Jamie's 30 minutes kookboek - Feta vervangen door?

Ik ben Jamie’s 30minutes meals aan het kijken.

Er wordt een taart met spinazie en feta gemaakt.

Ik lust totaal geen feta 8)



Waardoor kan ik die vervangen? Mozzarella?

Waardoor hebben jullie de feta kaas wel eens vervangen?

zachte geitenkaas?



Groetjes,

LaBruja

ik heb hem ook aan staan :smiley: Ik kan me ten eerste echt niet voorstellen dat je/iemand dit niet lekker zal vinden, misschien een kans geven??

Anders zou ik ricotta nemen, dat smaakt goed met spinazie en is geschikt voor zo’n taart.

Feta is een kruimelige kaas die niet echt smelt. Dus ik zou in ieder geval geen mozzarella doen.



Misschien cottage cheese uit lekken en die gebruiken?

@Lune wrote:

Ik kan me ten eerste echt niet voorstellen dat je/iemand dit niet lekker zal vinden, misschien een kans geven???




Ik vind feta echt goor zelfs :oops: Ooit eens een salade gegeten en ik dacht dat er stukjes ananas inzaten. (salade was gemaakt door de moeder van de gastvrouw, stukjes groentes, mayo-dressing, en stukjes feta dus) Dus met smaak een stukje in de mond, en ik moest er gewoon van kokhalzen :lol: Zó vies!!! Brrrr. Ik lust overigens ook geen ‘niet gesmolten gewone’ kaas. Wel de smeerbare kruidenkazen enzovoorts :lol:



Ricotta, geitenkaas en cottage cheese zijn goeie ideeen! Die schrijf ik erbij :slight_smile:

ik had ook zitten watertanden :drool: …tot de feta, maar die andere kazen zijn idd een goed idee

er wordt in de supermarkten ook nepfeta verkocht. persoonlijk vind ik dat pas echt goor (sorry :oops: ) maar wellicht vind jij het net wel te pruimen aangezien daar die typische pittige feta smaak niet aan zit.



Ben benieuwd naar het recept. Ik heb het kookboek, dus snel even zoeken. Ben sowieso Jamie fan. Ik wil wel een Jamie voor mijn verjaardag… hahahaha

Staan er veel recepten in die je ook gemakkelijk kan maken voor de dagelijkse maaltijd?

Ik zou die ook wel willen :slight_smile:

ik kook niet aan het handje van jamie, maar ik maak wel regelmatig spinazietaart. En ik gooi er dan de ene keer feta doorheen, de andere keer mozerralla (smelt, dus mengt meer met de spinazie), dan weer geitenkaas of blokjes oude kaas. En soms meng ik er roomkaas doorheen. Alles kan :mrgreen:

@Imfe wrote:

Staan er veel recepten in die je ook gemakkelijk kan maken voor de dagelijkse maaltijd?

Ik zou die ook wel willen :slight_smile:




ja hoor, er staan leuke recepten in. Hij heeft dit boek opgebouwd met menu’s, maar je hoeft die menu’s natuurlijk niet als zodanig te maken.

Enige nadeel de stapjes die je in het menu moet volgen door elkaar staan (dus in volgorde van werken en niet in volgorde van recept). Dat is wat lastiger als je de recepten los maakt.



Ik vind persoonlijk het kookboek “thuis bij Jamie” wel het leukst. Hier heeft hij per seizoen een paar typische seizoensproducten uitgekozen en daar recepten op uitgekozen. Er staat sowieso een heerlijke pompoen soep en ceasarsalade in.



Ik heb trouwens onlang happy day’s met de naked chef voor mijn verjaardag gekregen en ik sta te popelen om er uit te koken, want van de plaatjes alleen al loopt het water in mijn mond.



@meisje1974 wrote:

er wordt in de supermarkten ook nepfeta verkocht. persoonlijk vind ik dat pas echt goor (sorry :oops: ) maar wellicht vind jij het net wel te pruimen aangezien daar die typische pittige feta smaak niet aan zit.




Dat is idd echt een goede tip :lol:

Ik vind die kaas niet goor, maar het is wel echt anders als echte feta. Mijn kinderen vinden het heerlijk haha!



Is dat boek van Jamie trouwens ook wat voor iemand die meestal vega kookt? De 30minmaaltjes bedoel ik. Thuis bij Jamie vond ik teveel vlees in staan om hem aan te schaffen.

@Lune wrote:

@meisje1974 wrote:
er wordt in de supermarkten ook nepfeta verkocht. persoonlijk vind ik dat pas echt goor (sorry :oops: ) maar wellicht vind jij het net wel te pruimen aangezien daar die typische pittige feta smaak niet aan zit.




Dat is idd echt een goede tip :lol:

Ik vind die kaas niet goor, maar het is wel echt anders als echte feta. Mijn kinderen vinden het heerlijk haha!



Is dat boek van Jamie trouwens ook wat voor iemand die meestal vega kookt? De 30minmaaltjes bedoel ik. Thuis bij Jamie vond ik teveel vlees in staan om hem aan te schaffen.




De meeste gerechten zijn wel met vlees of vis hoor. Niet heel veel specifiek vegetarisch. dan zou je zelf moeten gaan varieren, maar ik kan me voorstellen dat het juist fijn is als dat juist niet hoeft. Ik heb onlangs wel een keer een leuk kookboek gekocht wat achteraf vegetarisch bleek te zijn. Dat is wel een heel leuk boek. Ik al eens kijken wat de titel is.

Ik vind Jamie’s dinners zijn beste boek. Ik maak er echt regelmatig gerechten uit. Zijn stijl van koken past bij mij.



Wat betreft de spinazietaart daar passen veel andere kaassoorten bij. Gorgonzola, ricotta, huttenkase en boursin zijn ook heerlijk.

Hebben jullie de kookboeken 5 ingredienten of 15 minutes al uitgeprobeerd?

Persoonlijk vind ik feta echt super lekker, maar het kan best uitgesproken zijn.

Hier staat een lijstje met alternatieven, sommige zijn hier al voorbij gekomen, maar nog niet allemaal: https://tastessence.com/substitutes-for-feta-cheese