Isabel op weg naar zindelijkheid...

We hebben een miniwcbrilletje én een potje in huis. De oma’s hebben ook een potje. Maar… tot nu toe maken we er nog maar weinig gebruik van. We hebben het nu nog een beetje van Isabels eigen interesse af laten hangen. Staat ze te poepen, vraag ik of ze dat niet even op het potje moet doen, is het antwoord “Neehee!” en daar kijkt ze dan zo ernstig bij dat ik denk “ja, nee… dan maar niet”

Feit is ook dat ik het stiekem wel makkelijk vind. Bij dagjes weg en zo… even een luier verschonen op moment dat het mij uitkomt en hup, verder maar weer… :oops:

Maar goed… ze is bijna tweeënhalf en da’s wel een mooie leeftijd om toch wel zo’n beetje zindelijk te worden toch? Zeker omdat ze na de zomer naar het kinderdagverblijf gaat…

Dus: ik ga zo naar de Hema, een setje echte onderbroeken kopen :mrgreen:

En dan die luier maar uitlaten dit weekend… die tip zag ik voorbij komen… :think:

Wish us luck! :mrgreen:

Haha Pino, ga je zaterdagochtend beginnen?? :mrgreen: :wink:

Ja, wat een timing he?? :mrgreen:

Haha, ik heb al wat ervaring, workshop 1 krijg je morgen :mrgreen:

Ik lees mee, ben benieuwd naar de workshop, want mijn (bijna) 2-jarige dochter roept ook steevast ‘nee’’ als we vragen of ze op het potje moet terwijl ze wel keurig van tevoren al aankondigt dat ze moet poepen. Ze gooide vandaag het potje van de trap, 2 stukken eruit maar nog wel bruikbaar! :?

Weet nog niet of ik het echt ga stimuleren, ik hoop wel dat ze voor haar 3e verjaardag zindelijk is, omdat haar broers vanaf 3 jaar en 3 maanden zindelijkheidstraining kregen, maar meisjes schijnen eerder te zijn.

Joehoe, de eerste echte sticker is geplakt!

Isabel lag al op bed toen ze me riep… ze moest poepen zei ze. Ik dacht nog dat het was om tijd te rekken, maar toch heb ik haar op de wc gezet. En toen hoorden we tot onze grote vreugde wat kletteren… :smiley: Isabel keek zelf ook helemaal trots, zo lief. Dat poepje bleef weg, maar reden om een grote sticker op het vel te plakken was er! :dance:

:thumbup: Go Isabel!!!

:dance: :dance: :dance:

goed zeg!!

Sticker drie is vanmorgen geplakt… gisterochtend kon ze de tweede plakken (en de rest van de dag is ze niet thuis geweest, dus kon ze ook niet plakken :smiley: )

:dance: en daar was net ook alweer de eerste plons in de wc… Ik vroeg Isabel “Wat was dát nou?!” en ze straalde helemaal en riep “Een drolletje!!” :inlove:

Goed hoor…wij zijn ook een klein beetje bezig. Hij doet al plasjes op de wc en kan ze al goed ophouden…Poepjes begrijpt hij nog niet echt. Hij geeft wel af en toe aan dat hij moet poepen, maar niets is lekkerder dan in een luier poepen 8)

Goed zo Isabel :clap: :clap: :clap:

Knap hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Vanmorgen een ongelukje (eh… megaongeluk zeg maar… met alles erop en eraan :mrgreen: ) gehad maar dat mag de pret niet drukken. Gisteren ging het hartstikke goed, zelfs toen we in een restaurantje waren gaf ze het aan en gingen we naar de wc. Jee, toen voelde ik me wel mama van een hele grote meid hoor, daar in die damestoiletten!! :inlove:

Wat goed van Isabel! :clap: (eh… dan bedoel ik niet het ongelukje waar je hierboven over schrijft :wink:)

Myrthe weet al een tijd heel goed wanneer ze moet poepen of plassen, maar het potje / de wc vindt ze teveel gedoe. En wij hebben het tot nu toe niet echt veel gestimuleerd. Ik dacht steeds: dat gaan we doen als het zomer is, maar dan kan je dit aar dus lang wachten…

Ik heb nou heel goedkoop een potje gekocht in stoelvorm met een bakje dat je kan verwijderen om het te legen. En op het stoeltje mag ze na elke keer een sticker plakken, net als Isabel. Sticker nr 4 zit er nu op én we zijn net naar buiten geweest met alleen een onderbroekje aan. Ging wel binnen 5 minuten mis, maar het bleef desalniettemin heel ontspannen, ook voor Myrthe zelf (alleen liep ze wat raar :mrgreen:).:thumbup:

Ze zegt nu regelmatig vantevoren dat ze moet plassen en als ze in de auto zit, vraagt ze een beetje bezorgd of dat wel mag.

Kortom: we blijven even lekker dooroefenen, zeker met dit zomerweer!

Kijk nou hoeveel stickers onze kleine meid al heeft!! :dance:

Isabel geeft het nu veel aan en het ging op zich steeds beter, maar… sinds gisteren wil ze in haar luier poepen. :roll: “Ik vind het zo fijn in mijn luier poepen” zegt ze dan… :eh:

We doen er maar niet te moeilijk over… we hebben de tijd… :think: :roll: :stuck_out_tongue:

whahaha wat een bijdehand is het toch

kom je toch niet meer bij :mrgreen:

Goed hoor van Isabel, al een heel vel vol met stickers.

ik ga ze moregn halen bij de Action :mrgreen:

@pino wrote:

Isabel geeft het nu veel aan en het ging op zich steeds beter, maar… sinds gisteren wil ze in haar luier poepen. :roll: “Ik vind het zo fijn in mijn luier poepen” zegt ze dan… :eh:

We doen er maar niet te moeilijk over… we hebben de tijd… :think: :roll: :stuck_out_tongue:

Myrthe wil ook nog een luier aan voor het poepen. Plassen gaat al prima op het potje. Ja hoor, tijd zat (straks zijn we opeens “uit de luiers” :shock: :lol: )