JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA IK BEN ONGESTELD!

Oh ik ben zo blij!!! Het klinkt misschien stom, maar goed!

Na ruim een maandje temperaturen en onzekerheid over wanneer ik nou mijn eisprong had, ben ik nu eindelijk ongesteld!! :smiley:



Mijn temperaturen schommelen volgens mij te erg om een goede ovulatie uit te rekenen… Hieronder de afgelopen maand…

Iemand enig idee wanneer de ovulatie nu geweest zou kunnen zijn?



Is het misschien handiger om een ovulatietest te kopen? Of gewoon lekker aan het klussen gaan???



De temperaturen van de afgelopen maand:

36.6 -37.0 -36.6 -37.0 -36.9 -36.8 -36.7 -

36.8 -36.7 -36.7 -36.6 -36.5 -36.6 -36.5 -

36.6- 36.5 -36.6 -36.6 -36.5 -37.0 -36.8 -

36.6 -36.7 -36.7 -36.7 -36.7-36.9-37.0-36.8

en vandaag: 37.0 1e dag menstruatie.

euhm gefeliciteerd ? :wink:



ik ben minder happy als t deze maand gebeurd… maar heb jouw verhaaltje nog niet gevolgd… dus dr zal een reden voor je geluk zijn :wink:



xxxx

Aan je temperatuur te zien heb je geen eisprong gehad. het lijkt juist wel een omgekeerde cyclus. je begint hoog en eindigd laag. Ik weet niet hoe lang je al gestopt bent met de pil, maar dat kan een reden zijn dat je nog geen eisprong hebt gehad. En heb je op alle ‘regels’ gevolgd? Dus rectaal tempen, altijd op hetzelfde tijdstip?



Succes ermee. en voor vragen over tempen…je weet me te vinden.



Gr. Nienke

Gefeliciteerd! haha

Gek dat we daar soms zo blij mee kunnen zijn he?

Succes de volgende ronde!

Mammatally: Heb de nuvaring gebruikt en wilde 1 echte menstruatie hebben voordat we aan het echte werk gingen beginnen, en als het goed is, is vandaag mijn echte menstruatie begonnen, al begin ik nu toch te twijfelen door wat Nienke schrijft…



Nienke: Elke dag ongeveer zelfde tijd: 8 uur 's ochtends… alleen niet rectaal… Dat zal ik vanaf nu anders maar doen. Ik heb nl. het advies gekregen om gewoon te tempen zoals je normaal doet… En ik doe dat normaal oraal. gewoon onder mijn tong zeg maar…



Nu begin ik toch te twijfelen… Ik ben een januaristopper… nieuw jaar, geen hormonen… geen ovulatie?

Mammatally: Heb de nuvaring gebruikt en wilde 1 echte menstruatie hebben voordat we aan het echte werk gingen beginnen, en als het goed is, is vandaag mijn echte menstruatie begonnen, al begin ik nu toch te twijfelen door wat Nienke schrijft...



ik snap hem :)

nou k duim voor je! dat t maar snel raak mag zijn :-*

Ik duim ook voor je mee hoor!

Aan je temp te zien heb je idd geen ei-sprong gehad. Ik temp ook (gebruik zelfs een oorthermometer) maar zie heel duidelijk een verhoging halverwege de maand. Begin van de maand tussen 36.2 en 35.5 en eind van de maand tussen 36.6 en 37.1



Gewoon gaan klussen zou ik zeggen en deze maand nogmaals je temp volgen. Wel braaf elke ochtend doen voordat je op staat, anders is het ook niet betrouwbaar, en als je deze maand dan nog geen verschil ziet kun je altijd nog rectaal gaan. (vind ik zelf ook helemaal niks, maar voor het goede doel zou je het een maandje kunnen doen, het is natuurlijk wel handig om te weten of je wel een ei-sprong hebt, anders kun je klussen tot je een ons weegt :eh: )

Nou ja, ze zeggen wel dat je geen natuurlijke menstruatie (dus geen onttrekkingsbloeding, maar uit zichzelf) kunt krijgen zonder eisprong. Ik weet nog steeds niet of dat klopt. want ik heb voor mijn 1e zwangerschap ook getempt omdat mijn cyclus niet op gang kwam. En toen werd ik weleen ongi terwijl ik geen eisprong uit mijn temp kon halen.



