jahoe na vier jaar vertroetelen....

hangt er toch wel één hele pruim aan de boom. Een witte weliswaar terwijl ik in de veronderstelling was een blauwe gekocht te hebben maar dat maakt niet uit.



Zodra die rijp is maar in vijf stukken delen en dan met zijn allen opeten. :mrgreen:

Je moet ergens beginnen!!



Geniet van dé pruim! :dance:

:lol: :lol:

en vanaf nu komen er alleen maar meer, zo moet je ook maar denken :inlove:



Heerlijk hoor, pruimen. Afgelopen weken me misselijk erin gegeten, jam gemaakt etc :drool:



Volgend jaar weer weinig tot niets, en jaar daarna weer veel pruimen.



Misschien is volgend jaar voor jou een goed jaar :mrgreen:

Wij hebben dit jaar voor het eerst behoorlijk wat pruimen aan de boom (vorig jaar maar 2 ofzo :mrgreen: ), maar de kans is groot, dat ze allemaal al door de bijen zijn aangevreten voor ze echt goed rijp zijn en als ze niet aan de boom hangen, worden ze niet meer rijp :frowning:

Woohoo!! 1 Pruim is bijna jam moet je maar denken :wink:

:mrgreen: Leuk!



Ik heb een perenboom(pje), nu ook 4 jaar. Het eerste jaar niets, tweede jaar één peer (en daar was ik zo trots op dat ik hem te lang heb laten liggen en was hij dus rot voordat ik hem wilde eten :doh: :lol: ). Vorig jaar een stuk of 4 peren gehad, en nu hangen er 10 aan :dance: Ik weet niet hoe het met pruimen gaat, maar wellicht heb je er volgend jaar ook meer dan 1.



Ik wacht nu nog af of mijn kiwi ooit vruchten gaat krijgen (een tweeslachtige, dus hij zou het wel moeten doen…).



Geniet van je pruim (en wacht dus niet te lang met opeten) :drool:

Hihi geniet er van :mrgreen:

dubbel

dubbel

moet je volgend jaar hier maar even bij de buuf langsgaan, die haalt meerdere kilo’s van de pruimenboom af… en kan dat dus echt niet op met haar eigen gezin… dus wij hebben er laatst al een halve kilo van gehad, haar schoonmoeder kreeg een paar kilo voor oa jam etc.



Maar geniet van deze ene he :lol:

:lol: Ik had dit vorig jaar met mn appelboompje. Er hing aan t eind (zoon had kleine appeltjes geplukt :naughty: en de rest was opgevroten door larven enzo) wel 1 appel aan mn boompje. Boompje is nog zo klein, dat ie er scheef van ging staan :inlove: Ik dacht; ik laat em nog heeeel even hangen. De volgende morgen zaten er 2 kraaien (boompje zo ongeveer met top op de grond onder al dat gewicht) die verdomde appel op te vreten!!!



Bewaak je pruim dus goed :smiley:

Joepie de eerste pruim! Dat er nog maar vele mogen volgen! :thumbup:



Maar inderdaad wel goed bewaken hoor! :lol:

je moet een pruimenboom (en ook andere fruitbomen) niet vertroetelen. Je moet ze pesten, dan maken ze meer vruchten!!!



En volgens mij (maar hang me daar niet aan op) geeft 2e jaars hout het beste/meeste vruchten. Dus let op met snoeien!



Geniet van je pruim!

Ja ze gaan steeds meer geven inderdaad :thumbup: :thumbup: Mijn moeder heeft ook wat geduld moeten hebben, maar heeft er de laatste jaren toch steeds tegen de 25 kilo vanaf gehaald :shock: :thumbup: Na deze rare winter en verkeerd snoeien door een onverlaat :evil: heeft de boom dit jaar nog geen 30 pruimen gegeven en die zijn allemaal aangevreten door de vogels idd :thumbdown: De vogels pikken eraan, pruim valt op de grond en dan laten ze hem daar ongemoeid liggen :roll: Dus wees inderdaad zuinig op je ene pruim :lol: En geniet ervan als jullie hen opeten :drool: :wink:

trouwens, hier zijn de pruimen alweer uit de bomen!

(En opgegeten haha)

Wat duurt het lang met jou pruim :lol: :wink:



Wij hebben een appelboompje gekregen met ons trouwen van onze vrienden. in 2007.

2008, 2 appeltjes, zure ook nog.

2009 22 appels, lekker! opgegeten en appeltaarten gemaakt.

2010: Het begon met 15 kleine appeltjes en nu hangen er nog maar 2 , de rest is er vanaf gevallen!

2011: wij gaan voor een volle boom met veel appels :mrgreen:



De boom zelf is ook mega gegroeid. Zo namen wij hem in 2007 zo mee in onze auto. Nu past dat echt niet meer.

Ik hou de pruim goed in de gaten. Ziet er mooi uit, egaal en nu nog keihard. Ik hoop idd dat er volgend jaar meer vruchten aan komen. De perzik is gelijk met de pruim geplant maar die heeft nog geen vrucht gegeven. :think: Hoop volgend jaar me rond te kunnen eten aan de pruimen (alhoewel, van veel pruimen eten word je niet rond).