jaloers

ik hou zielsveel van mijn kleine jochie,maar soms grrrrrrrrrr !!!



ik moet mezelf zovaak kalm houden om vriendelijk te blijven tegen hem,want hij haald me vaak het bloed onder de nagels vandaan.

ik kan er wel om janken en soms doe ik dat ook wel als hij in bed ligt.ik weet gewoon niet meer hoe ik er mee om moet gaan.



wat is nu het geval? :



jaloezie naar mijn man en met name naar zijn zusje.



als mijn man me bv knuffelt of kust dan word hij razend en gaat er tussen staan en drukt mijn man gewoon weg van me.hij gaat dan hard huilen en krijsen,en wil worden opgepakt.

negeren helpt niet want dan word hij alleen nog kwaaier dus pak ik hem maar weer op om het over te laten gaan :roll: ( is fout ik weet het) maar wat moet ik hiermee?



dan zijn kleine zusje.



de kleine meid heeft ook aandacht nodig,maar dat mag dus echt niet.

meneer reageerd dan ook weer megasterk door te huilen ( tot kokhalzen toe) of hij slaat haar of knijpt haar,of trekt aan haar haren. :cry:



ik betrek hem altijd bij haar verzorging door ondertussen met hem liedjes te zingen enz enz,maar voor hem is dit niet genoeg en komt dan bv met een boek aanzetten die ik hem moet voorlezen.dit kan ik gewoon niet als ik de fles aan het geven ben en vertel hem dit ook dat hij even moet wachten tot mama klaar is. dit leid dus weer tot een enorme driftaanval naar zijn zusje toe. dan is zij weer de dupe van zijn kwaadheid.

deze week heeft hij het zelfs gepresteerd om haar een blauw oog te geven :cry: hij heeft met een rammelaar haar keihard op haar oog geslagen :evil: ik stond er bij verdorie,maar het ging zo snel dat ik het niet kon voorkomen :frowning: het arme meiske krijste het uit van de pijn en meneer kroop weg in een hoekje nu hij zag wat hij gedaan had.hij was zich daar dus wel van bewust. later zat ik dus met twee krijsende kindjes .een die van de pijn krijste en de ander van schuldgevoel en schaamte.



ik hou zielsveel van beide,maar soms kan ik floris wel achter het behang plakken door zijn gedrag…ik heb maar twee handen dus ik kan gewoon niet alles tegelijk.soms heb ik er zelfs spijt van dat charlotte er is gekomen al hou ik heel veel van haar.maar dan was floris nooit zo geworden.



het alleen typen van de tekst maakt veel in me los .en ik merk aan mezelf dat ik ook niet meer weet wat ik er aan moet doen.soms word ik s’morgens wakker met het idee van pffffffffffff weer zo’n dag gatver…



zo wil ik me helemaal niet voelen en dit is ook wel het laatste hoe ik me wil voelen…ik wil kunnen genieten van mijn twee kindjes en niet elke dag deze strijd hoeven te voeren…



ik ben van plan om 2x in de week een kindje uit te besteden.zodat ik die dag extra aandacht kan geven aan een kindje door iets leuks te gaan doen…is dit een goed idee of juist niet?



sorry dat het zo’n verhaal is geworden.het zit me gewoon heel hoog allemaal en ik jank er dan ook wat vanaf…wat doe ik nu zo fout dat het elke dag zo’n strijd is hier…help me alsjebliefd :pray:

Lieve Merel… Wil jij deze gedachtengang heel snel uit je hoofd zetten?!



@merel33 wrote:

soms heb ik er zelfs spijt van dat charlotte er is gekomen al hou ik heel veel van haar.maar dan was floris nooit zo geworden.


Dat Floris zo doet komt niet door Charlotte... Hij doet ook driftig als jij en je man aan het knuffelen zijn! Maar omdat ik zelf nog geen kind heb, kan ik je niet helpen maar je moet echt niet de schuld op jezelf gaan aanschuiven..

Sterkte meid, leef met je mee :hug:

Kun je hem niet elke dag een uurtje quality time geven als de jongste een slaapje doet??



Wat hier ook goed helpt…Is dat wanneer Nienke huilt en ik net met Marit wat aan doen ben…Ik op dat moment tegen MArit zeg dat Nienke nu maar even moet wachtten omdat mama nu met MArit leuke dingen aan het … is.

Danwéét Marit ook dat Nienke er op die samendoenmomenten niet tussenkomt…Zo voeld ze zich héél bijzonder en speciaal, dat ik ondanks dat de kleine huilt of jammert, ik toch aandacht aan haar blijf geven…



Andersom geld het dan ook en daar heeft Marit dan ook begrip voor…Als ik dus met Nienke bezig ben, en Marit vraagt mijn aandacht, dan zeg ik tegen MArit, dat ze nu even wachten moet omdat ik met nienke bezig ben…



Vergeet niet dat elke moeder een TOP moeder is, en jij dus ook!!! :hug:

Wat vervelend dat Floris zo jarloers is. Ik denk dat hij ook nog niet helemaal snapt dat hij mama moet delen met papa en zijn zusje. Hij kan die link nog niet leggen, is tenslotte ook nog maar 1 jaar. Voor hem draait de hele wereld nog om zijn persoontje.

