Hellpie!!!
Mijn dochter, bijna 20 maand een erg lief kindje, veel met mij samen als ik vrij ben.
Op de andere dagen, dat zijn er 4 gaat ze naar het kdv.
Maar nu is het feit: gisteren toen we samen met ons buurmeisje aan het spelen waren. Ook 20 maand.
Werd Lianne erg boos op het moment dat ik een knuffel kreeg van het buurmeisje.
Op zich vond ik het een logisch gedrag maar ik tollereer dit niet.
Ze is niet gewend dat dr mama een knuffel krijgt van een ander omdat ik alleen ben met haar.
Ik heb dus het opgelost door met ons 3tjes te gaan knuffelen, later alleen gebeurde weer precies hetzelfde.
Lianne werd boos toen buurmeisje haar hand op mijn arm legde.
Lianne drukte buurmeisje weg.
Nu ik mn leven een beetje weer op de rails heb en ik ook weer open sta voor andere mensen vind ik dit een beetje lastig :mrgreen:
Dusze wie herkend dit en heeft tips? :think:
Ik herken het; andere mensen mogen niet aan mij zitten, dan is het meestal brullen. Jinthe accepteert het over het algemeen nog wel redelijk wanneer ze mee mag knuffelen, al wil ze dan dat zij met mij knuffelt en de derde persoon met ons samen.
Ik denk dat het een heel normale fase is en dat het goed is om haar op die momenten erbij te betrekken en het eventueel uit te leggen. En misschien is het ook een kwestie van wennen? Ik zou het gedrag in ieder geval zeker niet afkeuren.
Ik schreef ik tollereer dit niet :mrgreen:
Ik zal ff uitleggen wat ik daarmee bedoel: ik heb gezegd ik ben jouw mama maar v. mag ook met mama knuffelen.
Het is vast wennen, dat hoop ik.
Ook als dit een fase is… gaat het vast weer over :mrgreen:
Hier ook hoor, mijn jongens zijn uiteraard gewend om mama te moeten delen. Maar de laatste paar weken is het regelmatig 's morgens als ik ze naar het kdv breng vechten om wie met mij mag knuffelen bij het afscheid.
Een hele tijd lang keken ze nog niet op of om als ik zei dat ik ging… meteen te druk met spelen. Maar nu komen ze heel erg aan me hangen als ze merken dat ik weg ga, en dan wordt er echt flink geduwd tegen elkaar, ze proberen elkaar met man en macht bij mij weg te duwen :shock: zodat ze mama voor zichzelf hebben. Dus volgens mij heeft dat niet zozeer te maken met dat Lianne gewend is om jou alleen voor zichzelf te hebben. Normaal egocentrisch gedrag van een dreumes denk ik
Hoe je dat het beste op kunt lossen… ik weet het ook niet precies :mrgreen: maar ik zou het inderdaad niet afkeuren of er boos om worden. Rustig uitleggen dat een ander ook even een knuffel mag maar dat je Lianne ook echt nog wel lief vindt. Ofzo. Ik denk trouwens dat een dreumes de logica daarvan een beetje ontgaat, ze kijken echt puur alleen naar zichzelf en hun eigen behoeften :shifty:
succes :-*
Ik denk dat het heel normaal is. Zeker een kindje dat alleen met mama is als ze niet naar het kdv is. Ik weet niet of je er veel tegen zou moeten doen, misschien vooral negeren, en bovenal haar even dik knuffelen als je het net met het andere meisje hebt gedaan.
Dat doe ik tenminste vaak wel. Als ik bij mijn vriendin ben en haar heerlijke kereltje van bijna een jaar platknuffel, til ik daarna bijna altijd Jurian ook even op en knuffel hem, om te laten zien dat hij echt de allerbelangrijkste is voor mij. Zelfs al vertoont hij geen jaloers gedrag. Ik denk dat hij dan leert: mama knuffelt even met B, maar ik krijg ook een dikke knuffel, ik ben ook heel lief.
Dat hoop ik tenminste
Ik denk niet dat KDV of zo er mee te maken heeft.
Mies gaat niet naar een kdv en is ook niet altijd alleen met mij want hij heeft een grote broer en zus… en toch doet hij ook hetzelfde.
Peter en Aniek hebben ook op die leeftijd zo’n periode gehad.
Hun wereld is gewoon nog niet groter dan zijzelf en hun kostbaarste bezit… mama…
Hoewel Mies heel goed weet dat hij Peter en Aniek om zich heen heeft, is de titel mama iets wat hij direct aan mij koppelt…
IK ben ZIJN mama en peter en Aniek zijn gewoon Peter en Aniek.
Dat ik ook hun mama ben… poehhh…
Dus als ik met Peter knuffel, stormt Mies er op af en duwt Peter keihard weg om zelf geknuffeld te worden.
Bij Niek doet hij hetzelfde.
Ik zeg gewoon eerlijk dat hij zo een knuffel krijgt, maar dat hij even moet wachten tot ik klaar ben met Peter of Aniek en dan is het regelmatig brullen en soms zegt hij " ke" en wacht dan even.
T liefst echter duikt hij ertussen en word het een grouphug… stel je toch voor dat mama meer aandacht heeft voor andere kindjes dan voor hem.
Zijn begrip word vanzelf groter en dan gaat die fase ook wel weer over…
Pffff slaat een kreet van opluchting dat dit ook bij een dreumes hoort :mrgreen:
@pooh wrote:
Pffff slaat een kreet van opluchting dat dit ook bij een dreumes hoort :mrgreen:![]()
niks menselijks is jouw dreumes vreemd

Onze oudste kon op die leeftijd ook al een tijdje behoorlijk goed praten en liet het dan niet alleen fysiek, maar ook verbaal merken dat het om ‘miiiiiijjjnnnnn mama’ ging!
De jongste is ook bijna 20 maand en inmiddels gaat het hier juist weer net iets beter, maar tijdje terug mochten manlief en ik elkaar niet eens een kus geven, dan stortte hij zich er al tussen :o (en op de achtergrond onze kleuters: jullie zijn verlieefffddd jullie zijn verlieeeffdd :mrgreen: )
@mamaMarije wrote:
maar tijdje terug mochten manlief en ik elkaar niet eens een kus geven, dan stortte hij zich er al tussen :o (en op de achtergrond onze kleuters: jullie zijn verlieefffddd jullie zijn verlieeeffdd :mrgreen: )
zo ging het hier ook :inlove:
ja lachen he…
Zegt Ruud… papa mag mama ook wel knuffelen hoor! en miessie om het hardstt… Neeeeeeeeeeeee, MIJ mama! :lol:
Papa een beetje zogenaamd bozig… ja, jou mama, maar papa vind mama ook LIEF… hij " ke" :lol: en druipt af :mrgreen: