Jaahoeee KINDERBIJSLAG

Wij hebben overigens afgelopen zaterdag ff flink wat kleertjes gekocht voor onze ventjes. Voor ventje 2 natuurlijk nog geen kinderbijslag, maar Merijn zijn kinderbijslag hebben we voor beide gebruikt. Dat kan goed he in de uitverkoop :dance:

@jet wrote:

@Cebe wrote:


trouwens, 6 oktober uitgerekend, heb ik dan net pech of net geluk was betreft de volgende lichting :wink: ?




Helaas pech voor je…

Je zult de eerste keer gestort krijgen op 1 januari.

Merijn is geboren op 29 juli en wij kregen het de eerste keer op 1 oktober.

Het begint altijd in het kwartaal na het kwartaal waarin je kindje geboren wordt.



Mocht je nu voor 1 oktober bevallen dan heb je wel geluk! Ik weet alleen niet hoe snel ze dat geregeld hebben als je bijv. 30 september bevalt.


vind ik toch heel raar

damian is 21oktober geboren,en in april kreeg hij het pas :shock:
Cebe schreef:

trouwens, 6 oktober uitgerekend, heb ik dan net pech of net geluk was betreft de volgende lichting ?


Helaas pech voor je..
Je zult de eerste keer gestort krijgen op 1 januari.
Merijn is geboren op 29 juli en wij kregen het de eerste keer op 1 oktober.
Het begint altijd in het kwartaal na het kwartaal waarin je kindje geboren wordt.

Mocht je nu voor 1 oktober bevallen dan heb je wel geluk! Ik weet alleen niet hoe snel ze dat geregeld hebben als je bijv. 30 september bevalt.


De toetsingsdatum is 1 oktober en je krijgt altijd achteraf de kinderbijslag gestort, dus dan gaat 1 januari nog niet lukken..

@anjelique! wrote:

Cebe schreef:



trouwens, 6 oktober uitgerekend, heb ik dan net pech of net geluk was betreft de volgende lichting ?





Helaas pech voor je…

Je zult de eerste keer gestort krijgen op 1 januari.

Merijn is geboren op 29 juli en wij kregen het de eerste keer op 1 oktober.

Het begint altijd in het kwartaal na het kwartaal waarin je kindje geboren wordt.



Mocht je nu voor 1 oktober bevallen dan heb je wel geluk! Ik weet alleen niet hoe snel ze dat geregeld hebben als je bijv. 30 september bevalt.


De toetsingsdatum is 1 oktober en je krijgt altijd achteraf de kinderbijslag gestort, dus dan gaat 1 januari nog niet lukken..

Klopt: toetsingsdatum is 1 ste dag van elk kwartaal, is je kindje er dan wél al ( geboren vóór die dag) dan krijg je het eerstvolgende kwartaal voor het eerst Kinderbijslag.
Is je kindje er op die datum nog niet dan telt als eerstvolgende toetsingsdatum de eerste dag van het volgende kwartaal en dan krijg je dus pas 2 kwartalen later voor het eerst kinderbijslag.

Kim, je hebt gelijk. Bij ons werd aangegeven dat wij aan het einde van het kwartaal de kinderbijslag zouden ontvangen.



Aangezien Thara op 29 april (in het tweede kwartaal) is geboren, hebben wij recht op kinderbijslag vanaf het derde kwartaal. En omdat er na afloop van het kwartaal uitgekeerd wordt, zou dit begin oktober betekenen.

Voor oktober zou dat dus uitkomen op begin april.



Tenminste zo heb ik het begrepen… (als ik het mis heb en er wordt eerder gestort ben ik alleen maar blij :smiley: )



Anyway… Wij gaan wel proberen om de kinderbijslag op Thara’s spaarrekening te storten. Dit is een gewone “kinderspaarrekening” (dus geen spaarplan). Totdat Thara 18 is kan ze hier zonder volmacht van Andor of mij niet aankomen. Eventueel kunnen we geld terughalen mocht het nodig zijn (wie weet wat de toekomst brengt :think: of wegneemt :shifty: ), en is Thara helemaal losgeslagen tegen de tijd dat ze 18 is, dan kunnen we de rekening ook omzetten zodat ze er niet aan kan komen (wij gaan niet sparen zodat mevrouw het binnen een maand er doorheen kan jagen, dat snappen jullie wel :mrgreen: ).

Mocht ze weer het lieve :angel: van nu worden, kan ze het alsnog krijgen.

Hier gaat de juli-kbs altijd op aan Zoë en mijn verjaardag. :wink:



En de andere kbs gaan op de grote (nou ja grote :roll: ) hoop.

Kleding krijgen ze toch wel, ga niet speciaal wachten tot de kbs gestord is. :wink:

Een kind moet drie vollen maanden mee hebben gedraait voor de kinderbijslag.



Onze oudste is geboren in feb en kreeg in juli de eerste keer kinderbijslag

Onze dochter is van 29 maart die ging wel gelijk in jullie mee en juli, maar was ze nu 1 april dan ging ze pas okt mee.

Onze jongste is van Juli en die ging pas in Jan mee ze was toen bijna een half jaar.



Maar als een kind hebben/krijgen van de kinderbijslag afhangt dan kan je er beter niet aan beginnen want het is wel handig die extra centjes maar lang niet dekkent.