Ik denk dat je als hij gaat huilen/ boos wordt als jij je man knuffelt of je dochtertje verzorgt gewoon even moet negeren. En daarna even flink knuffelen.



Noortje is ook erg jaloers als Robin even bij mij op schoot komt zitten, woest wordt ze dan. Wat ik altijd benoem is dat ik ook de mama ben van Robin en dat hij bij mij op schoot kan zitten. En laat Robin dan altijd nog even op schoot zitten. Probeer haar dan ook even te negeren. Tis niet altijd even makkelijk maar hier werkt het vaak redelijk.

Succes en een dikke knuffel voor jou. En inderdaad wat er al gezet wordt het is niet naar Charlotte bedoelt maar hij kan gewoon nog niet delen en kan gewoon nog niet begrijpen dat hij niet de enige is die de aandacht krijgt. Hoort helemaal bij zijn leeftijd. :-*

oooh Merel wat is dit herkenbaar. een dikke :hug:



heb helaas geen tips, anders zat ik niet met hetzelfde.

ik ben er nu wel achter wat het probleem is en dat zijn niet de kindjes ,maar ikzelf.



ik denk dat ik een postnatale depressie te pakken heb.daarom voeld alles zo zwaar aan voor me.elke dag is weer een strijd voor me de laatste 2 weken en heb ik dus besloten om maandag maar even een afspraak te maken met de huisarts.ik voel me doodmoe. hopelijk kan de huisarts me helpen…





in elk geval heel erg bedankt voor jullie ontzettend lieve reacties meiden. :-* :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Een hele dikke knuffel voor jou meis, en onthoud, je bent een top mama :thumbup: :inlove:



:hug: :hug: :hug:

@merel33 wrote:

ik ben er nu wel achter wat het probleem is en dat zijn niet de kindjes ,maar ikzelf.



ik denk dat ik een postnatale depressie te pakken heb.daarom voeld alles zo zwaar aan voor me.elke dag is weer een strijd voor me de laatste 2 weken en heb ik dus besloten om maandag maar even een afspraak te maken met de huisarts.ik voel me doodmoe. hopelijk kan de huisarts me helpen…





in elk geval heel erg bedankt voor jullie ontzettend lieve reacties meiden. :-* :thumbup: :thumbup: :thumbup:






Ff dikke knuffies voor jou meid :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Heel goed van jou dat je maandag naar de huisarts gaat… :hug:



Onthoud 1 ding heeeeeeeelll goed meid je bent een topmamma echt waar met prachtkids…

Ik weet ook al voel je het op dit moment niet zo , het is wel zo…





Je komt er wel weer boven op het heeft alleen tijd nodig :hug: :hug:

:hug: :hug:

Ach meid, wat naar!



Zelf zit ik nog middenin een postnatale depressie, dus weet hoe lastig het is. Hopeijk kan de huisarts je een beetje helpen!



Dikke knuffel :hug:



Liefs Suzanne

he meis hoe is het nu met jullie???





hier heeft het geholpen dat papa gewoon op zondag met dave de deur uitging… samen een paar uur het bos in of naar een speeltuin…

en nu nog gaan of papa of ik samen met dave dingne doen… met zijn 2tjes eigen tijd…



en wat de andere meiden al zeggen he… hij is nog zo klein hij weet niet wat delen is… voor hem bestaan alleen zijn eigen wereldje…waarin hij alleen aandacht krijgt wanneer hij behoeft…



komt goed hoor…

naar mate ze ouder worden snappen ze meer en kunnen ze meer delen… :-*

het gaat wel redelijk hoor…de ene dag is hij een engeltje en de volgende dag een monstertje…zijn zusje zal binnenkort nog geen favorietje van hem worden ben ik bang helaas.



zodra ik charlotte de fles wil geven verandert hij van engeltje in een bengeltje.en gaat dan dingen afbreken en van alles doen wat niet mag bv want hij weet dat ik de handen vol heb :?



ik ga er maar vanuit dat het ooit goed zal gaan…soms heb ik wel spijt van dat ze zo snel achter elkaar zijn gekomen.



maar vanaf morgen gaan ze een dag in de week naar mijn moeder zodat ik kan bijtanken en dingen kan doen waar ik de rest van de week gewoon niet aan toe kom…veel dingen blijven gewoon liggen omdat ik er sinpelweg de tijd niet voor heb…is de een wakker dan slaapt de ander en als de ander gaat slapen dan word de een wakker…



morgen bv ga ik eerst lekker even bijslapen als ik ze heb weggebracht en daarna ga ik lekker de tuin in…ik verheug me er nu al op… :smiley:

@merel33 wrote:

het gaat wel redelijk hoor…de ene dag is hij een engeltje en de volgende dag een monstertje…zijn zusje zal binnenkort nog geen favorietje van hem worden ben ik bang helaas.



zodra ik charlotte de fles wil geven verandert hij van engeltje in een bengeltje.en gaat dan dingen afbreken en van alles doen wat niet mag bv want hij weet dat ik de handen vol heb :?



