SINT-NIKLAAS - De 14-jarige jeugdinternational Robbe Verlee is zaterdag op tragische wijze om het leven gekomen.
De aanvoerder van voetbalclub Waasland-Beveren uit het Belgische Temse, stond bekend als een groot talent en speelde zaterdagmiddag nog een wedstrijd met zijn ploeg. De voetbalclub is in diepe rouw gedompeld. De voetballer speelde ook in het nationale elftal onder 15 jaar.
Hartstilstand
Zaterdagavond rond elf uur zakte de jongen plots thuis in elkaar. Hij bleek overleden ten gevolge van een hartstilstand. “Er is geen verband met het voetbal”, laat zijn moeder weten in Belgische media. “Dit had overal kunnen gebeuren.”
Robbe had een hartprobleem. Hij mocht wel sporten, maar een defibrillator was altijd in de buurt, meldt een woordvoerder van de voetbalclub. “Alleen bij zware inspanningen bestond er een risico”, aldus Bert Roosens van het jeugdbestuur.
Alle jeugdwedstrijden van de club zijn afgelast. Daarna zullen de teams van de club hun eerste wedstrijd met een rouwband spelen…
:shock:
14 jaar pas pffffff
jeetje :shock:
vanwaar de :shock: ? Ik vind het vooral eng.
Dit komt helaas zo vreselijk vaak voor. Ik ken iemand die op deze manier haar zoontje is verloren.
Volgens mij is dit een van de meest voorkomende doodsoorzaken onder voetballers en ik vind het heel eng, Lev mag van mij niet voetballen denk ik :shifty:
@lydia wrote:
vanwaar de :shock: ?
Gewoon, van de schok… Ik gebruik die smilie dan ook altijd.
Verbaasdheid ofzo…
Eng, wat is eng…
Kan met voetbal gebeuren, maar ook tidens een fietsritje dus het blijft allemaal hetzelfde.
vind het heel erg dat er een jongen van 14 is overleden… maar ik leg de link in dit geval echt niet naar het voetballen. Het was bekend dat hij een hartaandoening had… defibrilator zelfs altijd aanwezig als hij moest spelen!
Ik kan eigenlijk niet snappen dat als je kind een dergelijk bekend hartprobleem heeft je ‘vrijwillig’ dit risico neemt… tuurlijk je kind hoeft ook met een hartprobleem niet in een glazen bol te leven, maar er zijn andere dingen die je kan doen denk ik dan :oops: Maar dit klinkt wel ontzettend hard besef ik me… die ouders moet hun 14 jarige zoon veels te vroeg missen… om wat voor reden dan ook, ongelooflijk *** en hoop dat ze met die verlies om kunnen gaan.
lees nu trouwens pas echt goed… dat hij ‘niet eens’ tijdens het sporten is overleden, maar thuis.
Dus dan zie ik helemaal geen link met het voetbal.
@mamaMarije wrote:
lees nu trouwens pas echt goed… dat hij ‘niet eens’ tijdens het sporten is overleden, maar thuis.
Dus dan zie ik helemaal geen link met het voetbal.
Precies, maar omdat het een voetballer is word de link al snel gelegd naar het voetballen zelf terwijl dat juist niet zo is.
:kaars:
Wat sneu zeg, zo jong…