Jaja, het was weer raak met de 'lieve' labrador! $%@#

Tegen de avond was ik even alleen met onze hond uit. Anne en mn partner bleven binnen ivm het slechte weer.



Ik kom een hond tegen die we kennen en het baasje en ik groeten elkaar vriendelijk om onze weg verder te vervolgen. Komt op de stoep in tegengestelde richting iemand aanlopen met een blonde labrador. Ja hoor, het was dezelfde labrador die laatst onze hond aanviel toen wij aan de overkant van de straat voorbij liepen. Ik kon de straat niet over ivm het verkeer, dus we liepen langs elkaar heen. De hond rukt aan de lijn en vliegt meteen weer onze hond aan. De eigenaresse sleurt de hond mee en ik natuurlijk meteen kwaad gillen dat ze dat k 8t beest bij moet houden en hem onder controle moet houden! $%#@$.



Ze zei nog iets, maar ik ben zo labiel als een vaatdoekje op het moment dat ik maar ben doorgelopen. Thuisgekomen zag mn partner al genoeg aan me. Om een lang verhaal nog langer te maken hebben we uiteindelijk de politie gebeld. Ik wil het risico gewoon niet lopen dat mijn hond of Anne door dat beest gebeten wordt. Weet je wat de agente zei: de hond mocht los op de voortuin en dat hij dan de straat overrent moest ik zien als een paard dat uit zijn wei was gebroken :think: , daarnaast zou het ‘gewoon’ een verzekeringskwestie zijn mocht d ehond iets doen. Echter als die hond zo val reageerd als mn partner erbij is zal hij zn lesje wel leeren en dan zijn wij volgens de agent wel strafbaar aangezien wij mensen zijn :eh: …dusuh…die hond mag mijn hond en kind gewoon bijten, zij heeft hetm niet opgejut, dus kan gebeuren :evil: . Uiteindelijk hebben we de wijkagant aan d etelefoon gehad en die zei dat we zelf maar met die mensen moesten gaan praten. Mn partner zei dat er niet voor niks politie is en dat het nui aan hun is en dat als die hond weer zo reageerd wij die hond dus een les zouden leren aangezien WIJ het NIET normaal vinden dat dit mag. De agant zou nu vandaag nog bij die mensen langsgaan, maar ik verwacht er niks meer van te horen. Ik hoop allen dat beest nooit meer tegen te komen.

het is echt niet zo dat wij niks met honden hebben hoor. wij zijn er beide mee opgegroeid en hebben er wel enige kennis van en deze hond is echt niet vriendelijk! Ik heb ondertussen angst, dus zal wel een blokje omlopen als ik haar zie…baal hier heel erg van want ik wil niet dat Anne angst krijgt voor honden.



Pffff het is er weer uit…als ik wat hoor van de wijkagent laat ik het weten…ik ben benieuwd…Maar goed de politie gaf zelf al aan dat ze er weinig aan kunnen doen, zelfs als de hond in deze situatie zou bijten :? . Ze had hem de 2e keer aangelijnd en de 1e keer was hij op hun tuin dus ze had alles gedaan wat ze kon doen zeggen ze dan zo mooi… Nou daar zit je dan met een gehavende hond of kind…fijn Politie. Maar goed, even afwachten en dan zien we wel weer.



Bedankt voor het ‘luisteren’

Wat een gedoe zeg… :evil:

Wij zijn in een soortgelijk verhaal verwikkeld (te lang en uitgebreid om te vertellen :wink: ), maar wij hebben dus de dierenbescherming, wijkagent en de milieupolitie ingeschakeld. Zij zijn er nu druk mee bezig en de eigenaren van de agressieve hond, waar het in ons geval om gaat, worden zeer streng in de gaten gehouden. Misschien dus nog een idee om de milieupolitie en de dierenbescherming ook in te schakelen? Hopelijk luisteren zij beter.

:hug: sterkte ermee!

