Zo ik heb net de halfjaarlijkse controle gehad van het gastouderburo. ( ik vang kindjes op) En omdat ik nu met Ronnie ben en dit huis nog niet was "gekeurd"werd het nu gedaan.
NU ja ons huis is zover als kan en hoort volgens de papieren en controle lijsten kindveilig in de leeftijden 0-12 en ouder :dance: :mrgreen:
Ze vond het helemaal geweldig dat ik een kamer voor wendy apart had ( gidion is wonende hier met bezoekregeling dus das logisch) maar ook een babykamer heb een box in de woonkamer enz
zowel op hygiene op veiligheid enz is het gewoon goed! Ben erg blij daarom. Pas nu ook op een kleine van 9 maanden en ook al weet je tis goed zoals we het hebben zon lijst vult sommige dingen even aan , ach best wel goed dus.
Jammer dat vanaf 2010 de kosten van uitbetaling zo laag worden dat het als werkvoorziening niet meer te doen is, ik vind dit werk zoo geweldig he , maar goed, voor nu kunnen we er weer een jaartje tegen aan :thumbup: :dance:
moest et effe kwijt haah :inlove: :roll:
He wat een lekker idee dat je huis veilig is. Natuurlijk weet je dat zelf ook wel maar het moet even officeel he!
Maar hoezo verandert er wat vanaf 2010 ? Ik wil graag gastouder worden maar ik doe het wel om wat extra’s te verdienen. Ik zou het bijvoorbeeld niet vrijwillig doen. Ik vind het heel belangrijk dat kinderen in een huiselijke omgeving opgevangen kunnen worden en ben daarom ook thuis en ik dacht, als ik thuis ben bij onze kinderen, is er ook nog wel plaats voor andere kinderen :thumbup:
De verdiensten per uur gaan drastisch omlaag ( zoals het er nu naar uit zien kan nog veranderen en in juli 2009 komt er definitief een uitsluitsel over hoe en wat)
aLS BIJVERDIENSTE IS HET DAN ZEKER NOG WEL TE DOEN, JE HOUDT ER WEL WAT AAN OVER ( alleen de liefde die je wint van de kinderen al natuurlijk)
Maar ik doe het als hoofdinkomstenbron nu en dat is dan met de lage uurtarief niet meer te doen, dan zou ik er ngo werk naastm oeten doen ( ben ik ook mee bezig)
Maar er is nogal fel kommentaar op gegeven, want voor een aantal jaar trug wouden de regering enz ( die er over gaan) JUIST hebben dat er gastouderopvang waren omdat de naschoolse opvangen over vol waren enz…
Ze zijn nog aan twisten,maar ik ga er van uit dat er een verandering optreed zeg maar.
is maar net hoe je het bekijkt de vergoeding voor OUDERS gaat omlaag maar gastouders hebben nog steeds hun eigen prijs.
Is wel dieptriest omdat overheid aan KDV veel meer betaald,bij gastouder worden afgenomen uren betaald bij KDV meestal dagdeel wat bij hele dag vaak op 11 uur betalen neerkomt.terwijl gemiddelt uurtje of 9 gebruikgemaakt wordt van de opvang.tel maar uit wat dat op jaarbassis extra kost.snap overigs wel dat ze zo moeten werken om het rendabel te houden.
maar snap overheid niet die denk hoop te gaan bezuinigen,terwijl dat in de practijk bedrogen uit zal komen. :?
terwijl er gewoon heel veel ouders heel tevrede zijn over gastouder omdat ze bv wisselende diensten hebben,of op school weerken en dus geen opvang in de vakanties nodig hebben enz enz
is mooie aanvulling op de kdv en zo hebben ouders keus met nieuwe plannen is het alleen voor de rijken omder ons betaalbaar de kinderen bij gastouder brengen.
maar er is nog hoop de plannen zijn nog niet definitief moet loop van dit jaar duidelijk worden :think:
het heeeft zo als nu lijkt ook wel verschil hoor met inkomsten per uur nu en dan , maar das wat ik r van begrijp ,
per uur ga je dan 2,50 verdienen verdien nu 3,nog wat netto per kind per uuur,… als dat 1 euro per uur minder is verneem je dat wel hoor das zon 8 a 9 euro per dag minder netto.
Maar goed , we zullen wel zien op de do en vrij houd ik zowieso als oppasdag er bij dan heb ik wendy en die blijft nog wat jaartjes, wil ik graag zo houden ongeacht mijn naaste inkomen of werkvoorziening.
Ben wel benieuwd wat uiteindelijk het gaat worden de veranderingen ,
meen je dat nu ??
Ik heb hier nog helemaal niets van meegekregen joh?
@bianca81 wrote:
het heeeft zo als nu lijkt ook wel verschil hoor met inkomsten per uur nu en dan , maar das wat ik r van begrijp ,
per uur ga je dan 2,50 verdienen verdien nu 3,nog wat netto per kind per uuur,… als dat 1 euro per uur minder is verneem je dat wel hoor das zon 8 a 9 euro per dag minder netto.
Maar goed , we zullen wel zien op de do en vrij houd ik zowieso als oppasdag er bij dan heb ik wendy en die blijft nog wat jaartjes, wil ik graag zo houden ongeacht mijn naaste inkomen of werkvoorziening.
Ben wel benieuwd wat uiteindelijk het gaat worden de veranderingen ,
Hoi,
Fijn dat alles goed gekeurd is :dance: :dance: :dance: :dance: :thumbup: :-
maar over de verdiensten van gastouders heb ik het ook gehoort dat de inkomsten omlaag gaan hoor, behalve voor thuis creches .
Ik heb het ook gehoort van wie weet ik niet, maar komt niet uit de lucht vallen, ik geloof dat het een stukje in de krant was, ik zag zelfs een uur bedrag van 2,- voorbij komen. :shock:
Succes :-
gr melanie
ik kreeg het bericht van het gob zelf binnen over de plannen vn de ministerie , en gisteren bij de controle werd het weer genoemd of ik nog zoekende was naar een gezin enzo .
Huiscontrole was in principe voor Wendy haar opvang ( op dit moment geen andere kinderen in andere leeftijden via hun buro) emaar ik heb gelijk gevraagd of ze de lijst wou checken nav kids vanaf 0-12 en ouder, dus heeft ze het gedaan,mocht ze een gezin hebben met die leeftijdscategorie zittten we gewoon goed :thumbup: :dance:
mini creche met opleidings verplichting hoe of wat nog niet bekent,je moet wel 5 gastkinderen hebben.nog niet bekent per dag of per week 5 kinderen.
de andere gastouders krijgen de ouders maar 2,50 terug met maximmun van 10 a 12 uur per week,hier valt de opa en oma opvang onder maar ook heel veel andere gastouders die maar 2 a3 kindjes op willen vangen buiten hun eigen kinderen.
op de site van bionk is hier informatie te vinden,via google wel meer sites te vinden.kinderopvangtotaal ook informatie en op site 2e kamer. kan evt wel wat linken opzoeken als er intressen voor is pb dan maar even zal hier niet mogen denk ik.