lalune gefeliciteerd met jullie zwangerschap geniet er van meid ,
Lalune, gefeliciteerd!!
Ik heb jouw stukje nu pas gelezen en ben het helemaal met je eens. Het is een kwestie van groeien…
Het is zo belangrijk te doen waar je jezelf goed bij voelt. En soms ben je jezelf even kwijt, word je geleefd. Dan is het juist belangrijk om even tijd voor jezelf in te lassen.
Wij hebben een verplichte stop ingelast. Het liep even niet lekker tussen ons. Het hele kinderen krijgen werkte toch meer op manlief door dan hij dacht. Heel verhaal, maar in het kort:
We hadden 2 IVFpogingen achter de rug. Ik vond het best te doen, weinig last van alles, maar toch even de 3e poging uitgesteld. Leek zo definitief als die ook op niks zou uitlopen… :?
Na een klein jaartje de keuze gemaakt om voor IUI te gaan. Een stapje terug zeg maar. Dus wel met hulp nog eens proberen, maar die laatste IVF bewaren. (uitstel van executie)
Toen ging het dus even minder tussen ons en uiteindelijk heeft deze time out ervoor gezorgd dat ik oa heel anders tegen het kinderen krijgen ben gaan kijken. Het ‘moeten’ is echt helemaal weg. Ik geniet dubbel van de kinderen om ons heen en haal daar mijn voldoening uit. (Ben 3 dagen gastouder op dit moment)
Natuurlijk hopen we nog steeds dat het ooit voor ons weggelegd is, maar het moet niet meer.
Daardoor zijn we het leven zonder kinderen nog meer gaan waarderen. Wij zijn zelf ook belangrijk, wij zijn ook leuk zonder kinderen
Daar zijn we dus in gegroeid.
Ook weet ik dat mijn leven niet ophoudt als we geen kinderen krijgen. Het is echt niet zaligmakend…
We proberen te genieten van de dingen om ons heen, zijn blij dat we kleine kinderen om ons heen hebben die 's avonds weer naar huis gaan. Wij hoeven er 's nachts niet uit en kunnen op vakantie wanneer wij dat willen.
Natuurlijk verandert je leven als je kinderen krijgt, maar dit bevalt ons ook nog steeds prima