Je zuurgraad meten hoe doe je dat?

Hoi allemaal?



Even een vraag kan je je zuurgraat zelf meten? Want volgens de gyn is ie niet goed? En van horen zeggen moet je dan ook geen melk drinken. Ik gebruik ook een zeepvrije wasmusule. Lacucied speciaal voor de edele delen? IS dat nou goed of niet de ene zegt is goed en de andere niet





leeuw

Hoi Leeuw,



kun je niet zelf meten misschien dat je huisarts dat voor je zou kunnen doen. Maar meestal kun je er vanuit gaan dat het goed is, zodra er een onbalans is in je zuurgraad (die ook voor iedereen volgens mij verschillend kan zijn en ook kan wisselen gedurende je cyclus) zul je meestal klachten krijgen. Een schimmelinfectie of jeuk of een andere ontsteking. Lactacyd kan niet echt kwaad mits je er zelf dus ook geen last van hebt, maar het is wel goed dat je zo min mogelijk zulke producten gebruikt. Want een kleine verandering in je zuurgraad kan een infectie voorkomen, en als je een verandering zelf veroorzaakt kan je ook andersom een infectie in de hand werken.

Als je gyn al aangeeft dat je zuurgraad niet goed is zal hij ook tips hebben die het kunnen verbeteren lijkt me. Dus dat zou ik zeker navragen als ik jou was!



Succes!