:-* Heleen

Jaaa, de politie is je beste vriend! Stelletje &%^$&^%$^$#…



Nee, je mag in dit landje he-le-maal niets meer. Je mag zelfs geen inbreken lens meppen op het moment dat ie jouw spullen uit je eigen huis aan het halen is. Wordt je opgesloten voor mishandeling, en die klojo loopt al weer lekker buiten rond… Moeilijk geval hoor… Politie blijven bellen elke keer als het bijna misgaat. En hopen dat ze iets doen voordat het misgaat…

Tja, het is niet makkelijk met een agressieve hond in de wijk.



De wijkagent heeft gister om 21:20uur terug gebeld :? , lekkere tijd.



Volgens die vrouw viel het allemaal wel mee, en heeft haar hond helemaal niks gedaan :think: . Tja tuurlijk beschermd ze haar eigen hond. De hond komt uit het asiel en heeft wel toegegeven dat de hond een hekel heeft aan kleine hondjes…tja het scheelt een kilo of 15-20 tussen haar hond en die van ons. Ze zou de hond niet meer los op de voortuin laten en ons ontwijken (net of dat mogelijk is). Volgens de agent moesten we toch ook maar met de mensen zelf gaan praten want het waren erg vriendelijke mensen :? …Uhm, kan best, maar ik heb geen probleem met d emensen maar met het gedrag van hun hond en we hebben geen behoefte om met hun te praten, ze moeten gewoon hun hond onder controle zien te krijgen. Mn broer heeft ook een ‘agressieve’ labrador vanuit het asiel. Maar heeft er alles aan gedaan om de hond te laten wennen aan andere honden en niet meteen aan te vallen. Nu is het een reu van 35kilo die denkt dat hij een jack russel pup is. Hij ziet honden buiten niet meer staan. Dus het kan wel.



Maar goed, de mensen zijn ervan op de hoogte dat wij dit niet accepteren, dus ben benieuwd of het weer gebeurd. Op het moment hoop ik gewoon haar nooit meer tegen te komen, maar ja, ze woont 2 straten verderop.



We zullen even afwachten hoe het verder gaat en kunnen alsnog andere instanties inlichten.

Wat vervelend zeg! Ik zou er ook van over de zeik zijn hoor. Een muilkorf zou de hond niet misstaan.

Hoorde laatst nog dat de Labrador het ras is wat het meeste bijt. Dat had ik dus niet gedacht. Dacht juist dat het altijd van die vriendelijke, goed luisterende honden zijn. (Jaja, dat zijn ze óók, voor iedereen die een Labrador heeft, maar blijkbaar halen ze toch iets vaker uit dan je zou denken.)

Volgens mij kun je er weinig aan doen in dit geval. Elkaar zo min mogelijk tegenkomen… :?

Ik snap je punt en het lijkt me ook erg akelig en zeker als jij je kind bij je hebt.

Maar om de hond nu een lesje te leren :silenced: Sorry dat vind ik een beetje ver gaan.

Ik ben het met de politie eens dat je beter bij die mensen kunt aanbellen en praten.

Straks loopt het uit de hand en ben jezelf strafbaar, dat lijkt me ook niet de bedoelen.

Sterkte :hug: ermee :hug:

@victoria wrote:

Ik snap je punt en het lijkt me ook erg akelig en zeker als jij je kind bij je hebt.

Maar om de hond nu een lesje te leren :silenced: Sorry dat vind ik een beetje ver gaan.

Ik ben het met de politie eens dat je beter bij die mensen kunt aanbellen en praten.

Straks loopt het uit de hand en ben jezelf strafbaar, dat lijkt me ook niet de bedoelen.

