Mijn zoontje nu 11 weekjes oud heeft erg veel jeuk, waarschijnlijk is hij allergisch voor de zwitsal maar dat komt ook wel vaak voor.
nu we geen zwitsal meer gebruiken is het eczeem weer rustiger, alleen is zijn huid nu zeer droog, we hebben vaseline lanette gekregen van de huisart en hormoonzalf. Wat kan ik gebruiken voor hem tegen de jeuk hij heeft deze week ontdekt hoe hij moet krabben en krabt als ik niet oplet zijn hele nekje stuk. Heb een sokje om zijn handje gedaan nu hij slaapt. En ook slaapt hij erg slecht wordt steeds om de 2 uur wakker, ik vermoed door de jeuk.
Volgens de dokter moest ik de hormoonzalf (hydrocortison) gebruiken tegen de jeuk, omdat Steven nog zo jong is wil ik liever geen hormoonzalven gebruiken. Daarnaast heb ik zelf hydrocortison nooit als jeuk stillend ervaren, wie heeft er tips voor mij wat ik tegen de jeuk kan doen.
Maandag kan hij naar NEAT tehrapie en hopen zo te achterhalen waar de reactie precies vandaan komt om het te verhelpen.
Hem lekker in bad doen met de extra vettende badolie van balneum.
Dat is echt heerlijk!
En hem regelmatig insmeren met een lekkere vette masage olie o.i.d
Wat vervelend voor je kleine mannetje :hug:
Wat is NEAT therapie? *edit: ik heb inmiddels al gegoogled ik hoop dat het werkt voor je ventje!!!
ik ben met kyano naar een spiritueel genezer geweest en dara kreeg hij zalf van 3-kleurige viooltjes :mrgreen:
dat hielp goed tegen de jeuk
je kan dat ook kopen in een winkel,maar weet niet hoe je zo’n winkel noemt :think:
ik smeer kyano 2x daags helemaal in met vaseline lanette
daar wordt het huidje weer heerlijk zacht van
ook hier balneum olie in bad :thumbup:
kyano ging maar 1x per week in bad,nu de laatste weken 2x per week omdat het zo goed gaat met zijn exceem
ook hier sokjes om zijn handjes,dat is hij zo gewend dat hij niet kan slapen zonder sokjes om zijn handjes :lol:
Mijn dochtertje is de eerste 7 maanden ook allergisch geweest voor zwitsal.
Ik ben toen Balneum gaan gebruiken.
Ik deed haar met natusan wasgel wassen, en in het badje deed ik dan extra vettende Balneum. En daarna gewoon afdrogen en niets meer op het lijfje smeren.
Werkte hier perfect, of tijdelijk niets in het water doen.
Ik gebruik nu 1 dag zwitsal in bad en 1 dag Balneum tis echt fijn spul !!
owja en indd niet elke dag in bad doen.
Cb raad aan om zelfs maar 2 x in bad te doen, maar voelde me daar niet lekker bij. Dus deed mijn dochter om de dag in bad. Nu wel weer gewoon elke dag.
Hij gaat ook niet elke dag in bad, meestal om de dag, en dan smaen met mama. We hebben nu een lekkere vette badolie van de hema, dat ging gister ook goed en merk nu niks aan zijn huidje dus hij kan er tegen.
Wilde hem gister na het bad even heerlijk masseren met wat vette massage olie, leg ik hem op schoot, poept hij nog voor ik de handdoek er onder kan leggen mij en zichzelf helemaal onder :sick: , dus konden we weer in bad :eh: .
vandaag paar keer in gesmeerd met de vaseline lanette en zijn huid ziet er rustig uit, hij heeft ook minder de behoefte om te krabben nu.
ook heeft hij net zo’n 4 uur geslapen :dance: heerlijk gaat dus weer wat beter.
bedankt voor de reacties, ik zal zeker ook wat balneum in huis halen maar dat kan pas na het weekend.
@rhode wrote:
Hem lekker in bad doen met de extra vettende badolie van balneum.
Dat is echt heerlijk!
Wilde hetzelfde zeggen... :mrgreen:
@Pitje27 wrote:
@rhode wrote:Hem lekker in bad doen met de extra vettende badolie van balneum.
Dat is echt heerlijk!
Wilde hetzelfde zeggen... :mrgreen:
deden wij ook altijd met mischa, hij had nog wel eens last van exceem... werkte prima!
Ik zou toch ook de hormoonzalf gebruiken hoor. De zalf zelf helpt idd niet jeukstillend, maar het helpt wel de oorzaak van de jeuk aan te pakken. Mara had ook echt heel veel last van jeuk en huilde op een gegeven moment van zonsopgang tot zonsondergang van de jeuk.
Wij hebben toen ook die hormoonzalf gekregen. Daar smeerde ik 1 keer per dag de plekken met eczeem mee in. Dit deed ik vier dagen en dan drie dagen niet. En ik hield haar van top tot teen de hele dag door vet met de Vaseline Lanette. Dat doe ik overigens nog steeds.
De eczeemplekken werden al snel minder door de hormoonzalf waardoor ook het huilen en dus de jeuk afnam.
Om welke reden wil je de hormoonzalf niet of zo weinig mogelijk gebruiken? Vaak zijn ouders bang voor een dunner wordende huid of voor bijwerkingen die beschreven zijn (iets bij de bijnierschors ofzoiets geoof ik). Ik heb van de kinderarts en dermatoloog een heel artikel meegekregen waarin onderzoeken staan. Daaruit blijkt dat deze bijwerkingen te verwaarlozen zijn bij de zwakste zalf (klasse 1, 1%). Die zalf krijg je voor kleine kinderen. Ik heb me dus laten vertellen dat je daar niet bang voor hoeft te zijn. Wel moet je echt de zalf een paar dagen achter elkaar gebruiken om het effect te laten hebben. Volgens onze dermatoloog was dat een interval van vier dagen smeren en drie dagen niet.
Verder deed ik haar maximaal 1 keer per week in bad en dan met niet te heet water. We wasten alles met Neutral en geen wasverzachter en ik waste haar beddegoed ook heel regelmatig, zodat er zo min mogelijk schilfertjes in haar bed lagen.
Maar in Balneum zit toch parfum? Dat is hier de trigger voor het huidje van mijn zoontje. Wij gebruiken Zarqua. Werkt hier erg goed. Verder de huid erg vet houden met vaseline-cetamagrocol en als de eczeem heel erg de kop opsteekt is hydrocortison hier toch nodig, helaas. In bad gaat hij maar 1 keer in de week en tegen het krabben krijgt Lars ook sokjes om zijn handjes. Meer kan je er volgens mij niet aan doen.