Jaaaaaaaaa! Voor de 1e keer op potje geplast!!!!

Wij zijn happy!! Amy gaf al wel aan dat ze moest poepen, maar poepen op het potje ho maar :snooty:

Afijn, schoonzus zette vandaag haar eigen spruit op de toilet en Amy vond het zo interessant dat ze op het potje is gaan zetten. Nadat mijn schoonzus had gezegd dat ze toch echt haar luier uit moest doen voor het plasje, vonden we toch een plasje in het potje. Nu ben ik natuurlijk helemaal happy :dance: en super trots :inlove:



Maar… hoe nu verder :shifty: Amy geeft namelijk niet aan dat ze moet plassen … Moeten we haar nu regelmatig op het potje zetten in de hoop dat ze gaat begrijpen of kunnen we het beter anders doen?

Ik zou er vooral geen druk op leggen en voorlopig gewoon alleen iets mee doen als zij er interesse in lijkt te hebben en het vooral heel leuk maken.

geen tips maar wel :clap: :clap: :clap:

Wij hebben Anne al toen ze kon zitten voor te spelen op het potje gezet. Dus gewoon voor en na slaapjes op het potje zetten en lekker een boekje lezen of een leuk spelletje doen. Als ze niet op het potje wilt zitten, geen probleem, wegzetten en volgende keer weer proberen.



Goed gedaan hoor :dance:

:clap: :clap: :clap: voor Amy!



Mijn dochtertje heeft vandaag ook voor het eerst geplast en gepoept op het potje, maar helaas was ik er niet bij. :cry: Ze is nu twee dagen bij m’n schoonmoeder, zodat wij wat kunnen doorwerken in ons nieuwe huis. En daarjuist belde ze om te zeggen dat Elin dus voor het eerst op het potje geweest is. Ik wist niet eens dat zij al een potje in huis had gehaald. We waren zelf nog maar net begonnen met haar te laten wennen aan het potje en uit te leggen waar het voor dient.

Ik ben er echt wel triest om (en ook een beetje boos op m’n schoonmoeder). Mijn man vind dat ik overdrijf. Maar ik kijk daar gewoon zo naar uit, naar al die eerste keren, en dan vind ik het gewoon jammer als ik zo’n uniek moment mis. En ik ben zwanger natuurlijk, dan vind ik het wel gepermitteerd dat ik af en toe onredelijk ben :stuck_out_tongue:

Tja, hier was dat ook zo, Esmee heeft voor het eerst geplast en gepoept bij oma. Ik vind het juist super dat mijn moeder er zo gedreven mee bezig is, het is veel werk om je kindje zindelijk te maken.

Nee ik bekijk het juist andersom, als jij je kindje graag zindelijk wil hebben is het juist fijn als je omgeving zo goed meewerkt.

Hier ook voor het eerst met oma erbij. Ze vroeg er zelf om. En sindsdien heeft ze geen luier meer om gehad overdag.

Zelf maak ik gretig gebruik van het feit dat ze bij de oma’s dingen wel of juist niet doet. Ze is zo’n eigenwijse donder dat ze vaak nee zegt om het nee zeggen. Ze wil niet gestuurd worden en al helemaal niet door mij of papa. Dus als ze bij oma wel dingen voor het eerst doet ben ik daar altijd wel blij mee.

Maar er zijn gelukkig nog wel veel andere dingen die ze wel (voor het eerst) thuis doet.