je laatste avondmaal

ik zou dan lekker uit eten gaan bij onze favo restaurant in schagen.



Heerlijk een goulashsoep vooraf (zonder kaas, daar doen ze een lading kaas erop :sick: )



spare ribs als hoofd gerecht



en hemelse modder als toetje. :drool:



Maar het vult altijd zo erg dat we daar nooit 3 gangenmenu doen, dus of ik het dan wel op krijg? :think:



Ik hou niet van al die culinaire eten, lekker simpel vind ik het lekkerst!



maar in het echt zou ik geen hap door mijn keel krijgen. Veel te verdrietig omdat ik hub misschien moet achterlaten :cry: en veel te blij omdat ik mijn papa weer ga zien :dance:

een grote zak gemend snoep om de hele avond van te snaaien



eerste gang: poffertjes om aan tom te denken :smiley:



dan: ketjap gamba’s met stokbrood : voor de middagen met mijn man hangend op een terrasje en de wereld doornemend



als hoofd twijfel ik: gebakken tong picasso met rijst of een grote moot zwartgeblakerde gegrilde zalm met veel coctailsaus en dauphine aardappelen met gewokte spinazie met veel knoflook.(dat laatste aten we op de bruiloft ipv de zalm had ik toen langoustines)



aardbeien in chocolade gedipt als toetje naast vruchtensorbetijs en reepjes kaneel/suiker ‘koekjes’ van gebakken tortilla van de ijsboer en mexicaan waar we vaak kwamen



geen alcohol te vroeg op de avond omdat ik dan snel in slaap val :wink: maar een grote fles rode Ame als afzakkertje, eerder op de avond cola en fanta om te mengen…en dan een mooie Merlot als voorbereiding op wat komen gaat…



en dan als laatste een stuk nog een beetje bevroren nogatine taart…héérlijk…vol herinnering aan de zondagen met mijn ouders…en binnen een uur is de executie niet meer nodig :wink:

Oei moeilijk!



Ik zou beginnen met tapa’s van 1 van mijn fovoriete restaurants en dan chinese tomatensoep met pittige kroepoek van mijn favoriete chinees en dan zelfgemaakte lasagna met sla.

Als toetje vers fruit en voor de rest van de avond niks met op t laatst een biertje. :mrgreen:

Ik zou iig mijn laatste avondmaal met mijn man willen delen (dus dan moet ik maar met hem op moordpad… dan breng ik mijn kinderen wel bij mijn ouders).



Maar wat…

er gaat zoveel door mijn hoofd, al lijkt me het misschien allemaal bij elkaar niet eens zo lekker?! :think:



Ik zou toch voor het volgende gaan:



carpachio met rucola, pijnboompitten, parmezaan etc vooraf,

dan een klein tomaten-roomsoepje

Daarna een lekkere pasta met pesto smaak,

dan een 4 kazen pizza

daarna nog een lekker stuk vlees met wat groente

En als laatste…

een stuk chocolade taart van een restaurant aan de kralingse plas in rotterdam (toen we daar kwamen 12 jaar geleden echt memorabel!)





En als dat niet kan, dan wil ik graag;

ingelegde zalm

kreeft

veel brood met knoflook erbij

vanille ijs met slagroom









En dit alles vergezeld van een bijpassende rode/witte wijn en champagne :wink:

Al het eten wat ik de afgelopen 2 maanden heb moeten laten staan (ijs van Ben&Jerry, chocola, taart, pannekoeken, friet, etc etc)

Ik doe niet moeilijk over voor gerecht/ na gerecht. Zet alles maar op tafel en ik eet. Zodra ik tonnetje vol zit…een doosje co-codamol met een fles rum. Kijken wie mij dan het eerste krijgt…de stoel of de combinatie van codeine en alcohol.

Er van uitgaande dat ik alles op krijg en de combinaties daargelaten:



Vooraf:



Een verse, boterzachte carpaccio met pijnboompitten én tapas van Zenne op Zuid in Rotterdam



Hoofdgerecht:



Knoflook garnalen met brood en de ossenhaas van ‘Argentina’ in Meppel. Geserveerd met oma’s frieten en veeeel mayo! Daarnaast de salade van courgette van ‘Argentina’ .



