Ja nou wordt 'ie mooi... VGZ

Zie net op de site van VGZ dat je géén extra 20 uur kraamzorg meer krijgt. Er wordt nog wel tot 15 uur extra kraamzorg vergoed, maar je krijgt nu dus ineens geen 20 uur extra meer…grrr… :evil:

Uh… ik begrijp het niet helemaal :think:



Ik zit ook bij VGZ met een aanvullende verzekering en ik krijg 64 uur kraamzorg, waarvan de eigen bijdrage ook nog eens volledig vergoed wordt door de aanvullende verzekering.



Dus ik begrijp je niet zo goed. :shifty:

Bij het Gezin & Zeker pakket kreeg je tot en met dit jaar bovenop het aantal geïndiceerde uren nog 20 uur extra, de eigen bijdrage wordt nog steeds vergoed, maar je krijgt geen 20 uur extra meer volgens de site van VGZ…

dat mogen ze helemaal niet doen, ze mogen die polis aanpassen met ingang van 1 januari 2009 maar niet nu gedurende 2008 de voorwaarde waarvoor jij je verzekerd hebt ineens wijzigen.

Hier ook vgz en krijg 49 uur, hier zitten extra uren bij omdat ik heb aangegeven thuis te willen bevallen en bv te willen geven.

Wat een verschillen zeg, ik ben wel extra aanvullend verzekerd :think:

@femmie wrote:

dat mogen ze helemaal niet doen, ze mogen die polis aanpassen met ingang van 1 januari 2009 maar niet nu gedurende 2008 de voorwaarde waarvoor jij je verzekerd hebt ineens wijzigen.




Dit gaat ook in per 1 jan. 2009. Maar aangezien zij bevalt in 2009 geldt dus de kraamzorg zoals deze ingaat op 1 jan. 2009.

Dat bedoel ik dus… :frowning:

Je kan natuurlijk over stappen naar een andere verzekering, dat red je nog wel voor de bevalling.

Of, je neemt een ander pakket…