Ik zit even met het volgende en heb even advies/tips nodig.
Gisteravond kreeg ik ineens jeuk (buik en borsten) vannacht werd de jeuk uitgebreid over m’n hele lichaam (met name m’n handen, alsof ze in de brand stonden zo voelde het).
Gisterochtend ben was ik op controle bij de vk maar toen had ik hier nog geen last van. Nu zit ik n beetje in dubio. Zal ik de vk vanmiddag bellen tijdens het spreekuur? of gewoon wachten tot woensdag (dan heb ik weer een controle afspraak). Of is dit iets voor de huisarts?
k Vindt het nogal lastig.
Nu bellen!!!
En google even op cholestase…
:hug: Laat je nog even weten als je hebt gebeld?
bellen,
En niet vanmiddag maar nu…
ik krijg ze niet te pakken en heb de huisarts ook al gebeld…
zucht.
Je hebt toch een nummer gekregen wat je kunt bellen voor bevallingen? Dat nummer bellen!
Nou ik heb ze gebeld en kan om kwart over 12 terecht.
Goed dat je gebeld hebt ik had precies het zelfde en had cholestase
Goed dat je hebt gebeld hoor! En dat vinden ze ook echt niet erg, maak je er niet druk om :hug:
Zal duimen dat het allemaal meevalt, maar gelukkig zit je wel in een goede termijn in je zwangerschap :hug:
Ik had ook jeukende handen en dat was “niks” (week of 34 zwanger)
Nadat ik bij de gyn weer op controle ging naar een aantal keren voor jeuk enz, had ik ineens een bloeddruk van 175/110 (37week) Veeel te hoog dus. Ben de dag erna ingeleid en kreeg na de bevalling te horen dat ik een beginnende zwangerschapvergiftiging had.
:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Met mijn zoon had ik ook veel last van jeuk, vk zei er niks over, moest maar mentholgel gebruiken. Week later is mijn zoon geboren, gelukkig was alles goed. Had ook geen idee dat het best gevaarlijk, had nl nog nooit van cholestase gehoord.
Ga het aan deze vk ook nog even doorgeven zodat ze het in het systeem kunnen zetten. Heb er nu gelukkig nog geen last van, maar het is echt vreselijk die jeuk he.
Kwakje! Jeetje meid…denk meteen aan het verhaal van Marda…
Hoe was het bij de VK?
Ik ben ook benieuwd. Zeker omdat we vanmiddag nog niks van Kwakje hebben gehoord…
Ik heb even m’n berichtje gekopieerd uit de oktobermama topic.
Nou meiden, ik ben weer terug.
Eerst naar de vk, daar was alles goed (hartje, bloeddruk etc.). Toen heeft ze gebeld met t zh en daar kon ik direct naar toe. Bloeddruk weer gemeten, bleek onderdruk te hoog dus ook urine inleveren (gelukkig moest ik heel nodig naar toilet scheelt toch), bloed geprikt. Toen zeker een uur moeten wachten op de uitslag. Alle waardes waren goed. De verloskundige in t ziekenhuis heeft nog even naar het kindje gekeken en naar mijn huid. Dat zag er goed uit. Alleen wilde ze dat ik zondag weer terug kom om alles weer te controleren. En als ik merk dat echt slechter gaat en dat ik het kindje minder voel dan moet ik direct aan de bel trekken.
M’n ijzergehalte was zelfs nog gestegen… Geschokt Echt zo apart.
Verder was ik enorm blij dat m’n man er bij was, want we hebben veel lol gehad met elkaar. Oeps Dat gaf voor mij toch wel n soort van ontspanning. Knipoog Klinkt misschien gek. Oeps
Nu weten jullie n beetje hoe en wat.
Kusje
Hoe is het nu met de jeuk dan?
Prettig dat ze je serieus namen :thumbup:
En wel bellen hoor, als je merkt dat het minder gaat, ook al is het weekend!
De jeuk is op zich nog wel redelijk te doen.
En bellen doe ik zeker als er iets niet lekker gaat en manlief helpt me daar ook wel zeker mee.