Sterkte :hug: ermee :hug:




Kijk en dat is dus zo krom: ik moet het wel goedvinden dat die hond mijn hond of kind bijt, maar ik mag hem zelf niks aandoen :hand: . Tja dan zijn we maar strafbaar…de eerste trap die de hond van me kreeg toen hij de straat over stak en mijn hond aanviel heeft blijkbaar niet geholpen…mocht dit nog een keer zo gebeuren zal er evengoed zo gereageerd worden, ik laat mn hond of kind niet bijten! Zij moeten zorgen dat die hond niet KAN bijten. Ze zijn nu gewaarschuwd. Haalt die hond weer uit, dan zal ik mezelf echt niet inhouden, puur ter bescherming van mijn hond en kind!

Doet deze hond zo naar alle honden, of alleen naar die van jullie??? :think:

Hey!



Ik snap je reactie heel goed en natuurlijk verdedig je je kind en hond, maar dat doet het andere baasje ook en voor je het weet loopt het uit de hand.



Jij bent nu heel kwaad, ook vanwege het nederlandse rechtssysteem en dat is in deze situatie inderdaad erg krom. :wall:

Aan de andere kant heeft die vrouw nu de politie op haar dak gekregen en zij zal ongetwijfeld jou nu ook wel kunnen schieten.

Misschien moet je toch de stoute schoenen aan trekken en bij haar aanbellen en proberen om zonder woede tot een oplossing te komen. Als je de wijkagent mag geloven zijn ze wel voor rede vatbaar. Het is toch jammer als je niet meer door je eigen wijk kunt lopen? Je kent de verdere geschiedenis van deze vrouw en hond ook niet. Misschien volgt ze wel een cursus met de hond ofzo.

Ik denk zelf dat ze veel beter haar best zal doen om je te ontwijken als je een gesprek hebt gehad met haar. Zij leert dan ook jouw situatie kennen en heeft daardoor misschien meer begrip voor je situatie en jij wellicht andersom ook.



Heel veel succes en sterkte!

@pluutje wrote:

Doet deze hond zo naar alle honden, of alleen naar die van jullie??? :think:




De hond heeft een hekel aan kleine hondjes zo zei de vrouw tegen de wijkagent…2 andere mensen met kleinere honden uit de wijk hebben ook al een aanvaring met de betreffende hond gehad.



Mevrouw mag best boos zijn hoor, zijn wij ook, dus we weten van elkaar hoe we ons voelen. Ik ben op het moment te labiel om met hun te praten en mn partner heeft een te kort lontje. We zullen zien hoe het verder verloopt…maar fijn is het zeker niet. Na te gaan dat onze hond nieteens een blaf geeft of een andere hond maar aankijkt. Als die van ons nou tekeer zou gaan als een gek kan ik me voorstellen dat een andere hond daar gefrustreerd van raakt, maar toch niet van een hondje dat hem nog nieteens had zien staan. Pfff, ben alweer teveel aan het typen. Komt allemaal wel goed.

Fijn dat jullie meedenken. Ik ben op het moment depressief en heb een geirriteerde maag en dikke darm, dus kan zowiezo al niet zoveel hebben…sorry

Gelukig kun je je hier lekker afreageren! :hug:

@Elka wrote:

Gelukig kun je je hier lekker afreageren! :hug:




:thumbup: :-*

't Is al heel goed dat de wijkagent met ze gesproken heeft. Vaak schrikt dat al wel wat af.

Als ik jou was, zou ik alles nu even laten bezinken. Het komt allemaal wel goed. :wink:

De mensen waar het bij ons om gaat, zijn niet voor rede vatbaar (en helaas onze bovenburen…) vandaar dat we alle instanties ingeschakeld hebben die maar denkbaar zijn. En gelukkig staan ze nu extra sterk onder controle. Maar dat is, zoals ik al zei, zo’n lang verhaal… Dan houd ik niet meer op met typen :mrgreen:



:-* Heleen

@Heleentje wrote:

't Is al heel goed dat de wijkagent met ze gesproken heeft. Vaak schrikt dat al wel wat af.

Als ik jou was, zou ik alles nu even laten bezinken. Het komt allemaal wel goed. :wink:

De mensen waar het bij ons om gaat, zijn niet voor rede vatbaar (en helaas onze bovenburen…) vandaar dat we alle instanties ingeschakeld hebben die maar denkbaar zijn. En gelukkig staan ze nu extra sterk onder controle. Maar dat is, zoals ik al zei, zo’n lang verhaal… Dan houd ik niet meer op met typen :mrgreen:



:-* Heleen




Veel sterkte met jullie eigen rotte situatie :hug:

Wij hebben ook zo’n soort situatie gehad. Voorheen woonden we op een stuk industrieterrein tegenover een vrouw die alleen woonde en dus 2 honden had ter bescherming. Een herdershond en een rotweiler. Maar wij moesten onze auto daar altijd parkeren. Als je dan uit je auto kwam werd je zowat opgevreten. We probeerden altijd zo stil mogelijk uit te stappen en dan gauw over te steken en naar binnen te rennen. Als er mensen langs die tuin liepen sprongen ze soms gewoon de weg op, die mensen dan, van schrik.

Uiteindelijk werd ik zo bang dat zo’n beest over het hek zou komen dat ik ook de wijkagent heb gebeld. Die is langsgeweest, maar dat mens beweerde ook dat ze niks zouden doen, zolang je niet op het erf kwam. Ja lekker dan. En ze zouden niet over het hek springen. Hallo, dat hek was net een meter hoog. Doodeng. Was blij dat ik na een half jaar al kon verhuizen. Ik heb wel gezegd in mijn kwaadheid toen dat als zo’n beest mijn kinderen of mezelf iets zou aandoen ik ze af zou maken.

@mama van anne wrote:

@Heleentje wrote:
't Is al heel goed dat de wijkagent met ze gesproken heeft. Vaak schrikt dat al wel wat af.

Als ik jou was, zou ik alles nu even laten bezinken. Het komt allemaal wel goed. :wink:

De mensen waar het bij ons om gaat, zijn niet voor rede vatbaar (en helaas onze bovenburen…) vandaar dat we alle instanties ingeschakeld hebben die maar denkbaar zijn. En gelukkig staan ze nu extra sterk onder controle. Maar dat is, zoals ik al zei, zo’n lang verhaal… Dan houd ik niet meer op met typen :mrgreen:



:-* Heleen




Veel sterkte met jullie eigen rotte situatie :hug:




Dank je :-*

Ik vind het eerlijk gezegd allemaal nogal overdreven.

Okee die hond luistert niet maar ze heeft hem aangelijnt. Gewoon afspreken dus dat één van beiden de straat oversteekt en het probleem is opgelost.

Wij hebben dat probleem hier ook met meerdere honden (soms zijn andere honden agressief en soms die van ons :wink: ).

Zolang ze vast zitten is het prima op te lossen.

Het wordt anders als mensen een agressieve hond los laten lopen of er mee door een winkelstraat gaan lopen ofzo als hij om zich heen hapt.



Ik zou ook gewoon eens een gesprek aangaan en afspreken dat je mekaar ontloopt; klaar toch?

@Mamalien wrote:

Ik vind het eerlijk gezegd allemaal nogal overdreven.

Okee die hond luistert niet maar ze heeft hem aangelijnt. Gewoon afspreken dus dat één van beiden de straat oversteekt en het probleem is opgelost.

Wij hebben dat probleem hier ook met meerdere honden (soms zijn andere honden agressief en soms die van ons :wink: ).

Zolang ze vast zitten is het prima op te lossen.

Het wordt anders als mensen een agressieve hond los laten lopen of er mee door een winkelstraat gaan lopen ofzo als hij om zich heen hapt.



Ik zou ook gewoon eens een gesprek aangaan en afspreken dat je mekaar ontloopt; klaar toch?




De eerste keer was de hond los en de 2e keer kon ze hem amper in bedwang houden. Als zij een hond heeft die blijkbaar agressief is naar kleine honden moet ZIj idd actie ondernemen en zorgen dat ze geen kleine honden tegen komt. Nee het is niet overdreven als mijn kind en hond bijna gebeten worden!