Jammer... :-( toch weer blij!

A had vorige week woensdag, samen met de meiden een mooie ring voor mij uitgezocht. Hij gaf echter al aan dat de maat die ze daar hadden waarschijnlijk een halve maat te groot was. ‘Geen probleem’, zegt die mevrouw, ‘neem deze mee, is de ring inderdaad te groot dat bestellen we hem in de juiste maat en dan is de ring binnen een dag of 4 bij ons binnen’. Afgelopen vrijdag was ik jarig en kreeg ik de ring die inderdaad net even te groot was. Wij terug naar de winkel, mevrouw uiterst vriendelijk, meet de juiste maat en zegt dat ze hem diezelfde dag nog zou bestellen en dat ie dan begin deze week binnen zou zijn.



Vandaag maar eens gebeld. Is de ring uitverkocht. Het was namelijk een op=op ring. Ik ben zo teleurgesteld. Had die mevrouw dat nou meteen op woensdaf gezegd tegen A, dan had hij die ring meteen kunnen bestellen en hadden we ten eerste geweten dat er een kans bestond dat de ring niet meer leverbaar was en in de tweede plaats waren we dan toch 2 dagen eerder met bestellen en was de kans dat ie uitverkocht was misschien wat minder groot. Op vrijdag vertelde de juwelier ook niets over het feit dat het een op=op ring is. Ze was heel resoluut: ik bestel hem vandaag, dan is ie begin volgende week binnen en dan sms ik je even.



Ik vind het zo jammer. A en de meiden hadden de ring voor me uitgekozen. Helemaal mijn smaak… Juwelier gaat een soortgelijke ring bestellen die ik volgende week mag bekijken. Heb alleen niet gevraagd of dat in de zelfde prijsklasse is. Dadelijk is die ring een stuk duurder…



Er zijn natuurlijk veel ergere dingen, maar ik vind het toch jammer…

Een ring kan toch (bijna) altijd kleiner gemaak worden?

heb je de ring nog?

ik zou anders gewoon naar een andere juwelier gaan,

maar daar even na te vragen…



maar jammer is wel… :-*

Je kunt de ring toch gewoon kleiner laten maken ?

ik zou ook vragen of ze m kleiner kunnen maken.

ik zou ook vragen of ze m kleiner kunnen maken.

Ooohhh, ik snap je gevoel… zo’n lekker buikpijn-gevoelletje… dat maar blijft knagen en je niet loslaat :frowning:



Probeer -ik weet het, makkelijk gezegd- het los te laten en kijk of ze de ring (evt bij een andere juwelier) kleiner kunnen maken.



(heb ik ook eens gehad, de originele juwelier zei dat de ring paste en goed was en ik zei dat 'ie te groot was :roll: :roll: Nadat ik 'm een paar keer bijna verloren was, was ik het zo beu en is hub ermee naar een andere juwelier gegaan en gevraagd of 'ie echt niet kleiner gemaakt kon worden…



Antwoord: Ja hoor, geen enkel probleem! Waarom dacht u van niet? :shock: Hub verhaal uitgelegd en deze juwelier snapte echt niks van zijn conculega :snooty:



Nu ben ik al jaren gelukkig … met mijn ring! :lol: :inlove:





:hug: voor jou Marion

Het is een zilveren ring uit twee delen (dus 2 ringen die 1 ring vormen). Dan moet je dus 2 ringen kleiner laten maken. Het kleiner maken zal duurder zijn dan de hele ring ben ik bang…

Mag ik me aansluiten bij de rest?

Gouden en zilveren ringen kunnen gewoon altijd kleiner (of groter) gemaakt worden. Ze hebben er gewoon geen zin in (sorry), zeer waarschijnlijk omdat ze uitbesteden en het ze dan geld gaat kosten. Ik zou denk ik met de toezegging die jullie hebben gekregen dáár om gaan zeuren.

En anders een andere juwelier, iemand die het nog wel zelf kan/doet.



Moet even denken aan de gouden ring die mijn dochter van mijn moeder had gekregen een aantal jaren terug. Zit een roze steentje in wat er binnen een half jaar 3 keer uitgevallen was. Juwelier stuurde de ring op en dan kwam ie na een paar weken weer terug. De derde keer had ie het helemaal gehad en heeft het steentje zelf vastgezet. Volgende dag was het klaar. Steentje heeft nooit meer losgelaten, blijkbaar is er toch wel iets te zeggen voor ‘ambachtelijk werk’.



Zou echt even moeite doen voor de ring die ze oorspronkelijk hebben uitgezocht, is toch wel heel speciaal, een alternatief is toch nét niet hetzelfde (toch?)…

Het zal wellicht wel kunnen, maar dan wordt het wel een héle dure ring ben ik bang…

hun hebben de toezegging gedaan dat hij besteld kon worden, je man gaf al meteen aan dat hij te groot was.



je kunt het altijd vragen, nee heb je ja kun je krijgen.



of je moet gewoon eens gaan rondbellen, mailen etc of je deze ring ergens anders wel kunt krijgen in je maat…



en evt kosten kleiner maken, misschien kun je met je juwelier iets overeenkomen.

Ja, je hebt gelijk, ik zal morgen eens langs gaan, misschien kunnen we die kosten delen…

Meis als je de ring juist zo mooi vind dan weegt dat zeker op tegen de kosten voor het kleiner maken. :-* Gooi het op 50-50 met de kosten gezien de belofte die ze hebben gedaan bij A. :thumbup: Overigens kunnen de kosten voor het kleiner maken van een ring ook best veel verschillen bij verschillende juweliers.

Misschien, en nu opper ik misschien iets waar je allang aan gedacht hebt, maar past hij niet om een andere vinger???



Ik kreeg van mijn ouders een ring voor mijn diploma en die was er ook niet meer in mijn maat… Die ben ik dus om mijn middelvinger gaan dragen…

Net als mijn verlovingsring, omdat ik mijn vriendschapsring niet af wilde doen…

Mijn verlovingsring moest ook iets kleiner worden gemaakt toen het een trouwring werd en aan de andere hand moest.

Weet alleen niet meer hoe duur dat was.

Niet extreem, anders had ik het nog wel geweten.

Ben even langs geweest. De ring kleiner maken durven ze niet aan. Er zitten nogal wat stenen in en de ring die ze nog hebben moet dan anderhalve maat kleiner worden gemaakt. Ze is bang dat ze zettingen van de stenen dan heel kwetsbaar worden. Ze heeft me foto’s laten zien van de soortgelijke ringen die ze heeft besteld en ook die zijn vreselijk mooi. Het komt wel goed dus, geloof ik…

marion… fijn dat de andere ook mooi zijn.



ik zou a en de meiden dan nogmaals sturen… is toch extra speciaal dat hun het hebben uitgezocht… :mrgreen:

Sascha en Senna waren net mee en hebben op het plaatje al aangewezen welke het mooiste is. Dus ik neem ze inderdaad mee als ik een keuze ga maken.

Nou, ik ben helemaal blij! De ringen die ze voor me had besteld waren bijna hetzelfde als de ring die mijn lieffies voor me hadden uitgekozen. Net heb ik hem opgehaald en ik ben er heeeel gelukkig mee. Eind goed, al goed. Gelukkig!



Mooi :inlove: