ouders met een kindje met eczeem.

Ik heb Arielle toen ze baby was en zoveel jeuk had regelmatig in slaap gevoed en niet weg gelegd, want dan werd ze wakker van de jeuk. Ik zat dus maandenlang nachten op met haar, maar zo kreeg zij iig haar rust en eten en groeide ze enzo.

Verder zou ik goed op de toekomstige vaccinaties letten. Een hele hoop vaccinaties worden bijvoorbeeld gekweekt mbv eieren (vraag mij niet hoe) en bevatten sporen van ei. Dat is goed om in gedachten te houden mbt wat jij eet en wat je later gaat bijvoeden enzo…

Pfff moeilijk hoor wat naar voor zo’n kleintje. Warmte verergert jeuk, dus koelen kan helpen maar dat met zo’n klein hummeltje ik weet het niet :think: .

Ik hoop dat je er iets op vind, want niet slapen van de jeuk is ook zo wat.

B-F, het kan met 2 dagen afzwakken, maaar… omdat zij dus allergisch blijkt te zijn, zal ze wss. elke keer zo reageren op die prik. En dát staat mij heel erg tegen. En ben bijna in overweging deze prikken later te geven. ipv over 4 weken weer. (Het is wss de pneu geweest, maar dat durfde hij niet 100% zeker te zeggen).

Ik heb ook tegen Roy gezegd ‘Mocht ze vannacht wakker worden, niet willen slapen, ligt ze maar bij ons’. (Ze ligt bij ons op de kamer… maar dan maar in ons bed, wel op de verantwoordleijke en veilige manier)

Ze is nu echt uitgeput, wel is gezegd dat ze nu een voeidng kán overslaan omdat ze gewoon uitgeput is, nou ja… ik kolf die voeding wel, en laa thaar extra drinken als ze wakker is.

Ik heb haar vanmiddag lang in de doek gehad, ze heeft ook lekker in haar blote billen gelegen, dat verlichte volgens mij wel (kreeg zelfs een glimlach die keer…)

Wij gaan ook weer alternatief vaccineren, dat heb ik bij de intake van de wijkverpleegkundige afgelopen week al gezegd. We beginnen niet als ze 2 maanden is, maar later en Amelie krijgt maar 1 spuit per keer en niet 2. Zo kun je ietsje beter in de gaten houden waar het van komt.

Volgens mij is de Pneu ook 1 van de beruchte vaccins waar nog wel eens reacties op zijn, samen met de BMR. Online staat ook wel een alternatief vaccinatieschema en vanuit Antroposofische hoek adviseert men om vitamine C te geven voorafgaande aan vaccinaties en ook bij bijwerkingen. Hier staat er iets over; http://www.natuurlijk-welzijn.org/artikel/189vaccinatie.htm

Verder heb je homeopatische korrels die je kunt geven bij vaccinaties. Maar ik geloof zelf niet in de werking van homeopathie. (WEL in de werking van fytotherapie, wat heel vaak als homeopathie wordt verkocht, maar een heel andere werking heeft…) Maar dat is een discussie op zich trouwens…

Hier nog meer tips: http://www.inspirerendleven.nl/blog/8-tips-voor-bewust-vaccineren

B-F, ik lees morgen alles even door, bedankt voor de linkjes. :-*

bij mijn weten is er ook een alternatief alleen is die voor de overheid veeld uurder. Kinderen met kippeneiwit allergie kunnen ookdeze gewone enting niet! Anders eens navragen bij de wijkverpleegkundige of huisarts.

menthol mag idd nog niet. Dat mag pas vanaf drie jaar. Onze uk had vorig jaar een uitbraak van netelallergie, daar konden we ook niks mee doen, alleen voor haar gevoel met talkpoeder strooien.

Fenistildruppels, maar weet niet of dit in Nederland bestaat…

(L neemt het al een paar maanden aan een stuk voor de jeuk) :?

Dacht ook meteen aan de fenistil heeft mijn jongste ook nl. Maar dat is volgens mij niet geschikt voor kinderen onder 1 ivm de kans op sufheid en ademstilstanden.

