Ja, weet ik veel.....nou ja, weer wat geleerd

Wij zouden vanavond voor de appelflappen zorgen, en op de valreep besloten mijn vriend en ik dat hij ze ging bakken, in plaats van dat ik ze zou kopen.

Hij was op z’n werk, dus ik zou alle voorbereidingen treffen. Ik heb nog nooit van m’n leven een bol of flap gebakken, dit even ter info :wink:



Braaf appels geschild en in schijfjes gesneden, suiker, kaneel, ging goed.

Oliebollenmix gekocht, precies de aanwijzingen opgevolgd, want appelflappen bak je toch gewoon met oliebollenbeslag?? Het beslag was erg mooi gerezen vond ik zelf :thumbup:



Komt mijn vriend thuis, ik trots op mijn werk, vraagt ie wel of ik de aanwijzingen voor appelflappen beslag heb gelezen. :think: :eh: Dat stond er niet op :eh:

Blijkt dus dat appelflappenbeslag dunner is dan oliebollenbeslag!

Hij is toch maar gaan bakken, en nu is het dus een kruising geworden tussen oliebollen en appelflappen :lol:

Ze zullen er vast niet minder lekker om smaken, hoop ik, straks gaan we proeven 8)

ik snap toch iets niet hoor… appelflappen zijn toch driehoekige, van bladerdeeg gemaakte baksels uit de oven, met blokjes appel, kaneel en rozijntjes erin, en suiker erop??



Stukken appel met oliebollenbeslag zijn toch appelbeignets???

nou, nog meer geleerd :mrgreen:

Ik noem ze altijd appelflappen, maar het zijn dus beignets :wink:

Beignets zijn die bollen toch en die platte met een schijf appel zijn volgens mij gewoon appelflappen hoor :snooty: .

Allebei lekker in iedergeval :drool: :smiley:

Mjam, zien er prima uit! :thumbup:

Dit zijn appelbeignets waar jij het over hebt…



En dit zijn appelflappen

:drool: zien er heerlijk uit hoor!

En hier noemen we het ook gewoon appelflappen :snooty: :mrgreen:

Ik vind ze er ook erg lekker uit zien hoor :wink:

De appelbeignets zien er heerlijk uit :drool:

eet smakelijk :drool:

@Mamalien wrote:

Beignets zijn die bollen toch en die platte met een schijf appel zijn volgens mij gewoon appelflappen hoor :snooty: .

Allebei lekker in iedergeval :drool: :smiley:






Beignets zijn ook plat… :wink:

okeeeeeeee :roll: ik geef me gewonnen :mrgreen: . Maar IK noem het appelflappen hoor :snooty: .

In ieder geval met het dikkere beslag loopt het er niet zo snel van de appel af. Ze zien er erg lekker uit hoor! :drool:

@Rooike wrote:

@Mamalien wrote:
Beignets zijn die bollen toch en die platte met een schijf appel zijn volgens mij gewoon appelflappen hoor :snooty: .

Allebei lekker in iedergeval :drool: :smiley:






Beignets zijn ook plat… :wink:




de bollen… zijn gewoon appelbollen :smiley:



hoezo vermoeiend… doe mij maar de appelbeignets… maar we noemen ze altijd appelflappen :smiley:

Appelbeignets zijn gemaakt van bladerdeeg, maar wel in de frituur. Met suiker en kaneel eroverheen en vaak in het midden een ‘prutje’ met amandel.

Appelflappen zijn schijven appel in oliebollenbeslag (maar dan dus dunner), zonder suiker, kaneel of wat ook (dus zo’n beetje als jouw baksels).

En het zijn bladerdeeg flappen uit de overn met rozijnen enzo… maar die kun je weer niet krijgen bij de oliebollenkraam.



Maar zelfde de ene oliebollenkraam hier in het dorp had het verkeerd om hoor…



Maar wat ik niet snap: als beslag voor appelflappen dunner is dan dat voor oliebollen, kun je er toch gewoon wat vocht bijgooien? Tadaa… dunner beslag! :shifty: :eh: :think:

Nou ja, ze waren erg lekker in ieder geval :mrgreen:

De fam. vond ze ook lekker :thumbup:



Groene vrouw, het was al zo mooi gerezen en ik was bang dat ik het deeg zou verpesten als ik er water bij ging gooien.

We hebben nog een pak mix over, denk dat we vandaag nog een keer ‘gewoon’ oliebollen gaan bakken 8)

Mmmm… :drool:





Met overgebleven oliebollenmix kun je ook heel goed krentenbollen bakken; gewoon in de oven zeg maar zoals brood. Ook heel lekker!

Ok. ik ga vanavond naar http://www.holland-at-home.com en sla een paar pakken mix in. Ik was te laat dit jaar, maar al dat gepraat over oliebollen en appel beignets doet mijn mond wateren!

Wat een handige site! Vind je er alles wat je mist?



Mijn vriend ging een uurtje of anderhalf geleden het 2e pak even maken, en het wilde maar niet rijzen :think: terwijl het bij mij gisteren zo goed ging! Heeft ie koud ipv warm water gebruikt :wall: Ik ga zo nog even kijken of het in de voorverwarmde oven (die nu uiteraard uit is) wel is gelukt. Mijn vriend is zo’n ervaren oliebollenbakker en nog een goeie ook, en daarbij iemand die altijd precies doet wat er op de verpakking staat, maar vandaag heeft ie toch echt niet goed gelezen :naughty:

@GroeneVrouw wrote:

Appelbeignets zijn gemaakt van bladerdeeg, maar wel in de frituur. Met suiker en kaneel eroverheen en vaak in het midden een ‘prutje’ met amandel.

Appelflappen zijn schijven appel in oliebollenbeslag (maar dan dus dunner), zonder suiker, kaneel of wat ook (dus zo’n beetje als jouw baksels).

En het zijn bladerdeeg flappen uit de overn met rozijnen enzo… maar die kun je weer niet krijgen bij de oliebollenkraam.




dit wilde ik net zeggen...


ben wel benieuwd of ze nu lekker waren of toch niet???

@Sterre74 wrote:

Wat een handige site! Vind je er alles wat je mist?


Bijna alles. Ik koop vaak hele dozen met Indonesische kruiden enzo, omdat dat hier echt niet te krijgen is. Maar mijn schoonzusje heeft een bloemenzaak, en vaak bestel ik via haar aan haar "Dutchman" wat dingetjes. De bestel kosten van die site zijn nl erg hoog. Ik geef haar dan een lijstje en hij laat haar later weten wat het kost. Hij kan alleen niet teveel meenemen.