Je heb....

Krijg wel vaker pb-tjes, maar het was me eigenlijk nog niet eerder opgevallen, tot vandaag…:

Hallo Elsevier,

Je heb een nieuw bericht ontvangen op “Kindje op Komst forum” en hebt in je profiel

aangegeven dat je hier via de email een waarschuwing voor wilt krijgen.

Klik op de volgende link om je berichten te bekijken:

Je kan deze waarschuwingen eventueel uitschakelen via de instellingen in je

profiel.

:mrgreen:

Oei!

Die fout zat ook in de pop-up maar die is toen (door Fiep’s oplettendheid?) aangepast!

Haha nou het lijkt tegenwoordig wel modern zulke woorden.

In dit geval is het vast een foutje, maar zie ook overal " me " i.p.v. mijn. Vind ik ook zo raar staan.

@gismolo wrote:

In dit geval is het vast een foutje, maar zie ook overal " me " i.p.v. mijn. Vind ik ook zo raar staan.

Het is niet raar, het is in de context waarin het meestal gebruikt wordt gewoon slecht nederlands…

Ja ik maak veel spelfouten, dat weet ik van mijzelf (en hoor ik van Fiep 8) ) maar het ‘me’ -gebruik irriteert mij echt mateloos…

zo, goedenmorgen… :smiley:

of ‘hun zeggen, hun doen’ etc

:shifty:

@gismolo wrote:

Oja, daar kan ik me zo aan ergeren als iemand zegt 'Ik ga zo naar me moeder. :silenced:

Ik merk wel dat het meestal de wat jongere meiden zijn die het zo schrijven (en zelfs ook zeggen :shifty: ) .

Het is natuurlijk ook gewoon spreektaal. Maar msn taal vind ik zelf ook erg storend in een mail :angel:

Zelf maak ik ook genoeg schrijffouten vooral de D, T en DT gaan hier vaak fout, maar ik ben daar gelukkig niet de enige in, haha.

Het is mij ook nog niet opgevallen! Maar ik zal Ruudje even wijzen op je oplettendheid!

Dat ‘Me’, ‘hun’ enzo vind ik ook raar staan. Laatst zag ik zelf staan:" … hoe is het met joun…" Mensen schrijven dan gewoon in de spreektaal. Daar let ik zelf ook wel op, al barsten mijn berichtjes ook vaak van de spelfouten omdat ik te snel typ of omdat mijn nagels te lang zijn en ik de berichtjes dan niet eerst even check voordat ik ze plaats.

Ik gebruik ook wel vaak: ‘ff’ en zo… En feitelijk is dat ook spreektaal…

Inderdaad!!! Vreselijk vind ik het!

Hoe gaat het met JOUW

Me moeder

Ik gaat weg

arghhhhh

Ik ben dan ook een lichtelijke taalpurist, kan heel slecht tegen spellingsfouten. Ok ik maak ook wel eens een snelheidsfoutje, maar als ik ze zie, verbeter ik ze gelijk…

Ach elke gek zijn gebrek zeg ik dan maar :mrgreen:

Werk aan de winkel Ruudjuh! :mrgreen:

Die mailtjes bestaan al een hele tijd toch?

Dat het niemand ooit eerder is opgevallen. :mrgreen:

Ik krijg nooit mailtjes, ik heb die functie uitgezet.

Als ik bij elke pb een mail krijg word ik helemaal stapeldol denk ik :angel:

@Elsevier wrote:

Je kan deze waarschuwingen eventueel uitschakelen via de instellingen in je

profiel.

:mrgreen:

Moet bij de laatste zin “je kan…” ook niet staan “je kunt…” Klopt volgens mij ook niet helemaal, maar ik kan er naast zitten hoor.

@Madre wrote:

@gismolo wrote:

Het is niet raar, het is in de context waarin het meestal gebruikt wordt gewoon slecht nederlands…

Ja ik maak veel spelfouten, dat weet ik van mijzelf (en hoor ik van Fiep 8) ) maar het ‘me’ -gebruik irriteert mij echt mateloos…

zo, goedenmorgen… :smiley:

Haha Lous, ook goedemorgen en ja ik kan wel zeggen dat ik mij er ook aan irriteer, maar mijn Nederlands is ook niet geheel foutloos dus durfde het niet zo neer te zetten.

ik krijg ook van die meldingen, maar bij mij staat er wel hebt:

Hallo,

Je hebt deze email ontvangen omdat je geabonneerd bent op het onderwerp:
****************************op Kindje op Komst forum. Er is een reactie gekomen op dit topic na je laatste bezoek. Je kan de volgende link gebruiken om deze reactie(s) te bekijken. Je ontvangt geen emails meer over dit onderwerp tot je dat topic bekijkt.

@wwb wrote:

ik krijg ook van die meldingen, maar bij mij staat er wel hebt:

Hallo,

Je hebt deze email ontvangen omdat je geabonneerd bent op het onderwerp:
****************************op Kindje op Komst forum. Er is een reactie gekomen op dit topic na je laatste bezoek. Je kan de volgende link gebruiken om deze reactie(s) te bekijken. Je ontvangt geen emails meer over dit onderwerp tot je dat topic bekijkt.

Misschien omdat het een ander mailtje is, de eerste gaat over een PB deze over een notificatie bij een topic abonnement! :mrgreen:

owja dat kan het verschil zijn ja hihi… Pb’s krijg ik niet zo vaak haha…

@Madre wrote:

Ik krijg nooit mailtjes, ik heb die functie uitgezet.

Als ik bij elke pb een mail krijg word ik helemaal stapeldol denk ik :angel:

Daar heb je dan weer gmail voor hè? Die stapelt alle mailtjes van dezelfde afzender in 1 bericht… :wink: .

Gismolo, was niet persoonlijk naar jou gericht hoor… :slight_smile:

Elsevier. Ja maar dan zie ik nog steeds 11 unread in inbox…brrrrrrrrrrr

@Madre wrote:

Gismolo, was niet persoonlijk naar jou gericht hoor… :slight_smile:

Elsevier. Ja maar dan zie ik nog steeds 11 unread in inbox…brrrrrrrrrrr

Wel goed voor je eigenwaarde…u heeft 11 nieuwe berichten… :lol: :lol: . Nee…dan maar gewoon wat vaker op kok inloggen hè? :mrgreen: