Jayden is overdag zindelijk!

heb je verhaal gelezen, maar eigenlijk geen tip ofzo… vooral omdat Jayden natuurlijk minder ver is en ik er verder geen ervaring mee heb :wink:



zal topictitel even voor je aanpassen zodat jouw vraag verder ook bekend wordt :slight_smile:

zo, eventjes een update!



sinds kort belonen we Jayden met stickers, als hij zegt dat hij moet plassen en dan ook echt een plas op de wc doet. En als hij gaat poepen (ook zonder het te zeggen) krijgt hij ook een stickers. en bij 10 stickers een cadeautje. Heeft nu al 2 keer wat gekregen van ons :lol:



vooral het poepen gaat goed!! heeft gisteren en vandaag in totaal 7 keer een mooite drol laten plonzen :stuck_out_tongue: geweldig vindt hij het. heeft 1 keer in zijn luier gepoept, en dat was mijn schuld, ik was te laat :wall: zondag zaten we in de auto. ‘mama ik moet poepen!’ zei ik dat hij in zijn luier moest doen 'dat is vies mama, dat stinkt!" gezegd dat hij het op moest houden… komen we thuis, niet gepoept! :dance: op de wc gezet en ja hoor, hij ging poepen!! :dance: :dance: :dance:



plassen doet hij ook vrijwel elke keer als ik hem erop zet. steeds voor en na het slapen, en voor en na het in bad gaan. hij weet dus steeds dat hij dan kan plassen. moet mezelf eigenlijk ook nog aanleren om hem tussendoor op vaste tijdstippen erop te zetten maar dat sluipt er nog wel eens bij in…



nou ja, ik hoop dat hij voor de zomer zindelijk is :mrgreen:

:clap: :clap: :thumbup:

zondagmiddag vanaf 3 uur zonder luier, helemaal droog. heb hem zelf om het half uur op de wc gezet, hij heeft toen zelf 2 keer gezegd dat hij moest plassen.



gisteren heeft hij hele dag zonder luier gedaan (afgezien van middagslaapje), op de hele dag 2 ongelukjes, verder heb ik hem om half uur ongeveer op wc gezet en elke keer ging hij daarop plassen.



Vandaag vanmorgen 3 ongelukjes. hij was toen bij mijn schoonouders (:shifty:)



vraag me alleen af hoe ik het nu verder aan moet pakken, vooral ook omdat hij niet steeds zelf zegt dat hij moet plassen. vroeg vanavond of hij moest plassen, zegt hij nee. vroeg of er een plas in de piep zit, zegt hij ja.



heeft iemand tips oid?

Ik zou hem binnen in een onderbroekje laten rondlopen en om het uur vragen om te proberen… Alle ongelukjes gewoon afhandelen met “Oh jee dat ging even mis, kan gebeuren! Volgende keer op de pot/wc proberen!”



Dat het nat wordt als hij het niet zegt merkt snel genoeg. Als hij er aan toe is zal hij wel snel vaker gaan zeggen dat hij moet. Maar in mijn ogen is de ‘key’ om het luchtig te houden en er niet teveel bovenop te gaan zitten :wink:

thanks Affie :slight_smile: ach, het is ook niet zo dat ik nu wil dat hij zindelijk wordt hoor… gewoon eens proberen :slight_smile: nee heb je, ja kan je krijgen :wink:



zal dan eens wat langer ertussen laten om het te vragen.



hebben trouwens geen potje in de kamer staan, hij gaat echt altijd gewoon op de wc

Vanaf zondagmiddag overdag nu zonder luier! Wel tijdens zijn slaapje :wink: gisteren en vandaag maar 1 keer overdag in zijn broek geplast, de rest allemaal op de wc! Nu moet hij het zelf eens gaan zeggen dat hij moet :mrgreen:

En als je het gewoon helemaal niet meer vraagt? Probeer dat eens! En dan bij een ongelukje uitleggen dat hij zelf ook kon vertellen dat hij moest? Misschien denkt ie nu gewoon dat ie moet wachten tot jij de wc “aanbied” :mrgreen:

haha, de wc aanbied ;D



Zal het morgen eens proberen. Wel al eerder gedaan, maar dan plast hij dus gewoon in zijn broek :lol: terwijl hij in zijn blote billen wel zegt dat hij moet plassen… Ook als hij zich gaat verstoppen, gaat hij plassen weet ik nu. Dus dan zet ik hem snel op de wc, waar hij dan ook echt gaat plassen…



Bedankt steeds voor je inbreng Affie!

nou, vandaag niet de hele tijd gevraagd of hij moet plassen, en hij zegt het zelf ook gewoon regelmatig! :dance: 2 ongelukjes maar. 1 keer zei hij: ik heb een luier om! en toen had hij dus een klein plasje gedaan :lol: en de 2e keer zei hij: ik moet plassen! maar ik heb het ook in mijn bed gedaan :lol: (had ik hem even ingezet, moest wat opruimen).



zijn vanmiddag met auto naar mijn moeder gereden, ruim uurtje rijden. wel luier om gedaan, want hij slaapt dan in de auto en dan plast hij eigenlijk altijd. vantevoren grote plas gedaan op de wc. wordt hij wakker… ‘mama ik moet plassen!’ gezegd dat hij het op moest houden omdat we bijna bij oma waren. daar meteen op de wc gezet. en ja hoor, grote plas, en hij was gewoon nog DROOG!!



ben zo trots op hem :inlove: geloof dat het ook best goed gaat zo, hij heeft al vanaf vorige week zondagmiddag geen luier om :dance:

geloof dat hij het toch snapt. Weer hele dag droog, soms zeggen dat hij moet plassen… Alleen 1 drol in zijn boxer, de andere van dezelfde sessie belandde wel in de wc, want toen kwam hij mij zeggen dat hij moest poepen :slight_smile: zou wat zijn zeg, zometeen toch ineens zindelijk :dance:

gaat goed hier :dance: vanmorgen naar Schiphol geweest. voor in de auto wel luier aan gedaan. van s’zeel naar schiphol helemaal droog, op Schiphol geplast. daarna daar gewandeld, oma naar vliegtuig gebracht, door naar Spijkenisse, nog steeds droog. komen we thuis, zegt hij dat ie moet plassen :dance: dus hele morgen droog, jee!! en vanmiddag is het ook weer helemaal goed gegaan :slight_smile: :dance:



geloof dat ik hem nu toch ineens bijna zindelijk mag noemen :lol: op zijn slapen na overdag en 's nachts natuurlijk :wink:

:dance: :clap:

:thumbup: Super!

nou, hij is overdag echt zindelijk hoor :slight_smile: :dance: zegt wat hij moet doen. Is vaak ook 's middags na slaapje en 's ochtends droog, maar ga daar geen druk achter zetten. Ben allang blij en trots dat hij nu al overdag zindelijk is! :inlove:

:thumbup: :clap:

wat goed van hem :dance: :thumbup:

zijn een maandje verder, denk dat de ongelukjes in die maand op 1 hand te tellen zijn :slight_smile: hij gaat gewoon goed!!



Is de laatste week 's middags met zijn slaapje ook steeds droog, en afgelopen week met de nachten ook merendeel. Gistermiddag met slaapje zonder luier gedaan, ging goed!! Vannacht voor het eerst geen luier, hij was droog!! :dance: en vanmiddag wéér droog :dance:



dus, nu maar eens met zijn slaapjes ook de luier afhouden :slight_smile: