ivf vergoeding 2012

Wie weet er al wat van???

De plannen van het kabinet zijn er dus om vanaf 2012 nog maar 1 ivf/icsi poging te vergoeden.



Nu hebben we inmiddels al 2 pogingen achter de rug. Mijn gevoel heeft nu zoiets, nu even rust en in 2012 verder gaan met de laatste poging.



Maar als die plannen van het kabinet doorgaan hebben we dan nog recht op 1 poging of is het helaas pindakaas?



Hub zegt dat ze niet kijken naar het verleden maar dan nog gewoon 1 poging vergoeden.



Vanmiddag ben ik bij menzis geweest maar die weten nog niks omdat de nieuwe polissen nog niet bekend zijn. Die zijn half november binnen.



Ik kan eigenlijk dus niet meer zolang wachten. Want mocht het zo zijn dat we in januari niet meer mogen dan betekend het dat ik na de volgende menstruatie gelijk aan de pil moet om dit jaar onze laatste kans te nemen.



Wie weet er al meer van en kan me info geven???

Als niemand het weet is er nog niks aan de hand, heb morgen gesprek in zkh en vraag het daar ook na!



Groetjes Chantal

Meis ik vermoed dat aangezien niemand en vooral de ziektekosten verzekeraars nog steeds niet op de hoogte zijn (of ze doen alsof maar dat lijkt me stug eigenlijk) dat het er (nog) niet door is in de wetgeving. Je zou evt kunnen kijken of je meer te weten komt bij oi oi hoe heet dat nou er is nl een overkoepelende organisatie voor zorgverzekeraars…die moeten van ALLES qua veranderingen in de basis op tijd op de hoogte zijn. :-*

Misschien moet je even op de freya site kijken…ik zal ook even kijken.



Verder had ik mijn verzekering destijds aangepast omdat ze dus toen weer 3 pogingen vanuit het basispakket gingen vergoeden. Echter qua zwangerschap kreeg ik dus niets vergoed.

We hadden een medische indicatie voor het ziekenhuis maar verder fysio, zwangerschapscursus, kraampakket, kraamzorg etc. overal heb ik voor moeten betalen. Maar ik weet niet of die prijzen opwegen tegen de prijzen van aanvullende pakketten…wat een ellende is dat toch allemaal he?

Natuurlijk heb ik met liefde betaald voor de haptonomie etc. maar toch.

zie bij de meeste ziekenfondsen gewoon 3 pogingen staan . succes !