ik ga er maar vanuit dat het ooit goed zal gaan…soms heb ik wel spijt van dat ze zo snel achter elkaar zijn gekomen.



maar vanaf morgen gaan ze een dag in de week naar mijn moeder zodat ik kan bijtanken en dingen kan doen waar ik de rest van de week gewoon niet aan toe kom…veel dingen blijven gewoon liggen omdat ik er sinpelweg de tijd niet voor heb…is de een wakker dan slaapt de ander en als de ander gaat slapen dan word de een wakker…



morgen bv ga ik eerst lekker even bijslapen als ik ze heb weggebracht en daarna ga ik lekker de tuin in…ik verheug me er nu al op… :smiley:




Heel goed meid een dagje voor je zelf je zult zien het is heerlijk :smiley:

lieve Diaan.



Heb geen spijt van je keuze, die keuze heb je gemaakt.

En voor Floris is het ook allemaal anders geworden sinds de komst

van zijn zusje. Hij moet zijn belangrijkste bezit (jij) delen met een indringer!!

Onbegrip, woede , boosheid, jaloezie, het is allemaal normaal.

Jij geeft ineens een indringer eten, geeft die indringer aandacht, slaapt ook nog eens in huis. En neemt nog 50% van de aandacht weg terwijl hij altijd 100% had! dat is niet leuk.



Goed dat je ze een dagje uitbesteed, zal je rust doen, even geen boze dreumes. Wat je ook kan doen, is Om de week Charlotte uitbesteden en Floris dan 100% alleen aandacht geven. Ik bedoel dat je deze week Floris en Charlotte uitbesteed, volgende week alleen Charlotte, zodat hij ook weet dat hij ook nog lief is, dat hij ook 1-1 aandacht krijgt van jou.

Leg hem dan meteen uit dat Charlotte geen indringer is, dat Charlotte nu nog te klein is, maar als ze wat ouder is, ze heel graag met hem zou willen spelen, dat ze nu nog te klein is om te begrijpen dat Floris er is.



Geniet van je dag, even uitrusten, even alleen JIJ! want dat is ook belangrijk.



xx

nou ik was het eigelijk van plan om ze een keer in de week uit te besteden en 1 middag alleen charlotte naar mijn moeder te doen zodat ik die middag iets leuks met floris alleen kan doen zoals zwemmen,kinderboerderij enz enz…



ik leg het floris wel steeds uit dat hij nog steeds mama zijn grote schat is en hij mijn allesje is,maar de boosheid overwint nog…hij s gewoon nog te klein om het te snappen…

Dat is een goed idee, was alleen idee van mij :wink:



Voel jij je verder een beetje ok? Nog erg moe?

wat fijn dat je morgen een diana dagje hebt :thumbup:



heerlijk hoor alleen het idee al dat je morgen even tijd voor jezelf hebt :mrgreen:

ik breng ze ook wel eens weg hoor… lekkerrrrr





fijn dat je moeder die tijd met ze wilt doorbrengen, even oma-tijd is ook erg gezellig hoor voor de kids :thumbup:





ik ging ook wel eens met Dave naar de snackbar lopen en dan ‘stiekum’ met zijn 2tjes een ijsje eten…

zonder Jade … echt even 1 op 1 … daar genoot hij dan zo van

( nu nog trouwens)



geen spijt van je keuzes meid… de eerste paar jaar heten niet voor niets tropenjaren… straks kan je alleen maar genieten omdat ze zo lekker samen spelen :inlove:



het komt allemaal goed meis echt waar :-*

moe ja doodmoe ,dus ik ga lekker een paar uur slapen als ik de kindjes straks heb weggebracht :zzz: eerst moet de kleine dame de fles en dan gaan ze naar oma…ik ben er later wel weer om even bij te kletsen oke? :thumbup:

ik hoop dat je lekker kunt bijslapen vandaag en laat de dingen in het huis die nog moeten gebeuren maar lekker liggen. Je kinderen hebben meer aan een uitgeruste en opgewekte mamma dan aan een superschoon huis.

gelijk heb je sopje en daarom heb ik vandaag op een paar wasjes draaien geen bal gedaan :lol:

floris vond het geweldig om naar oma te gaan dus waar maakte ik me zo druk om :roll: ?

en charlotte ach ze is nog zo klein ,als ze de fles maar krijgt dan maakt het haar niets uit wie de fles geeft :smiley:



enne Sweet-Love je bent de goeiste :thumbup: het was idd jouwn idee en daarmee heb je me aan het denken gezet…dank je wel meid :-*



wat heb ik wel gedaan vandaag? :think:



ten eerste heel snel een boodschapje.

daarna heerlijk een uurtje zonnebank gepakt :inlove:

daarna heerlijk een half uurtje genoten van mijn man die even tussen de middag thuiskwam :inlove:

de hond uitgelaten.

in bed gelegen om te slapen :inlove:

nu even bijkomen…snel even stofzuigen en dan haal ik de kindjes weer op…



heerlijk zo’n dagje… :smiley: :inlove: :clap: :dance: