jaren 80

Wij hebben een jaren 80 feest iemand nog tips wat aan te doen?

Neonkleurige beenwarmers en heeeeeeel veel (dunne) armbandjes à la Madonna :mrgreen: Oh en je haar touperen natuurlijk 8)

houten papagaai-oorbellen 8)

Disco! Felle kleurtjes, schoudervullingen, oversized T-shirts, felle neonkleuren, leggings, getoupeerde haren, afgezakte sweaters met een blote schouder… Je zou eens kunnen kijken bij een kledingverhuurbedrijf (tenzij je al dat soort dingen nog in de kast hebt hangen :shifty:), is vaak helemaal niet zo duur en ze hebben er van alles wat aansluit bij het thema

Bij Clairs hebben ze ook een heleboel van die artikelen. Fel gekleurd :mrgreen:

@Mex wrote:

Disco! Felle kleurtjes, schoudervullingen, oversized T-shirts, felle neonkleuren, leggings, getoupeerde haren, afgezakte sweaters met een blote schouder… Je zou eens kunnen kijken bij een kledingverhuurbedrijf (tenzij je al dat soort dingen nog in de kast hebt hangen :shifty:), is vaak helemaal niet zo duur en ze hebben er van alles wat aansluit bij het thema




Een kledingverhuurbedrijf? De gemiddelde kledingwinkel verkoopt gewoon jaren 80-spul :slight_smile:

Niet alleen getoupeerd haar, maar wafelijzer was ook een grote hit toen.

Flashdance = te-grote-blote-schouder-top

nethandschoenen a la Madonna

getoupeerd haar

leggings

schoudervullingen

Gewoon effe naar H&M wat mij betreft. :lol:

Kanten handschoentjes aan ( Dolly Dots)

Schoudervulling

Veel armbanden

Buttons op je spijkerjackie ( Doe Maar)



En natuurlijk de muziek :inlove:

@D. wrote:

@Mex wrote:
Disco! Felle kleurtjes, schoudervullingen, oversized T-shirts, felle neonkleuren, leggings, getoupeerde haren, afgezakte sweaters met een blote schouder… Je zou eens kunnen kijken bij een kledingverhuurbedrijf (tenzij je al dat soort dingen nog in de kast hebt hangen :shifty:), is vaak helemaal niet zo duur en ze hebben er van alles wat aansluit bij het thema




Een kledingverhuurbedrijf? De gemiddelde kledingwinkel verkoopt gewoon jaren 80-spul :slight_smile:




Haha, ik wilde het net zeggen.



Wortelbroeken (tegenwoordig een ‘skinny-jeans’, en jaaa, ik draag ze ook :wink: ), leggings, enkellaarsjes, ga een kledingwinkel binnen en je word er mee doodgegooid.



Haar touperen inderdaad, gróte oorbellen, big shirts…



Knalblauwe oogschaduw, rode lippenstift en als rouge echt een dikke streep. Misschien een ‘pukkel’ allá Madonna?



Hahaha, ik zie het weer helemaal voor me.

beenwarmers, schoudervullingen, legging

voor de heren: pastelshirt onder een blazer en geen sokken in de schoenen a la miami vice

allstars sportschoenen, cowboylaarzen

grote brillen

stonewashed spijkerbroek

kapsel: boblijn

Blauwe of roze mascara

nike’s!



Staart aan 1 kant van je hoofd



roze en groen dragen. (de Doe Maar kleuren)



Beenwarmers



je rok met een riem omhoog halen. (armoe look)



Gaatjes shirt.

Van oude panty’s armbandjes maken :mrgreen:

@Matsjo wrote:

Van oude panty’s armbandjes maken :mrgreen:




die ken ik niet, hoe deed je dat dan? :think:

als je van een panty (been) dunne reepjes knit krullen ze op en heb je “armbandjes”

Die hype heb ik dan even gemist in de jaren 80! :wink:

Skinny Jeans aantrekken (ofwel legging), een paar hele goedkope witte all-stars kopen (of ander merk) en die met felle kleuren verfen of stiften…a la regenboog…lange blouse aantrekken met een zwart/grijs of glitter colbertje (en daar speld je buttons op) eventueel een fel gekleurd sjaaltje…

Bijvoorbeeld…



Ipv blouse kan een tshirt ook (wat strakker) eventueel ook zelf met verf inkleuren.