Na:



een ordinair stuk hazelino taart van de Aldi!

chili con carne van mijn moeder…



en een heerlijke biefstuk



( maakt toch niet meer uit als je niet kan slapen van de buikpijn en misselijkheid dan he :mrgreen: )



en heel veel snoepies…



en een fles baileys ( met ijsklontjes)…om alles weg te spoelen…

Ow, zeker weten een broodmaaltijd. Met veel beleg; verschillende soorten kaas, salades, salami en een gekookt eitje. Dan heerlijk allemaal warme broodjes :drool:



Wel jammer dat het dan voor de laatste keer is :mrgreen:

Oh een lekkere salade met gerookte kip, spekjes, tauge, etc.

carpaccio van zalm:drool:

dan een pittige wrap met ketjapsaus.

Een lekkere tomatenroomsoep met daarbij een beetje gegratineerd stokbrood

Lekkere kikkerbilletjes op indonesische wijze.

als bijgerecht lekkere chickenwings

hoofdgerecht maakt me niet veel uit, als het maar rood vlees is.

als toetje lekkere dame blanche, maar daarnaast ook een lekkere pint Ben en Jerry’s en een pint Haagen Daz



oe en nou heb ik honger. O ja, ik pak wel een cote dor reep.

:drool:

had ik al gezegd dat er overal chocolade bij mag? Maakt niet uit wat. :mrgreen:

@mv2kids wrote:

nee denk ik niet zo over na eerlijk gezegd… ik heb het niet zo op eten… het zou me er eerder om gaan met wie ik dan zou mogen tafelen als wat…




Als eerste levensbehoefte kan ik mij niet voorstellen dat je niet iets hebt wat je heerlijk vind, maar goed…



Daarbij is het natuurlijk de bedoeling van dit topic dat het je motiveert er wel over na te denken…

Ooh moeilijk zeg, er is echt téveel wat ik lekker vind.

Ik doe een poging:



Vooraf:

sashimi of echte verse carpaccio (geen ontdooide)



Hoofdgerecht:

lamsrack met munt of heeele grote scampi’s met knoflook.



na:

creme brulee of cheesecake of zelfgemaakte chocoladebavarois met veeeel slagroom





of een heerlijk Thais diner of Indonesisch



Moeilijk zeg… :think:

@fiep klophout wrote:

lekker bij indiaas eten is naanbrood (tegenwoordig ook in elke supermakrt wel te koop), met raiti: yoghurt, teentje of twee knoflook in uitpersen. halve komkommer in fijn raspen, olijfolie, peper, zout. klaar.

papadams zijn ook lekker erbij. te koop bij de toko, even frituren en lekker te knabbelen, ook voor kinderen een groot feest!




Ik ontdekte bij de xenos chapati’s :smiley: .

Okee zelf maken is natuurlijk veel lekkerder maar daar ben ik te lui voor :wink: .

Patak heeft ook die indiase wraps :drool: die zijn ook met chapati’s.

Knor heeft ook een verschrikkelijke versie maar daar zitten wel lekkerdere chapati’s bij verdorie.



Kortom ik zoek nog een adresje voor lekkere chapati’s; ik ben wat uit die nan’s (van de supermarkt dan; vers vind ik de kulcha het lekkerst :drool: ).

@fiep klophout wrote:

ik heb even zitten denken, en ik denk dat ik zoveel lekker vind, dat ik het over een andere boeg zou gooien, en allemaal eten zou vragen waar ik goede herinneringen aan heb.



een lekker indiaas voorafje



rijst met bonen als herinnering aan mijn tijd in oeganda waar mijn hele leven toch wel veranderde.



als toetje de kersenpannekoekjes van mijn oma





en na: een kopje chai door mijn vader gezet (ik weet niet of ie dat nog wil als ik eerst op moordpad ben geweest, maar dat zal toch wel? allicht leuk voor een nieuw topic!)


ik heb er over nagedacht, maar no way dat ik niet heeeel lekker eten zou willen op mijn laatste avodnmaal, dus nieuwe poging :angel: :

vooraf:
de aller allerlekkerste pompoensoep, met verse koriander.

daarna:
een enorme tafel met lekkere vega tapas. Lekker veel knoflook, veel olijven.....

dan:
of een magnum almond, of hertog 3 chocolade de luxe ijs
(ik heb beide al heeeel lang in mijn vriezer zitten, wat een zelfdiscipline toch :angel: )

en als laatste toch echt de door mijn papa gemaakte chai



zo. daar kan ik wel op sterven.



lien, als ik chappaties koop, dan haal ik ze ook altijd bij de xenos.