Jayden binnenkort naar het KDV, mama beetje onzeker...

Sinds 1 maart ben ik weer aan het werk en gaat Jayden naar m’n ouders toe.

Ik had hem al wel ingeschreven toen ik hoorde dat ik aangenomen en per 1 april hebben ze plek vrij op de donderdag en vrijdag.

A.s. woensdag heb ik het intake-gesprek en zit met 2 dingen in m’n maag.

Jayden eet namelijk rond 12 uur een bordje pap en geen brood.

Gaan de leidsters hem dat nu ook geven ook al eten de andere kindjes brood?

Wil namelijk wel dat hij gewoon pap moet krijgen want hij drinkt niet meer uit de fles en daarmee krijgt hij wel 180 ml melk binnen.



Het tweede punt is dat hij niet zelf in slaap kan vallen, ik ben 15 maanden met hem thuis geweest en ging dan gezellig met hem op bed liggen.

Bij m’n ouders en vriend slaapt hij d.m.v opgetild worden en zachtjes op z’n rug te kloppen.

Nu ben ik bang dat hij op het KDV helemaal niet zal slapen of zullen de leidsters daar rekening mee houden?

Wil namelijk niet dat ze hem in bed laten huilen.



We hebben besloten hem 2 dagen naar het KDV te brengen zodat hij met andere kindjes kan spelen etc.

De andere 2 dagen gaat hij nog gewoon naar m’n ouders toe want m’n vader is met vervroegd pensioen en is bijna altijd thuis.

Dus kan hem altijd eraf halen als het niet gaat (moet dan wel helaas 2 maanden doorbetalen)



Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!



Groetjes,

Mirrie

hoi mirrie,



hoewel nano niet naar kdv gaat, maar naar een gastouder, geef ik toch even antwoord:



leg het allereerst gewoon voor bij het intake-gesprek.

Maar ik denk dat je er rekening mee moet houden dat hoezeer een kdv er ook rekening mee zal houden wat jayden gewend is en wat de wensen van jullie als ouders zijn, er dingen zullen veranderen voor jayden.



Het bordje pap bijvoorbeeld; ik kan me voorstellen dat ze daar niet aan gana beginnen. Is het dan geen optie dat broodje pap naar de ochtend te verplaatsen en zijn ontbijt naar de lunch, of zoiets? Ik heb bij nano toen ie naar gastouder ging ook het een en ander zitten schuiven in nano’s eetmomenten omdat die niet goed uitkwamen met hoe het bij het gastouder ging. zo heb ik ook de pap naar de ochtend gezet.



ik zou vooral even kijken hoe het gaat. allicht valt het allemaal reuze mee, blijkt jayden op het kdv prima te slapen enz. Maar probeer ook niet te star te zijn in hoe dingen bij jullie thuis gingen. Jullie hebben uiteraard recht op dat dingen op jullie manier gaat, maar sommige dignen gaan gewoon op een kdv anders. Jayden zal daar ana moeten wennen, maar het hoeft niet per defenitie slecht voor um te zijn.



sterkte! het komt vast goed!

:-*

Mirrie, is het geen optie om je kindje twee ochtenden naar het kdv te laten gaan en twee middagen naar opa en oma. Op die manier hoeft hij niet op het kdv te slapen. Ik denk dat jouw eisen te tijdrovend zijn voor een kdv. Als ze dat voor jouw kindje doen, gaat dat ten koste van de andere kindje en daar zou ik eerlijk gezegd als andere ouder een beetje moeite mee hebben :roll:

Fiep, bedankt voor het meedenken :-*

Ga vanaf morgen het bordje pap naar de ochtend verplaatsen, kijken hoe dat gaat.



Wawa, het is een mogelijkheid om hem alleen de ochtend te brengen.

Maar hij is nog niet geweest en weet dus niet hoe dat slapen zal vergaan.

Soms slaat hij z’n slaapje over dus wie weet doet hij dat daar ook wel.

En tijdrovend??

Jayden slaapt vrijwel meteen als je hem even bij je neemt hoor dus het is niet zo dat hij uren in beslag neemt om hem in slaap te krijgen.

Zal dat woensdag allemaal even bespreken en ik verwacht heus niet dat ze aan mijn eisen (zoals jij dat beschrijft) zullen voldoen.

Maar samen met de leidsters hoop ik er wel uit te komen.

hallo,



ik zou het zeker bespreken tijdens de intake met de leidsters.

de leidsters zullen hun uiterste best doen om het zo goed mogelijk te realiseren, maar de kans is aanwezig dat het meer moeite gaat kosten dan thuis of bij opa en oma ( thuis is er 1 kind en op het kdv moet de aandacht verdeeld worden met nog eens 13 kinderen )

houd er rekening mee dat jayden veel moeite gaat krijgen met het wennen aan het kdv, omdat hij zijn leeftijd meeheeft en weet dat mama weggaat en dat hij achterblijft bij de andere, dit kan zo een aantal weken duren!!



inderdaad een goed idee om sóchtend pap te geven, zodat hij s’middags brood mee kan eten, en lukt dat niet dan zullen de leidsters gewoon pap geven!



hopelijk wennen jullie beide snel aan het kdv, en gaat hij er veel plezier beleven met andere kindjes en leidsters, en…geef niet te snel op!!



succes

Volgens mij proberen kdv’s echt wel de wensen van de ouders te respecteren en de gewoonten ook!



In ieder geval moet je “gewoon” de gewoonten eerlijk vertellen… Laat het aan hen over of het gaat lukken of niet… en spreek af wat ze moeten doen.

Stel hij slaapt niet in… maar zij kunnen niet met hem op de arm gaan lopen (kan ik me arbo-technisch voorstellen)… wil je dan dat je dan al direct gebeld wordt om te overleggen… of wil je aan hun overlaten om een oplossing te zoeken mét daarbij JOUW grens in gedachten van dat ze hem niet langer dan … min. moeten laten huilen.



ennuh… Je moet er ook niet van opkijken dat het slapen daar helemaal geen probleem is… omdat alle kindjes gaan slapen… Misschien gaat hij sneller mee in de structuur daar dan dat jij verwacht…



Pap is volgens mij geen probleem hoor… waarom?

kinderen leren samen dingen doen op een kdv, maar leren ook dat iedereen verschillend is…

Er zijn ook kindjes die geen ham op het brood krijgen, of geen melkproducten krijgen.

Ik heb het idee dat dat geen probleem is.



Succes… en je onzekerheid is logisch hoor…

Hoihoi, ik werk op een kdv en bij ons is dat bordje pap echt geen probleem hoor.



Wat het slapen betreft kan dat wel moeilijk worden, immer er is gewoon niet altijd tijd om een kindje in slaap te wiegen en bovendien heel belastend voor onze rug (jaja ook wij worden streng gecontroleerd door de arbo en ggd)

Aan de andere kant het kan ook heel goed zijn dat jouw kindje wel goed slaapt op het kdv, het is toch anders dan thuis en ook de leidsters zoeken een weg die past bij jouw kindje.

Misschien is dat niet de weg zoals jij dat thuis doet maar volstaat dat op het kdv prima en gaat het op die maniet op het kdv super.



Ga iig nog een keer praten op het kdv en leg je wensen uit.

Ik mag aannemen dat je een eerlijk antwoord krijgt in wat haalbaar is en wat niet.



De optie om je kindje 2 ochtenden te brengen is ook een goed idee.



Mijn zoontje gaat ook 2 ochtenden mee naar mijn werk en heeft daar nooit geweldig geslapen.



Nu eet hij daar om 11.00 een boterhammetje (ipv 11.30) en haalt opa hem om 11.30 op en gaat hij lekker daar naar bed.



Ik werk dus 3 dagen en 2 ochtenden gaat Mik mee naar het kdv, opa haalt hem op en Mik verblijft de middag daar.

Mijn moeder past 1 dag bij ons in huis op.

@silvia78 wrote:

hallo, ( thuis is er 1 kind en op het kdv moet de aandacht verdeeld worden met nog eens 13 kinderen )


Sil, als je een verticaal kdv hebt moegen er 16 kindjes in de groep waarvan maximaal 4 baby's :wink:
En echt dan heb je het heel erg druk.....

Bedankt voor jullie reacties :smiley:



Het bordje pap ging heel goed vanochtend dus gelukkig een zorg minder.

En wie weet gaat het slapen wel heel goed, je weet het maar nooit.

Jayden slaapt trouwens meteen in hoor, hij wilt alleen ff vastgehouden worden en daarna kan je hem zo op bed leggen.



Ik laat nog wel weten hoe het intake-gesprek van woensdag gegaan is.



Groetjes,

Mirrie

Hai Mirrie,



Guus krijgt op het KDV ook gewoon pap met een lepeltje hoor, omdat hij gewoon NIET drinkt. Ik heb gewoon de afspraak met hun dat als hij voldoende vocht binnen heeft dan gewoon brood en als hij weinig gedronken heeft een bordje pap. Ik geef wel zelf een pak pap met zijn naam af.



Ook met slapen proberen ze gewoon zijn ritme aan te houden, omdat Guus er maar 1 dagje in de week is, maakt het me niet zoveel uit.



Soms wennen ze ook gewoon aan een ritme daar. Overal gaat het anders dan dat je thuis misschien doet en dat kan ook een gewoonte voor je kleintje worden. Wie weet doet Jayden daar gewoon een slaapje op hun manier. Sommigen kindjes weten heel goed te scheiden hoe dingen gaan in een andere omgeving.



Gewoon bij de intake vragen wat je graag wilt, dan hoor je wel hoe en wat.



Groetjes, Petri