Wie weet welke jam geen stukjes heeft? Dat vind ik namelijk veel makkelijker voor de kinderen mn voor de jongste die net brood eet. Ik had een tube van Fred en Ed, van de AH, maar die verkopen ze daar dus niet meer :? Dus iemand een idee welke jam nog meer zonder stukjes is?
Volgens mij jam van Hero.
Hero dus, iemand die dit kan bevestigen?
De rozenbotteljam van AH eigen merk. Heerlijk en geen stukje te vinden.
De goedkope jam van de lidl zitten ook geen stukjes in.
Volgens mij zitten daar wel stukjes in ?? :think:
Ik koop altijd die kleine kuipjes jam, zodat ze niet altijd dezelfde smaak op brood hebben… En daar zitten echt geen stukjes in…
Roosviceejam of rozenbotteljam van de AH hebben geen stukjes.
Waarom is het makkelijker voor kleintjes om geen stukjes in de jam te hebben…?
Ik zou voor die leeftijd eerder letten op de toegevoegde suikers eerlijk gezegd.
je kunt toch ook vaak aan de pot wel zien of er stukjes inzitten?
ik wil zelf liefst zo groot mogelijke stukken, dus ik durf geen merken te noemen, maar kan zo op uiterlijk van de pot vaak wel besluiten of het helemaal fijngemalen prut is of niet.
Thanks voor de tips dames!
Fiep: Eh…nou als ik het dan toch verkeerd heb kan ik de pot weggooien want jam met stukjes eten ze niet. En dat vind ik jammer!
jam van de lidl zit echt bom en bomvol met pectine… die is bijna zwart zo donker en gat wat is dat smerig… :shifty: (en ongezond)
Hier standaard de halvajam van de albertheijn… heerlijk fris, weinig tot geen pectine en geen stukjes :thumbup:
Hier altijd halva-jam zonder stukjes! (Vind het zelf minder zoet lekker).
Volgens mij verkopen ze hier bij de Jumbo ook nog Fred&Ed
ik maar ook de kinderen vinden jam met stukjes niet lekker de kleine kuipjes jam is zonder stukjes of wat hier veek wordt gegeten zijn de knijptubers jam van fred en ad heerlijke jam en geen geknooi meer
Indd de kleine kuipjes jam!
Anders gewoon even in een kom doen, staafmixer erin, goed pureren en dan weer in de pot scheppen? Dan kun je zelf je smaak/merk kiezen.
offtopic:
Mijn vader heeft ooit toen wij klein waren en moeders niet thuis was stamppot gemaakt, met een staafmixer. Daar was echt geen stukje meer in te bekennen.
en god wat was dat goor!! We wilden het ook unaniem niet eten. Pa boos, totdat hij zelf een hap nam. Toen aten we patat… :dance:
@hendrika wrote:
ik maar ook de kinderen vinden jam met stukjes niet lekker de kleine kuipjes jam is zonder stukjes of wat hier veek wordt gegeten zijn de knijptubers jam van fred en ad heerlijke jam en geen geknooi meer![]()
haha, juist, en die fred en ed jam had ik dus ook, maar niet meer te koop bij mijn AH. Maar ik heb nu genoeg alternatieven

Ik maak zelf jam, dan kun je zelf kiezen voor geen stukjes of juist wel. En of je het zoet wilt of niet :thumbup: En het is niet heel veel werk vind ik zelf. :drool:
Wola, ik woon ook in Zwolle. En de Fred en Ed pasta kun je nog wel bij de C1000 aan de Hogekampseweg kopen (wellicht ook bij de C1000 in Stadshagen, maar daar kom ik eigenlijk nooit). Heb net van de week een nieuwe tube gekocht, kan ze niet aanslepen hier.
Dan de jam… de meeste halvajam bevat geen grove stukken. Apart he, dat kinderen daar moeite mee hebben. Mij kan het niet groot genoeg zijn :mrgreen: !