Jim heeft last van berg niet heel erg maar het is wel duidelijk te zien zeg maar. Nou zit hij regelmatig te krabben op zijn hoofd, ik weet niet of het nou een aanwendsel is of dat hij moe is of omdat hij jeuk heeft door de berg. Mijn vraag is dus of berg kan jeuken.
…
Hey bedankt voor je antwoord! Weet je toevallig ook of er iets tegen te doen? Anders ga ik misschien toch maar eens met hem naar de ha er voor, hij krabt zijn hele hoofd soms stuk als ik een dag te laat zijn nageltjes knip.
(effe off topic, er is ook een topic speciaal voor mama’s die in een bepaalde maand bevallen zijn, onder babybabbelaars, zou je mee kunnen kletsen als je dat leuk vindt, klets ik ook!)
Yeline heeft nog steeds berg :? ik kriebel elke dag even met mijn vingers over haar hoofdje en dat vind ze heerlijk denk dan ook wel dat het irriteerd :think: .
Ik krijg het er haast niet vanaf heb al geprobeert met natusan babyolie een nacht intrekken en dan met een kaart eraf schrapen maar ze blijft het houden. Het laat nu wel meer los dus ik ben nu wel steeds alle losse velletjes eraf aan het trekken maar dr hoofdje zit er nog vol van.
Een half uurtje olijfolie (extra vergine) op de hoofdhuid laten intrekken en dan met een vlooienkam de berg eruit kammen. Werkte bij mijn dochter perfect!
Groetjes, Simba
Suus, Jasmijn had het ook een beetje…het hielp bij haar al door haar bij mij in bad te nemen en dan badolie in het water. Lekker even met een washandje over haar bolletje en het is zo goed als weg.
Groetjes Alex
Bedankt voor de tips! Ik ben inmiddels toch maar even naar de ha geweest ook omdat hij steeds plekjes op zijn voorhoofd had. Hij dacht dat het een combi was van berg en een beetje eczeem dus ik heb een zalfje gehad om alles (inclusief hoofdhuid) 2x per dag mee in te smeren. Hij adviseerde me om dagelijks met een milde shampoo te wassen voor de schilfertjes…
…
wat ook helpt tegen berg is met vaseline insmeren en daarna met een kaartje eraf schrapen.
Overigens dacht ik dat berg sowieso een vorm van exceem is.
Geloof me; berg jeukt verschrikkelijk! (ik heb het zelf regelmatig)
Wat je eraan kunt doen? Ik zou het niet weten, erg he? Ik ga bij mezelf die olijfolie maar eens proberen…
Hoihoi,
Sarah heeft ook heel erg Berg gehad. Wat bij haar goed hielp was haar hoofdhuid deppen met dode zeezout water (gewoon een zak dode zeezout en dan een eetlepel ofzo mengen met een beetje warm water). Daarna lekker insmeren met met Bepanthen. De volgende dag kon ik er dan weer een zooitje schilfers vanaf wrijven. In bad ging er vaak ook weer wat vanaf. Ik had ook al vanalles geprobeerd. Dit hielp het beste, met een week ofzo was ze eigenlijk vanaf.
Succes ermee!
Demi heeft het ook gehad. Ik heb toen 's avonds haar haar ingesmeerd met babyolie. De volgende ochtend in bed gedaan en met een wenkbrouwkammetje :eh: (zat een keer bij make up, ene kant een klein borsteltje anderekant een iniminie kammetje) steeds over het hoofdje gekamd. De volgende dag nog een keer herhaald en toen was alles weg :dance: