islamitisch/moslim? vraagje

allereerst is islamitisch en moslim hetzelfde? :oops:

ik heb op school aangeboden om voor het kerst diner spaghetti te maken

maar er zitten islamitische kindjes bij Luna in de klas

hoe maak ik dan spaghetti?

normaal pak ik een pakje honig spaghetti en gooi ik er rundergehakt door maar de juf zegt nee doe maar kip omdat er islamitische kindjes in de klas zitten

maar… (als het hetzelfde is als moslim?) dan mogen die kindjes toch alleen halal? vlees?

dus dan zou ik het toch gewoon met rund kunnen maken zolang het bij de Turkse slager wegkomt?

Ik heb een keer pasta gemaakt voor Faizaa en toen heb ik bij de halalslager gewoon rundergehakt gekocht.

Moslims eten geen varken, maar als je halalrundergehakt koopt is het geen probleem…

ok dan haal ik wel gewoon halal rundergehakt :smiley:

maar kip is toch helemaal niet halal uit de supermarkt?

@Angel & Luna wrote:

ok dan haal ik wel gewoon halal rundergehakt :smiley:

maar kip is toch helemaal niet halal uit de supermarkt?

Standaardkip uit de supermarkt is niet halal. Maar er zijn sommige supermarkten met een halalsectie he…Grote ah’s ofzo…

oh ik zal eens opletten of ze dat hier ook hebben scheelt me weer een tripje naar de andere kant van de stad :lol:

of maak ander lekker vega spaghetti, zit je sowieso goed :wink:

(en de islam is een geloof, een moslim de aanhanger van het geloof)

:mrgreen: ja vega kan ook natuurlijk

jij weet vast wel een overheerlijk receptje :wink: (wat ook makkelijk te maken is :shifty: )

nou je kunt natuurlijk gewoon kiezen voor jouw recept met vega gehakt ipv gewoon of halalvlees.

en anders ipv vlees een berg champignons, courgette, paprika, broccolli (of andere groentes!).

aha ok :smiley:

@Angel & Luna wrote:

normaal pak ik een pakje honig spaghetti en gooi ik er rundergehakt door maar de juf zegt nee doe maar kip omdat er islamitische kindjes in de klas zitten

Misschien haalt de juf het hindoeisme en islam door elkaar (denk het niet) of er zitten ook kindjes die hindoe (India) zijn in de klas. En dan is rundergehakt niet de beste optie. Vraag het nog maar even goed na.

Verder kun je bij de grote AH winkels halal vlees kopen, ze hebben een apart schap bij het vlees.

Succes!

Ja en sommige eten wel gewoon kip en rund van de supermarkt maar ik zou gewoon gehakt bij de halalslager halen.

En anders gewoon een vega spaghetie zit je altijd wel goed.

@roosje84 wrote:

@Angel & Luna wrote:

Misschien haalt de juf het hindoeisme en islam door elkaar (denk het niet) of er zitten ook kindjes die hindoe (India) zijn in de klas. En dan is rundergehakt niet de beste optie. Vraag het nog maar even goed na.

Verder kun je bij de grote AH winkels halal vlees kopen, ze hebben een apart schap bij het vlees.

Succes!

:think: oei... uh ja.. geen id wat er allemaal in die klas zit :oops: zitten hier in een behoorlijke multi culti wijk

dus dan maar vega idd (of kijken of er nog andere opties bij stonden van eten :lol: )

@Angel & Luna wrote:

@roosje84 wrote:
@Angel & Luna wrote:

Succes!

:think: oei... uh ja.. geen id wat er allemaal in die klas zit :oops: zitten hier in een behoorlijke multi culti wijk

dus dan maar vega idd (of kijken of er nog andere opties bij stonden van eten :lol: )

Ik had al het idee dat het een multi-culti groep was. Ik zou idd ook voor vega gaan. Gewoon tomatensaus met groentes die Fiep opnoemde en dan garneren met geraspte kaas.

Ja er zijn ook moslims die gewoon vlees uit de supermarkt halen. Mijn man zou in deze situatie het prima vinden dat onze dochter gewoon vlees eet, behalve varkensvlees natuurlijk. En hij zou het bijzonder waarderen als mensen er rekening mee houden. Maar er zijn ook mensen die heel strikt zijn en dan niet alleen de moslims.

ja ik sta er allemaal niet bij stil wat andere wel en niet mogen eten :doh:

is maar goed dat ik vanmorgen al gelijk aan de juf vroeg ham of gehakt (terwijl het een Turkse juf is :wall: )

maar goed ik ga eens kijken wat voor lekkers ik ervan kan maken :wink:

Ik zou voor vegetarisch of vis gaan… of helemaal niets… 8)

Sommige moslims willen ook het halal vlees van de ah niet…

ik doe gewoon helemaal geen vlees of vis erin :smiley: (scheelt nog in de prijs ook :wink: :silenced: :lol: )

:lol: