jemig, hoe doen mama's met schoolkids dit?!!

Thomas hoeft (gelukkig) nog maar tot 13uur naar school en is op woensdag nog vrij. Ik probeer tussendoor wel altijd even naar huis te gaan (kan voor 2 uurtjes) maar soms krijg ik zo het heen en weer dat ik maar op school/in de stad (of bij Kaar :wink: ) blijf.

Maar ik was echt wel toe aan kerstvakantie!

Thomas en Sarah Louise merken er eigelijk niet zoveel van, ja ze gaan 's morgens liever met de fiets (uurtje fietsen :mrgreen: ) dan met de bus (al kun je dan lekker keuvelen, knuffelen, lezen en naar buiten kijken) het is vooral mama die het gezeul, gerace en geregel soms moe is.



Fijn dat Anniek nu rustig aan kan wennen (en jij/jullie daarbij :wink: ).

cell, fijn dat het nu goed geregeld is voor jullie :thumbup:



mag ik even schrijven dat ik ook wel erg moest lachen om de stress die je hebt beschreven en de reacties van je kids :mrgreen:

sorry hoor, maar ik zie mezelf zo in een vergelijkbare situatie staan en dan zie ik mijn mannetjes ook al zo reageren, vandaar



ik hoop dat Brent straks wel gewoon meteen hele dagen naar school kan, want ik heb op maandag, dinsdag en donderdagmiddag geen opvang geregeld (di/do bso na schooltijd en maandag na schooltijd papa).

Tja, mijn dochter wil vanaf volgende week ook hele dagen naar school…



Alleen op de woensdag- en vrijdagmiddag vrij.



De school gaat tussen de middag om 12:00 uit en dan moeten ze er om 13:05 alwer zijn.

Op de fiets is het 15 min heen en 15 min terug…

Dat wordt snel eten!!!

Ik denk dat ik het broodjes alvast maar klaar maak en dan vershoudfolie erom doe…

Met de auto is het wel sneller maar ik zie mij niet 8 x met de auto heen en weer vliegen…

Hier ook een hoop geren en gevlieg tussen de middag…

Op de dagen dat Ruben 2x heen moet maak ik voor tussen de middag van te voren hun bord met brood klaar…

Kunnen ze zo aanschuiven als ze binnen komen…Thijmen eet inmiddels zelf dus dat scheelt ook weer…

@Esther75 wrote:

Wij hebben hier een continu rooster, dus alle kids blijven op school om te eten, dat geeft inderdaad een hoop rust en de school is dan ook weer een stuk eerder uit, zodat ze wat meer aan hun middag hebben, ik was vroeger om half vier uit, nu is de school hier om kwart over 2 al uit.


Dan zitten onze kids misschien wel op dezelfde school :lol:



En anders, nu het mooie weer er weer aan komt, neem ze af en toe mee naar een speeltuin tussen de middag, niet al te ver van school, lekker picknicken, even spelen, en hup weer terug naar school!