Ischias

Hallo



Ik heb de laatste dagen pijn in mijn rechter onderrug en bil en bovenbeen.Ik weet dat bij ischias je hier ook last van hebt maar heb je dat ook met lopen of alleen met liggen en zitten.

Mijn vriendin heeft er ook last van gehad maar ik ben vanmiddag vergeten te vragen of zij het alleen met zitten en liggen had.



Iemand die hier meer vanaf weet?

Dat woord zocht ik pas ja. Ik had het maar over achilles, maar da’s natuurlijk iets anders.

Ik heb het, blijkbaar, een tijdje gehad, met bewegen. Ik zakte door mijn been heen, van de pijn steeds. In mijn bil. Maar als ik stil op bed lag, had ik het niet. Ik heb ook zelf maar besloten dat het ischias was hoor, omdat mijn moeder dat dacht :wink: Niet dat ik er mee naar de vk of dokter ben geweest, dus of het dat echt was, geen idee. Maar die pijn was bij mij alleen bij bewegen.

Als je dat heb, (weet even niet hoe je het schrijft…ischias?) dan kan je door je been heenzakken tijdens het lopen en ook als je ligt kan je er last van hebben. Als je op een stoel gaat zitten en je been (aan de kant waar je last heb) optilt en je voet over je andere knie heen trekt (klinkt boeiend hé) dan voel je precies waar het zit. En dat is ook een oefening die de fysio je geeft om dat voorzichtig!!! te doen.



Ik heb het ook gehad, was geen pretje! Auw zegmaar!!!



Groetjes

Ik had er ook last van tijdens mijn tweede zwangerschap , de laaste anderhalve maand, bij het lopen . Kwam soms niet meer vooruit van de pijn . Eerst aan een been later twee benen. Kleinere stapjes maken en langzamer lopen hielp bij mij .


hoi Charity

Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn zoon ook behoorlijke zwangerschaps-ischias gehad. Vaak zeggen ze dat het na je zwangerschap weer over gaat.
Tip: blijf bewegen, maar niet in het extreme, ook voldoende rust nemen.

Sterkte!

Groetjes MamaHugo

ik ben maandag bij deVK geweest en he is idd ischias.

ze zei dat ik het warm moet houden en rustig aan doen.


He, jakkes vervelend voor je.

Rustig aan!

ja ik moest al rustig doen omdat ik een navelbreuk he dus dit kan er lekker bij.

Balen!!



Ik heb zelf het vermoeden dat ik weer zwanger ben (nog niet getest) en ik heb nu alweer enorme last van mijn onderrug en rechterbeen…



Niet fijn!

spannend !!!

Goh! Schreef ik een tijdje terug hier dat ik het heb gehad, maar ik heb het weer hoor! En nu aan beide kanten! Jippie! Niets is leuker (ahum). En ik heb ook enorme pijn aan mijn stuitje waardoor ik amper kan zitten! Fijn fijn fijn!



Grrrrr… Haha