Mijn 2 de is net in maart 6 geworden en kreeg weer wat meer :dance: :dance:

Is de kbs trouwens dit kwartaal weer omhoog gegaan?



Ik krijg het volgende kwartaal weer meer, omdat Zoë dan 6 jaar is. :dance: :dance:

oh :oops: dan ben ik in de war… Ik was echt in de veronderstelling dat we voor Merijn al in oktober gekregen hadden, maar dat zal dan wel niet.

SOrry voor de verkeerde voorlichting! :oops:

@Cebe wrote:

ik krijg nog geen kinderbijslag maar zodra we het krijgen willen we wel proberen om het apart te houden voor spullen en kleren voor het kindje.



ik lees hier dat een aantal mensen het op de rekening van het kind zelf storten? is dat een spaarrekening voor later (18+) of kunnen ze er gewoon bij -straks-? beetje brutale vraag maar ik vroeg het me gewoon af…



trouwens, 6 oktober uitgerekend, heb ik dan net pech of net geluk was betreft de volgende lichting :wink: ?




Wij hebben net voor de eerste keer kinderbijslag gehad en dat is meteen naar Emma’s spaarrekening gegaan. Het is een spaarrekening voor als ze 18 is geweest, maar dan kan ze er nog alleen maar bij met onze toestemming. We willen namelijk niet dat ze het voor “onzinnige” dingen gebruikt als kleren etc. Maar ze mag er wel bijvoorbeeld haar rijbewijs van gaan halen, of haar huisje mee inrichten als ze op zichzelf gaat wonen. Of een studie van volgen. We willen proberen het ieder kwartaal weg te zetten, maar als het niet lukt omdat we te krap zitten dan gebruiken we het voor andere dingen.



ALs je op 6 oktober zou bevallen (dus het vierde kwartaal.) krijg je pas aan het einde van het eerste kwartaal van 2008 kinderbijslag. Dat is dus begin April. Beval je nog voor 1 Oktober krijg je begin Januari kinderbijslag.

Bas is 6 oktober geboren en we kregen eind maart de eerste keer betaald. Wij gaan het niet op zijn rekening storten voor later want dan heeft hij een giga bedrag. Wij storten elk jaar een leuk bedrag op zijn rekening. Wij bewaren de KB op een aparte spaarreking en die wordt aangesproken voor uitgaven zoals school en als hij wat ouder is ook voor zijn kleren en schoenen. Nu betalen wij dat want je hebt nog zo weinig nodig en zo spaar je al lekker door.

Jammer, dat is dan pech, wel raar…



Ik weet niet meer wie het zei, maar het is niet zo dat bij ons het wel of niet hebben/willen krijgen van een kind afhankelijk was van de kinderbijslag hoor! Daar hebben we heus wel goed overnagedacht :wink: Het wordt voor ons, net als voor meerdere mensen hier denk ik, gewoon een welkom extraatje.

welkom, 6 oktober levert leuke kinderen op :mrgreen: !



Wat jullie doen, klinkt ook erg handig. Inderdaad nu zijn de kleertjes nog stukken goedkoper dan wanneer hij straks zijn eigen kleren wil kiezen :smiley:



Wij zijn nu al een tijdje aan het sparen op een aparte “babyrekening” zoals wij het noemen en ik denk dat we daar ook gewoon mee doorgaan. Maar dat is gewoon zo’n internetspaarrekening op onze naam.

Hier is de kinderbijslag van gister alweer op,

Discovery village en vliegtuig van little people :mrgreen:

Nou ja…kan in elk geval niet zeggen dat we het niet voor Jesse gebruiken!

Ik wist niet dat het alweer zover was :oops: . Had al genoeg kleertjes weer gekocht, maar heb vandaag nog een paar leuke kleertjes gekocht evenals een traphekje. Had van de week al een loopwagentje, boekjes etc gekocht, dus het is al lang op.

ik had er ook niet aan gedacht dus worden er kleren voor charity voor gekocht !!! is eindelijk een leuke merkkleding winkel voor de kids gekomen hier in het centrum!!!

De eerste kinderbijslag voor ons :dance: Ik ga er een kado voor mn man van kopen die is bijna jarig :mrgreen: Sarah heeft al genoeg spullen en de luiers ed gaan van het boodschappengeld af :smiley: En een gedeelte gaat op haar eigen rekening!

ooo lekker zeg, ik heb het van de vorige keer nog bewaard, kan ik lekker los gaan in de uitverkoop, ik zag hier al in enschede sommige winkels als 70% hadden…dat is heeeel vroeg meestal is dat pas eind jullie…



:thumbup:

Jaa overal is al opruiming he :thumbup:



Sam heeft eigenlijk alles wat zn hartje begeert… en heb dus die rekening betaald! Nu nog gedeelte over, maar dat gaat naar een nieuwe paspoort! (mijne is verlopen en Sam heeft nog geen id!! Dus wordt tijd voor een nieuw paspoort :thumbup:)

Ik heb nooit door wanneer dat komt maar nu dus wel :wink:



Ik weet ook eigenlijk niet hoe wij het steeds besteden, de andere maanden geven we ook geld aan onze dochter uit, dus om het nu apart te gebruiken vind ik niet zo nodig eigenlijk.



Maar lekker is het wel natuurlijk.