Wij hebben een heel gemakkelijk zoontje van bijna 5 maanden die de hele dag lekker kan lachen. Ivm broer en zus kon hij zich tijden vermaken in de box.
Sinds een weekje begint hij al te jammeren als je wegloopt bij de box.
Zodra je je hoofd weer laat zien krijg je weer een glimlach. (ik wil hem best af en toe eens vermaken, maar niet de hele dag door)
Ook het slapen begint lastig te worden. Het inslapen gaat prima in zijn inbakerzak, maar hij doet sinds vorige week hazenslaapjes. Is dan uiteraard nog lang niet uitgerust, dus weer snel jammeren.
Wij zijn dit met hem totaal niet gewend en zijn dus ook zoekende wat er nou aan de hand is.
Ben graag van de regelmaat en heb bij mijn oudste(destijds aan huilonderzoek van Bregje van Sleuwen en Ria Blom meegedaan) het ritme aangehouden van wakker worden; voeden, spelen, slapen. Maar nu hij steeds na een half uurtje wakker wordt kan ik hem moeilijk de hele dag door te drinken geven.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
(hij is juist net van gekuch en gesnotter af, voel nog geen tandjes, rolt nog niet om zodat ik hem terug hoef te draaien)
Misschien heeft hij last van ‘verlatingsangst’? Is een beetje vroeg, maar volgens mij kan het wel?
dat zei ik vanmiddag ook al tegen manlief.
Maar hij huilt eigenlijk niet als je hem moe genoeg in bed legt. Het is bijna alleen in de box.
Jinthe heeft daar ook een beetje last van…bij haar komt het behalve dat ze graag bij me is, denk ik, gewoon door gebrek aan ruimte in de box. Ze is vrij groot en in de box heeft ze niet echt de ruimte om te bewegen.
Misschien eens uitproberen of hij er ook last van heeft als je hem op een andere plek bv. op de grond of in een wippertje ofzo neerlegt?
Kylian is nog niet zo heel erg groot, maar het wippertje bied inderdaad uitkomst, dan stopt hij meestal. Maar dat is bij ons meestal de laatste stap voor het naar bed gaan, want in dat handige ding kan hij zich natuurlijk niet ontwikkelen. Hij rolt namelijk nog niet.
Soms heb ik het idee dat hij in zijn hoofd meer wil dan dat hij kan. Maar echt aanstalten en oefenen zie je hem ook niet doen.
Op het kleed in de kamer gaat hij ook na even al miepen, uiteraard behalve als wij met hem ‘bezig’ zijn.
oooh bleh, kom ik net na een nachtdienst thuis en helemaal zin om je kindjes weer te zien is hij nog veel jammeriger. Eigenlijk bijna de hele tijd dat hij wakker is. In de box, op het kleed en in het wippertje. Zelfs op schoot was het niet lang goed. Ik heb hem nu weer eerder terug gelegd in bed dan gewoonlijk, dus er zit een dikke kans in dat hij weer bijtijds wakker is en weer ‘gezellig’ doorgaat.
Bleh, lang leve de kindertaal die wij niet snappen. (had trouwens de kindertaal die hier ergens op de site staat opgeschreven, maar herken er niets van :think: )
Misschien krijgt hij tandjes? Of een sprong? Of heeft hij last van het weer (om maar iets heel anders te noemen ;))?
@Nienke123 wrote:
Misschien krijgt hij tandjes? Of een sprong? Of heeft hij last van het weer (om maar iets heel anders te noemen ;))?
Ik hoop het bijna.
Ik durf het niet te hard te zeggen, maar de middag ging alweer ietsje beter.