Maar goed. Jij bent net gestopt. Op zich goed dat je op tijd begint met tempen. Je bent er daardoor wel meer mee bezig (moet je willen), maar ik vind het zelf fijn om te weten wat en wanneer ik iets kan verwachten…



Ik heb nog eens gekeken en ik zie echt geen tempwisseling in je lijstje. Ik heb een site voor je waar je de temperaturen kunt invoeren en dat zegt die site wanneer je waarschijnlijk je eisprong hebt gehad. ik pb je wel even.



gr. Nienke

@Loesje79 wrote:





Gewoon gaan klussen zou ik zeggen




Tja, is ook leuk, maar liever nu voor het goede doel he :wink: :mrgreen:

Ik zal zo even de PB van Nienke lezen!



Nienke; dank je!! :smiley:

Vraagje, 8 uur 's ochtends, wordt je dan net wakker? Of wordt je ook weleens eerder wakker (toilet bv)

Ik meen mij te herinneren dat het tempen al minder betrouwbaar wordt als je in de 4 uur voordat je wakker wordt even bent opgestaan.



Ook kan ik mij herinneren dat oraal tempen minder betrouwbaar is en rectaal het beste.



Toch denk ik uit dit schemaatje te zien dat je op dag 20 (37.0) de eisprong hebt gehad. De dag ervoor zie je ook heel goed dat er nog even een daling is in de temp. Was bij mij ook zo :wink: (inmiddels alweer meer dan een jaar geleden, vandaar dat ik er ook niet meer helemaal inzit)



:-* Liefs, Evelien

@Zonneschijn wrote:

Vraagje, 8 uur 's ochtends, wordt je dan net wakker? Of wordt je ook weleens eerder wakker (toilet bv)

Ik meen mij te herinneren dat het tempen al minder betrouwbaar wordt als je in de 4 uur voordat je wakker wordt even bent opgestaan.



Ook kan ik mij herinneren dat oraal tempen minder betrouwbaar is en rectaal het beste.



Toch denk ik uit dit schemaatje te zien dat je op dag 20 (37.0) de eisprong hebt gehad. De dag ervoor zie je ook heel goed dat er nog even een daling is in de temp. Was bij mij ook zo :wink: (inmiddels alweer meer dan een jaar geleden, vandaar dat ik er ook niet meer helemaal inzit)



:-* Liefs, Evelien




Ik moet 's nachts altijd even naar het toilet. Ben een late drinker :wink: Nee, geen alcohol, lekker sapje of glaasje water!

Het kan dus zijn dat ik om half 5 naar toilet geweest ben en dan rond 8 uur weer getempt… JA: dan is het niet betrouwbaar…



In de tussentijd heb ik net de temperaturen in een grafiekje gezet via de website die Nienke2 mij via PB stuurde, daarin komt ook uit dat rond die tijd (16-19 februari) de ovulatie plaats gevonden kan hebben.



Nouja, het is allemaal maar ingewikkeld: we gaan maar gewoon klussen!! :inlove:

En anders volgende maand hopen op wat betere temperaturen om de ovulatie te berekenen.

Je kunt ook naar meerdere dingen kijken zoals bv de afscheiding hoe die was om de eispong te spotten.

Daarmee wordt het ook duidelijker wanneer de eisprong geweest is.

Op die website (tenminste ik denk dat het dezelfde is als die ik heb gebruikt) kun je dat ook aangeven.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Tja… klinkt misschien stom: daar heb ik niet op gelet… :think:

Klinkt helemaal niet stom. Wie let daar nou op :lol:

Maar misschien een tip voor de volgende ronde :wink:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@Zonneschijn wrote:

Klinkt helemaal niet stom. Wie let daar nou op :lol:

Maar misschien een tip voor de volgende ronde :wink:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:




Tja, ik ben nogsteeds maar een beginneling hoor :lol: hahaha

Nou, we gaan opletten… :oops: hahaha

Vreemd om het hier over te hebben.