Nu al 4x gehoord dat ik er een beetje ziekjes uitzie… :?
Blijkbaar is ‘mahonie-bruin’ toch niet helemaal mijn kleur :shifty: iets te donker, iets te rood.
Maar wat kan ik daar aan doen? gewoon iets lichters overheen? lichtbruin of donkerblond? of pakt dat dan niet goed uit? :think:
Alvast bedankt!
Als er een roodtint inzit denk ik niet dat je er zomaar een lichtere kleur overheen kan gooien (zelf) een kapper zou dat wel lukken… Maar die roodtint blijf je zien !!
En door er een lichtere kleur zelf op te gooien, maak je de kleur niet lichter maar vaal.
Je kunt het beste naar de kapper gaan, of je haar vaak wassen de kleur loopt namelijk altijd iets terug. Of even advies vragen in een kapperswinkel…maar zelf heb ik altijd het idee dat ze daar maar gewoon iets willen aansmeren in welke winkel dan ook. Heb meerdere malen mijn haar daar door verpest.
Allereerst naar de anti-roos shampoo grijpen. Misschien dat je al een beetje te laat bent (meestal werkt dit super vlak na het verven), maar baat het niet, dan schaadt het waarschijnlijk ook niet.
Vaak moet je een tegenhanger vinden van de betreffende kleur als je opnieuw wilt verven. Daarvoor kan je denk ik het best bij een kapper te rade gaan.
Verdere tips… Een lekkere foundation met kleur opzoeken . Dit zorgt ervoor dat je minder bleek oogt.
Sterkte ermee en hopelijk heb je snel een oplossing!
De kleur wordt al steeds valer, ik was het nu elke dag met een gewone shampoo. Maar rondom mijn gezicht blijft het donkerder :think:
Kapper zit er financieel even niet in, ik ben tot nu toe altijd zo’n 150-175 euro kwijt geweest aan verven en knippen. Zelfs bij de kapperacademnie was ik 120,- kwijt… :roll:
Ik ben bang dat als ik licht er overheen gooi, het dan inderdaad een vale (en dooie) boel wordt. Misschien donkerbruin en daarin highlights?
:-*
Geen bekenden die kapper zijn en je voor een leuk prijsje willen verven? Of iig advies geven?
@Cebe wrote:
De kleur wordt al steeds valer, ik was het nu elke dag met een gewone shampoo. Maar rondom mijn gezicht blijft het donkerder :think:
Kapper zit er financieel even niet in, ik ben tot nu toe altijd zo’n 150-175 euro kwijt geweest aan verven en knippen. Zelfs bij de kapperacademnie was ik 120,- kwijt… :roll:
Ik ben bang dat als ik licht er overheen gooi, het dan inderdaad een vale (en dooie) boel wordt. Misschien donkerbruin en daarin highlights?
:-*
:shock: :shock: zo die zijn duur geworden dan…
ben je hofplein of mariniersweg geweest (wil ook nog wel iets schelen)
mariniersweg, en ik was helemaal niet tevreden ook ze deed meer wat die lerares wou dat ze deed/adviseerde, dan dat ik wou (heel andere kleur en model) :roll:
nooit meer dus.
nu moet ik wel zeggen dat mijn haar erg dik is en ik daarom altijd meer bakjes verf nodig heb (daarom de prijs :roll: )
oh… vaag dan vroeger luisterde we naar de klant (heb daar op school gezeten)
maar anti roos shampoo kan idd helpen om het wat lichter te maken verder geen id vind kappers allemaal veelte duur :silenced:
Nou, ik wou juist wat lichter want het was toen zomer, lerares vond dat geen goed idee “moet je echt niet doen, kan je niet hebben, niks voor jou, nee je moet echt voor bruin gaan, kijk deze kleur is mooi, nee joh, echt, vertrouw me nou maar, echt, dat wordt prachtig, helemaal goed” en toen liet ik me over halen. Heb dus wel toestemming gegeven. Verder verschilde haar definitie van vlot en modern van de mijne
en mijn folies vond ik prima, beetje subtiel, maar die moesten van die lerares perse langer : “nu zie ik niet eens wat je gedaan hebt (tegen leerling), ik wil het veel duidelijker zien”. Ja, maar ik niet. Toen ik dat zei was het van “ik doe toch maar wat mijn docent zegt” :roll:
maar het is inderdaad veel geld, als ik dat nu te besteden had kocht ik daar liever iets moois van
@Romi, nee, ik ken helemaal niemand. ja, in Amsterdam, maar daar woon ik niet meer en tijd niet meer gesproken.
balen hoor :thumbdown:
ik stuur je even een pb
Dreft eroverheen wil ook nog wel eens helpen. Maar wat je vaak zonder teveel problemen kunt proberen en wat niet teveel budget weghaalt; een spoeling. Tegen de tijd dat de spoeling eruit gewassen is is ook de kleur eronder wellicht wat minder heftig?
Ik moet ook nog kleuren maar ik kom er maar niet aantoe :wall: en nee hier ook niet bij de kapper, al lukt het me hier in de buurt nog wel om het voor een euro of 50/60 voor elkaar te krijgen met schouderlang haar. :thumbup: Al vind ik zelfs dat al prijzig als ik het vergelijk met zelf doen. :shifty:
Inderdaad een spoeling zou ik proberen, en wat meer make-up misschien dat je niet zo bleek lijkt?
Dreft? Die kende ik nog niet
Ik ga er toch maar gewoon verf overheen gooien, het wordt toch al steeds valer, dus veel kwaad kan het niet.
Ik gebruik eigenlijk nooit make-up, veel geprobeerd vroeger maar ik vind mezelf er nooit mooier van worden plus dat ik snel last heb van eczeem bij m’n ogen. Wel een keer van dat bronzing-poeder gebruikt, toen zag ik er echt uit alsof ik een enge ziekte had :lol: (oranje)
Rood krijg je er echt heeeel erg moeilijk uit!
De enige manier om die kleur er enigzins uit te krijgen is het neutraliseren met de kleur groen…
Nu hebben alle kleuren een nummer (het 2e en 3e nummer achter de komma op pakjes haarverf) maar deze verschillen per merk…
Het best kun je de natuurkleur die je wil kopen, maar dan met en as schijn erover. (bijvoorbeeld asbruin ofzo), die zal het rood er zo veel mogelijk uit halen (groen is namelijk haast nergens te vinden)…
Als je iets van een foto van jezelf kunt laten zien, kan ik eens kijken wat ik je zou adviseren? Ben zelf in mijn vrije tijd kapster (heb vorig jaar m’n opleiding afgerond)… Misschien heb je er wat aan…
Succes in elk geval!
Ik zou trouwens wel even aan die academie laten weten dat je totaal niet tevreden bent over de kleur die ze erop gezet hebben en wat voor reacties je erop gekregen hebt…
Want zeker zo’n lerares zou moeten weten wat voor kleur het best past bij je huidtype!
Hey Marieke,
Dit rood heb ik zelf gedaan, komt gewoon bij de Etos vandaan. De keer hiervoor was ik bij de academie.
Iedereen daar was erg enthousiast, “echt mooi geworden blabla”…ik kon wel janken, brok n m’n keel…maar ik ben dan gewoon echt niet assertief genoeg er iets van te zeggen :wall: heel stom… dus zo snel mogelijk betaald en weggegaan :oops:
Ik zit nu met een ziekig kind, maar als ik weer naar buiten kan wil ik een pakje ‘licht as bruin’ gaan kopen :thumbup: dit was trouwens nr 5.5