Arme jullie :hug: Helpt het om wat te koelen met een koud washandje? Of wat ijs in een plastic zakje en dat in het washandje, zodat niet alles nat wordt?

Misschien is Fenistil wat ?

Wij gebruik het ook echt al een hele tijd, eigenlijk mag het niet gebruikt worden bij hele jonge kindjes.

Maar bij ons is het echt een wondermiddel, ons meisje werd tot 6 maanden oud 5 a 10 x per nacht wakker van de jeuk. We mochten 3 x 5 druppels geven van de dermatoloog, maar gaf ons het advies om alleen voor de laatste fles 5 druppels te geven en kijken hoe het gaat. En sindsdien is het zooooveeel beter gegaan met de jeuk.

@Smurf78 wrote:

Dacht ook meteen aan de fenistil heeft mijn jongste ook nl. Maar dat is volgens mij niet geschikt voor kinderen onder 1 ivm de kans op sufheid en ademstilstanden.

L wordt er echt niet suf van :roll: :slight_smile: maar zijn gezicht ligt niet meer open van de krabwondjes :slight_smile:

Hij kreeg ook eerst maar 2 keer 5 druppels, nu 2 keer 10 druppels, hij is nog steeds niet suf :slight_smile: Maar hij slaapt “iets” beter 8)

Maar zou ook eerst ha raadplegen, zou het niet zelf opstarten

Gebeld, hij raad het af bij Luna Fay, omdat ze al erg vermoeid is. Gaat het morgen niet beter, moet ik bellen, gaan ze andere dingen ondernemen.

Met evt. opname als gevolg.

Jeetje Sweet-Love wat heftig. Ik hoop voor je dat het morgen beter gaat. In ieder geval veel sterkte.

Ach wat zielig joh :frowning:

Hoe gaat het nu met haar? Erg moe dus, nog erg aan het huilen?

Zou een zemelenbadje misschien helpen? Ik weet het niet hoor, maar dat is iig natuurlijk spul wat als het niet helpt iig geen kwaad kan. De huid van mijn dochter was daarna vaak wel wat rustiger.

Ik zou verder idd de inentingen nog ff lekker uitstellen hoor…! Wij hebben ook alternatief geprikt (iig de bmr niet, kinkhoest niet, verder weet ik het niet meer :oops: Ik heb me er toen iig goed in verdiept wat wel/wat niet, maar we begonnen zowiezo pas met 6mnd en deden net als Blue fairy nooit twee tegelijk).

Ze slaapt gelukkig nu al even, heeft om acht uur nog beetje gedronken, ze dronk vanavond echt elke tien minuten voor maar 2 min ofzo, maar ja elk klein beetje wat ze krijgt is iets imo.

Wij zoeken nu een ander schema, wat goed voelt…

Iemand tips? Verder?

Even een updeetje.

Inmiddels zijn de vlekken weer weg, Luna Fay is ook echt opgeknapt, is zichzelf weer…

Wij zijn gebeld door Het Lareb. (nederlands bijwerkingen insituut.)

Deze erkennen dat het waarschijnlijk door de vaccinaties kwam, ze dachten eerst aan galbulten, maar zo zag het er niet uit.

Nu hebben ze inmiddels ook foto’s in hun bezit, en onderzoeken dit, tot die tijd in overleg met CB word Luna Fay niet gevaccineerd.

Gelukkig dat het beter met haar gaat! Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Jeetje, wat lastig ook lijkt me. Hoe gaat het vaccinatieproces dan verder verlopen? Of gaan ze daar pas verder op in na het onderzoek?

Hoe gaat het met je kleine man? Is die weer de oude?

Ze gaan daar verder op in, we moeten wel op CB komen om te bespreken hoe/wat welke lijn we volgen.

(Geen coktails meer, pneu met langer 'pauze’s ipv 1 maand.

Met Riley gaat het goed, die is enigsinds zichzelf, wel nog hoofdpijn maar niet meer zo vaak als afgelopen week.

Nu vooral 's avonds.