Jeff Wayne's War of the Worlds Live

Ik weet niet of jullie er ooit van gehoord hebben, de Jeff wayne versie van het hoorspel War of the Worlds van H.G. Wells.

Ik luister al jaren met veel plezier naar de dubbel-cd (ik kan hem van voor tot achter meepraten/-zingen :wink: ) en kwam er al een tijdje geleden achter dat er een Live Musical van gemaakt is
waarin oa door middel van CGI en een 3d model Richard Burton weer tot leven komt.

Ik heb vrijwel meteen de dvd gekocht toen ik er van hoorde en het is net zo fantastisch als ik me voor had gesteld :shock: :inlove:



Nu ben ik geen Musical mens maar als dit ooit naar Nederland komt zit ik op de eerste rij, al moet ik er voor in een slaapzakje voor de deur gaan liggen :wink:



Zijn er hier nog meer WOTW Live fans???

Echt niemand??? :think:

heb m wel gehoord

en is goed

maar heb m helaas niet

De cd heb ik wel en die is goehoed!!! :thumbup: Dvd had ik nooit van gehoord, maar ben zelf altijd bang dat ik die fantasy verhalen ‘verfilmd’ zo tegen vind vallen dat ik spontaan de cd niet meer mooi vind.



Ik heb het al met fantasy/sf boeken waar plaatjes in staan. Helemaal niet leuk. :naughty:

Jaaaaaaaaa





Ik had eerst de dubbel elpee, en toen die doormidden gedraaid ws heb ik de dubbel cd gekocht.



Ik heb zelfs het originele radio hoorspel dat in 1938 uitgezonden werd en waar toen heel veel mensen door in paniek raakten omdat zij dachten dat het echt was!

ik vind het ook super!! heb vroeger het bandje van mijn vader (nederlandse versie, opgenomen van de radio) elke vakantie weer helemaal grijs gedraaid. ook wij zijn inmiddels in het bezit van de cd’s en ken ze ook van achter naar voren meepraten en zingen. ik weet trouwens niet of ik er een film of musical van zou willen zien. vind het verhaal in mijn eigen fantasie zo mooi :mrgreen:

Goed he! :thumbup:

@Maxime wrote:

De cd heb ik wel en die is goehoed!!! :thumbup: Dvd had ik nooit van gehoord, maar ben zelf altijd bang dat ik die fantasy verhalen ‘verfilmd’ zo tegen vind vallen dat ik spontaan de cd niet meer mooi vind.



Ik heb het al met fantasy/sf boeken waar plaatjes in staan. Helemaal niet leuk. :naughty:




@Mees wrote:


ik vind het ook super!! heb vroeger het bandje van mijn vader (nederlandse versie, opgenomen van de radio) elke vakantie weer helemaal grijs gedraaid. ook wij zijn inmiddels in het bezit van de cd’s en ken ze ook van achter naar voren meepraten en zingen. ik weet trouwens niet of ik er een film of musical van zou willen zien. vind het verhaal in mijn eigen fantasie zo mooi Meneer Groen






Als je Jeff Wayne als “basis” hebt voor je fantasie rond om War of the Worlds dan is deze dvd echt een aanrader :thumbup:

Vooral omdat aan de hand van de tekeningen in de hoes de computeranimatie gemaakt is en de muziek echt exact hetzelfde is.

De “verteller” is door middel van Computer technieken weer tot leven gebracht en vertelt het verhaal net zoals op de cd/elpee.

Het is echt geweldig
en met die insteek zijn ze nu ook bezig met een film. (ik kan niet wachten)



Hier

is de trailer van de Live Musical te zien.



Hij is echt super.

Ik heb dat ook altijd met dat soort verhalen en boeken, dat verfilming altijd tegenvalt
en de laatste paar WOTW films (oa die van Spielberg) vielen idd erg tegen omdat bijv. de tripods al geen tripods waren :? en het verhaal naar de huidige tijd verplaatst werd
maar dit is écht anders, ik beloof dat het geen teleurstelling is :mrgreen: :stuck_out_tongue:



Ik ga vanavond weer met een wijntje naar de dvd kijken, die gaat net zo grijs gedraaid worden als de cd’s :mrgreen:

@ruud wrote:

Jaaaaaaaaa





Ik had eerst de dubbel elpee, en toen die doormidden gedraaid ws heb ik de dubbel cd gekocht.



Ik heb zelfs het originele radio hoorspel dat in 1938 uitgezonden werd en waar toen heel veel mensen door in paniek raakten omdat zij dachten dat het echt was!




Jaaaa die heb ik ook :mrgreen:

Cool om te horen waar die mensen allemaal zo om in paniek raakten :mrgreen: