Jasly ziek

Maandag had Jasly dr 3e prikjes gehad,

De dag daarna was ze hangerig en had ze koorts met hoesten,

Ik had haar op advies een zet pilletje gegeven en de volgende dag was het over,

Sinds vannacht voelt ze zich weer niet goed,

Om de half uur werd ze wakker, ik heb haar toen ook vaak aangelegd,

In de ochtend kwam ik erachter dat ze verhoging had 38,1 graden en als ze aan het drinken was kon ze niet door haar neusje ademen,

Dr hele neus zit vol met snot, Ik heb zo een pompje en heb het geprobeerd er uit te zuigen maar het word steeds meer, als ze niest spuit het steeds eruit,

Dit is de eerste keer dat Jasly ziek is,

Met de dag na dr prikjes werd ik ookal zo onzeker van wat ik moest doen,

Maar het is zo kei zielig om je kleintje zo te zien!!!

Zijn er geen huismiddeltjes om je kleintje beter te maken???

Ik heb haar wel een zetpilletje gegeven , al 2 vandaag, heb wel 6 uur gewacht voor de volgende,

Dus zijn er nog huismiddeltjes of wat kan ik nog meer doen?



Alvast bedankt!!! Groetjes Jeanette

Je kunt bij de etos/kruidvat/apotheek een neusspray met zoutoplossing kopen en daarmee haar neusje ‘schoonspuiten’. Dan komt het vaak helemaal los en zo voorkom je ook dat het een oorontsteking gaat worden. Ook een gesneden ui naast het bed schijnt te helpen(stinkt wel :sick: ) Als je een douche neemt kun je die kleine lekker bij je in de badkamer zetten door het stoom komt het ook los…



Dit is ongeveer alles wat ik kan verzinnen. Veel sterkte iig :hug: want het is inderdaad erg sneu om zo’n kleintje ziek te zien. Mocht het erger worden of je vertrouwt het om wat voor reden dan ook niet: bel gewoon de huisarts(enpost) of het CB! Die weten ook altijd wel wat handige dingen…

Die gesneden ui helpt echt! Snij maar eens een uit, en wat gebeurd er dan? Juist. dan gaat je neus lopen… :wink: Verder kan je het hoofdeinde van haar bed wat omhoog leggen. Dat ligt ze niet helemaal plat en zakt het snot wat beter. Bijvoorbeeld door er een opgevouwen deken te leggen. Dan heb je nog LUUF baby (te koop bij drogist en apotheek) om op haar borstje te smeren. Dat geeft ook verlichting. Stomen in de douche is ook goed. Dus dan douche heet aanzetten, deur van de badkamer dicht en in de ruimte zitten met haar. (Niet onder de hete straal natuurlijk…) Dat elke 6 uur 10 minuten is het advies van onze huisarts. En zoutoplossing neusspray, werkt ook goed. Voorkomt dat het vast gaat zitten. Dan blijft het lekker lopen. Eruit is weg. Ziet er wel vies uit even, maar beter dan laten zitten. En het neuspompje mochten wij maar beperkt (2x per dag maximaal) gebruiken omdat je daarmee de slijmvliezen kan irriteren en het dan alleen maar erger wordt en langer duurt.



Dat is wel zo’n beetje de hele trucendoos… :mrgreen:



:hug:

Wat stom dat ik niet aan de LUUF gedacht heb :doh:

@eisblume wrote:

Wat stom dat ik niet aan de LUUF gedacht heb :doh:


Daarom vullen we elkaar toch aan! :-*

Ja, dat klopt :mrgreen:

(alleen Jasper is ook weer verkouden en dan had de LUUF misschien al eerder geholpen, vandaar :wall: :oops: )

Wat de meiden hierboven zeggen doe ik ook;

Stomen in de douche

Luuf smeren

Ik gebruik DARO buisjes daarmee kan je écht spoelen,werkt beter dan spray vind ik,een klein beetje in het neusgat druppelen,per buisje verpakt dus altijd steriel en het spoelt de holtes door,de kleine moet wel even wennen eraan…maar het resultaat is top!!

Een ui bij het bedje is top en het hoofdendje iets omhoog ook.

Verder deed ik soms een bak met stoomkruiden en heet water op de kamer zetten (buiten bereik natuurlijk) is ook verzachtend.

Verder moet ze er ff doorheen,is rot om te zien maar zo bouwen ze weerstand op. :hug:



Oh en er bestaat ook kruidenbadje met eucalyptus maar dat mag vanaf een half jaar pas dacht ik :think:

Idd Daro om het neusje te spoelen, en een ui



En heel veel mooi weer :mrgreen:



Beterschap

Moet ik die ui helemaal schillen??



Het gaat nog steeds vandaag hetzelfde met haar,

ik dacht gister dat het wat beter ging want toen had ze 37,4 graden,

Vandaag had ze 37,7 graden, Dat is toch verhoging??

Vanaf hoeveel graden is het verhoging?



Ik vind het echt rot om haar zo te zien,

Vannacht was het wel weer heftig, huilen huilen en nog eens huilen,

En om de kwartier, half uur wakker worden als ik net even indutte,

Toen ze steeds eenmaal naast me in bed lag werd ze stil,

Dus heb ik vanmorgen met haar in bed geslapen en heeft ze toen wat langer doorgeslapen, en had ik ook even mn rust,

Ze is meer hangerig dan normaal,



Ik geef haar wel meer borstvoeding dan normaal,

Door de borstvoeding bouwt ze toch ook weer weerstand op ofzo???

En dr plasluiers zijn nog steeds goed,



Mag ik met haar naar buiten?

Zal de buitenlucht haar goed doen of juist niet?



Ze doet wel telkens ook op de dag van die korte slaapjes,

Is dat wel normaal?



Ik geef haar zetpil, Maar vannochtend had ze van die rare witte smeer daar in die omgeving zitten, Het leek wel afscheiding, Komt dat door die zetpil?



In ieder geval bedankt voor alle reacties,

Ik ga vanmiddag als mn vriend thuis is Luuf halen,

Kan gewoon bij de drogist toch?



Ik hoop echt dat mn kleine meid snel beter word! :hug:

@Baby2008Diablow wrote:

Moet ik die ui helemaal schillen??


Ja, helemaal schillen en in stukken snijden. Bijvoorbeeld 4 of 8 stukken.

Nu zie ik wel dat als ze niest er geen snot meer uit dr neus komt spuiten,

Betekend dit dat ze beter word?

Mag ik nu wel met dr gaan wandelen?



Maar 37,7 is wel verhoging toch?



Is die ui dan niet te scherp bij haar?

Als ze zo naar bed gaat ga ik het even proberen,

Zet het dan boven op mn nachtkastje want het moet niet in haar bed toch???

Inderdaad, gewoon op het nachtkastje. 37,7 is volgens mij minimale verhoging. Zo te lezen is Jasly flink verkouden. Volhouden meis, het gaat echt over maar kan best lang duren. Als je die dingen doet ter verlichting help je haar echt en is het ook sneller over.



http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE_6059_104_TICH_R187745781196976