IVF hormonen en kanker


Hoi Kiddo,



ik heb zelf dus al 3 pogingen achter de rug. Heel kort hebben we het over de invloed van de hormonen gehad. Eigenlijk kan ik me er weinig van herinneren behalve dan dat het erg weinig voorkomt dat er bv een 28 jarige vrouw zoals ik ben borstkanker geeft. Nu kan ik me voorstellen dat het voor jou situatie mss anders voelt omdat het in je familie voorkomt.

Het enige wat ik weet is dat het dus geen ‘chemische gemaakte’ hormonen zijn maar natuurlijke en dat ze proberen de dosis zo laag mogelijk te houden, ook ivm de kosten natuurlijk. Geef het aan bij je gyn als je daar een afspraak hebt die zal je zeker goed kunnen voorlichten op dat vlak.

Is er voor jullie trouwens niet de mogelijkheid om de tussenstap van IUI eerst te proberen? Ik weet niet hoe de kwaliteit en beweeglijkheid van de zaadjes zijn maar er is dan vaak nog wel wat mogelijk. Hoeveel tests zijn er al geweest? Meeste gyns willen minstens 2 en vaak 3 testen doen met daartussen telkens 3 maanden omdat in die tijd de zaadjes zich vernieuwen nl. En zaadjes zijn sowieso ‘zwak’ want een verkoudheid maakt ze al snel ‘zwakker’.

Heel veel succes iig en ik zal hier zeker meelezen.


Heey kiddo,



Jammer zeg dat ik je hier nu tegenkom ik ken je nog van zwanger worden. Wij zitten met hetzelfde eigelijk mijn vriend zijn zaad is ook niet zo heel erg goed (dat gaan ze nu bewerken om te kijken of het goed genoeg is voor iui) maar hij zal ook niet minder gaan roken of gezonder eten .



Ik vind dat ook heel erg moeilijk want ik ben nu zelf 3 weken gestopt met roken voor als we straks evt kunnen gaan beginnen met iui oid ggrrrmm



Over verhoogd kans op kanker heb ik ooit weleens wat gelezen op een ander forum maar dat ging meer over de risico’s die het met zich mee kan brengen ed . Misschien op google dat je er iets over kunt vinden en als je aan ivf zou beginnen krijg je een informatieavond en daar kan je al dat soort vragen kwijt .



Groetjes Daantje


Oef 3 weken sauna :shock: de mijne kan daar (gelukkig?) niet tegen vanwege zijn astma, drinken doet hij nooit en strakke broeken heeft hij niet eens…toen ik bij hem kwam wonen heb ik zijn eerste spijkerbroek gekocht. :silenced:

Wat soms ook schijnt te helpen om de zaadjes beter van kwaliteit te krijgen is zink, gember en pinda’s…dat laatste vinden de meeste mensen wel lekker de eerste twee zijn vaak lastiger om ze te laten slikken als ze geen zin hebben om mee te werken.

Maar het klinkt wel alsof het bij een volgende test beter zou kunnen worden als hij iig al geen sauna meer bezoekt.



Heel veel succes dames!

Kiddo nog gefeliciteerd met je zwangerschap !



Ik ben dit stukje tegengekomen dus wil hem toch even plaatsen nav dit topic.



http://www.ivf.nl/kanker.htm



Groetjes Daantje