ja hoor, daar is hij weer: de pompoen!

ik heb momenteel een heerlijk ruikende pompoensoep op staan, maar heb nog de helft van de pompoen over.

Iemand een recept voor een lekkere pompoentaart?

of een ander pompoen gerecht?

en ik weet dat als ik ga googlen ik enorm veel recepten krijg, maar ik heb graag ervaringsverhalen.

Pompoenemousse (2 personen)

1 kleine pompoen

olijfolie

1 eetlepel komijnzaad

1 eetlepel paprikapoeder

1/2 eetlepel kerriepoeder

1/2 eetlepel mosterdzaad

1 eetlepel verse gember, fijngesneden

1 teentje knoflook, fijngehakt

1/4 eetlepel venkelzaad

1 eetlepel verse koriander, fijngehakt

beetje zeezout

sojaroom naar wens

Schil de pompoen en verwijder de zaden en draden. Snijd in stukken. Verwarm in een pan een scheut olijfolie. Voeg de knoflook en de kruiden toe, behalve de verse koriander (let op dat de knoflook niet aanbrandt). Voeg de pompoen toe, bak alles even goed door, voeg dan een beetje water toe en doe het deksel op de pan. Stoof de pompoen tot de stukken zacht zijn. Haal de pan van het vuur en pureer het mengsel tot een gladde massa. Breng op smaak met zeezout (heel weinig, want juist het zoete van de pompoen maakt dit gerecht zo lekker zacht), eventueel een scheutje sojaroom en natuurlijk de verse koriander. Zowel koud als warm lekker.

Bron: Ecofabulous, Lisette Kreischer

bij het topic lekkere vega recepten heb ik een lekkere gevulde pompoen uit de oven gezet :drool:

op de site van AH kun je een pompoenrisotto met geitenkaas vinden.

op het leukstetaartenforum staan bij de ingestuurde recepten staan pompoenmuffins. die heb ik zelf nog niet geprobeerd.

heeft iemand een lekker recept voor pompoenkoekjes? dat zou ik wel leuk vinden om te maken met herfstvormpjes :inlove: