IVF en koorts

Weet iemand hoe het zit met IVF en koorts?



Hoe hoof mag de temp van een man geweest zijn en blazen ze echt de IVF af als deze te hoog is geweest? Of stellen ze hem in ieder geval altijd uit?



Mijn vriend en ik hebben beide de afgelopen dagen buikgriep gehad. Mijn vriend had dinsdag vlak na een overgeefsessie iets boven de 38. Wel nog met zijn werkkleding aan (dikke trui, met thermoshirt eronder)



Betekent dit nu automatisch dat we nog minstens 3 maanden moeten wachten op onze 1e IVF of onderzoeken ze hem van te voren gewoon nog een keer?

Ik weet niet beter dan dat de invloed van koorts pas na 3 maanden te merken is bij de man. De zaadjes die de komende 2/3 maanden geloost worden zijn dus allemaal al aangemaakt. Maar bel anders voor alle zekerheid je ziekenhuis, zij weten het precies. Ietsje boven de 38 voelt nog niet echt als veel aan. Al vragen ze hier bv in het ziekenhuis wel bij iedere zaadproductie wel of je griep of koorts hebt gehad, nog nooit gemerkt dat het dan afgeblazen werd.

Dat is precies andersom van wat ik begreep. Ik dacht dat het juist de zaadjes aantast die er al zijn en dat het daarom tot 3 maanden na de koort zichtbaar kon zijn en dan niet meer…



Denk dat ik dadelijk maar eens ga googlen…



In ieder geval al fijn om te horen dat het niet bekend klinkt, dat het eventueel weer uitgesteld wordt.

Meteen maar even gedaan. Dit komt uit de brochure van het Radboud. Neem aan dat als ze hierdoor zouden uitstellen, het er wel bij zou staan.



“Als u in de drie maanden voorafgaand

aan de IVF-behandeling koorts heeft gehad, meldt u dit dan bij het IVF-team. De kwaliteit van het zaad kan hierdoor tijdelijk verminderd zijn.”

Als ze echt twijfelen, laten ze het zaad vlak voor de poging nakijken.

Eventueel kan vooraf besproken worden wat te doen als tijdens de behandeling blijkt dat het zaad niet goed genoeg is.



Ik vroeg het ook aan de arts. Was al geruime tijd bezig met Puregon en Marco kreeg koorts. :eh: Zij gaf aan dat het voor die poging geen verschil moest maken. Haar wijze woorden waren:

“Ach, en anders kunnen we altijd nog voor ICSI kiezen” :shock: :think:



Maw bespreek het even vooraf goed, wat jullie wel en wat jullie niet willen. Mocht het aan de orde zijn/komen :wink:

Oké, dat is duidelijk. Houd nu dus maar echt op om me er zorgen over te maken…



Bedankt voor het reageren!

Getver zeg, dat je je daar nu ook nog druk om moet gaan maken…

Hoop dat de zaadjes van superkwaliteit en snelheid zullen zijn, en jouw eitjes natuurlijk ook!!

Spannend, bijna beginnen!!