Jasly heeft keutel poep sinds ik gestopt ben met bv,
Nu heeft ze gister heel de dag niet gepoept maar wel heel de dag lopen drukken.
Vandaag ook weer het zelfde verhaal.
Ze heeft erg pijn met zitten en is er heel stilletjes van.
Merk gelijk dat het dwars zit,
Net wel 1 kleine muizenkeutel die vast zat naar buiten maar toch nog een beetje in dr gaatje.
Het zat helemaal gedrukt in dr billetjes zo hard was het.
Ik vind het zo erg dat ik nu gestopt ben en zij zo een last heeft.
Ik geef haar nu extra veel drinken maar dat kreeg ze sowiezo al.
Ze eet ook heel de dag door.
Ik geef nou dingetjes waar door ze makkelijker kan poepen bijv. een pruim of extra boterham of pap of iets anders met veel vezels erin.
Niks onnatuurlijks, daar ben ik erg bang voor dat dr darmpjes dan lui worden ofzo.
Wat kan ik nog meer doen.
Het is zo zielig!
Alvast bedankt Groetjes Jeanette
Hoe is het nu met haar? Bv is wel bekend om zn laxerende werking en ik denk eigenlijk dat je alles al doet wat haar kan helpen (pruimen, extra drinken enz)…
Veel (over)rijp fruit helpt hier altijd, bijvoorbeeld een heeeeeel soppige peer :mrgreen: of een goeie rijpe kiwi :thumbup:
Hoop dat het ergste inmiddels voorbij is :-*
Gewoon even een knuffel voor je mooie Jasly…
Hoe is het nou met haar…
Appelsap helpt hier ook… gewone melk slaat op haar darmen…
gister ging het slecht, ze had erg veel pijn in dr buik en dr poep zat dwars naar buiten keihard als een steen en wou er niet uit.
we zijn gister dan ook gelijk naar de hap geweest en hebben een klima gekregen om het eruit te laten poepen.
nou ze had gister gelijk alles eruit gepoept alleen vandaag weer hetzelfde liedje maar alleen dan zonder pijn in dr buik.
het zit weer dwars naar buiten en ze is weer aan het drukken.
ik geef sowiezo nu extra veel drinken maar dat deed ik sowiezo altijd al.
maar begin de dag nu ook met brinta voor haar en geef haar meer fruit en geen snoepjes meer.
vind het echt erg dat het zo voor haar is moeten gaan met stoppen.
voor mij is het goed afgelopen want ik heb geen ontsteking gehad ofzo in mn borst.
ik heb nog 1 klima maar ik wacht tot vanavond want wil toch dat het zelf zn gang gaat.
heb wel een klein lepeltje met olijfolie gegeven dus hopelijk werkt dat.
in ieder geval bedankt voor de reacties!
faiz, is melk niet goed voor haar?
Mijn dochter zat op een gegeven moment ook verstopt…
Ze was gewoon bang om te poepen… en had regelmatig haar onderbroek vol ivm ophouden…
Krampen in haar anus en gewoon nachten wakker…
We moesten toen van de huisarts de halfvolle melk laten staan, vervangen door appelsap en s’ochtends een stuk kruidkoek geven…
Verder at ze gewoon vezelrijk genoeg…
Het heeft even geduurd maar nu gaat het weer…
De melk laten we weg… en is dus vervangen door appelsap/water…
Of het daaraan gelegen heeft weet ik niet…
Maar in ons geval was het de oplossing…
Mijn dochtertje heeft er ook een tijdje last van gehad bij het stoppen met de borstvoeding, maar minder erg. CB raadde toen aan om gedroogde abrikozen of pruimen te kopen; een nacht laten wellen en dan koken, fijn maken en dat als papje geven. Ik heb het uiteindelijk niet nodig gehad omdat het hier ook hielp om een boterham te gaan eten (mijn dochter was toen 7 maanden, dus nog een stuk jonger). Succes!
Jasly heeft nu weer 2 keer gepoept zonder de klisma!!! :dance:
Ben nog nooit zo blij geweest om poep!!!
Gelukkig gaat het goed,
Volgens mij komt het door de olijfolie!
Maar hoe komt een kind dan aan calcium Faiz?
Ik geef volle melk,Maar ga nu wel wat minder daarvan geven…
Ik geef ook veel roosvicee,
Ik probeer vaak appelsap aan dr te geven maar na 1 slok wilt ze meestal niks meer van de appelsap.
Ik geef altijd al veel gezonde drinken en eten.
Daarom ben ik hier zo verbaasd over.
En denk ik echt dat het door de stop van bv komt,
Vind het echt erg.
Voelde me gelijk schuldig,
Moest er van huilen toen ik de pijn van Jasly zag.
Gelukkig gaat het nu wel beter!
Bedankt in ieder geval
Ik weet dat jij altijd heel erg op gezonde voeding let meis… dus daar ligt het niet aan… je doet het goed hoor… en hoera voor dr mooie drol… :lol: :inlove: :inlove: :inlove: :dance:
Ik geef kaas op brood… (oa) en ze krijgt een yoghurt toetje… verder zit t ook in groenten… niet zoals in melk natuurlijk maar ik ben gewoon ervan overtuigd dat Nenna haar darm problemen door die grote hoeveelheden melk kwamen… dus daarmee geminderd…