Is ze geadopteerd?

Gisteren was ik in de stad aan het shoppen voor Isabel.

Toen ik in een van de winkels in de rij stond om af te rekenen , kwam er een vrouw - van ik schat een jaar of 50-55 -naar mij toe. Eerst zei ze iets tegen Isabella en toen vroeg ze mij , totally out of the blue - of Isabella soms geadopteerd is. Ik zei natuurlijk " Nee , ik ben toch echt haar moeder " … Tja, hihi de vrouw wist natuurlijk niet meer hoe ze het had , en vertelde dat haar zoon of dovhter? geen kinderen kunnen krijgen en daarom ook een kindje uit Colombia geadopteerd hebben. Dat ze zo ontzettend blij zijn met hun kindje .



Normaal gesproken zou ik er een opmerking over gemaakt hebben , want ik vind dat je zoiets niet hoort te vragen …maar iets zei me het niet te doen…



Groetjes,



Linda[/spoiler]

ik denk dat de oma ook heel blij was met haar kleinkind…



In sommige gevallen moet je niet te lang nadenken en dit lijkt me nou zo’n geval :wink:



Maar anders had ik zelf misschien ook wel een opmerking gemaakt.

dat dacht ik dus ook, wilde dat net typen… ik denk dat oma heel blij is met haar kleinkind . :smiley:

ik heb die vraag ook wel vaker gehad. het went. en nog trotser dan gewoonlijk kan ik dan vervolgens antwoorden dat dat supermooie mannetje waarbij zij niet voormogelijk hadden gehouden dat het míjn zoon is, lekker wel in míjn buik heeft gegroeid, en míjn vlees en bloed is!



(en eerlijk is eerlijk: ik betrap me er ook op dat ik me, bij andere blanke vrouwen met (half)donkere kindjes, afvraag of het eigen kindjes zijn of niet)

Ik vind het helemaal niet raar dat ze dat vroeg aan jou… had toch ook gekund? En voor jou is het iets zo gewoons dat je je er op een gegeven moment aan kunt ergeren dat anderen dat blijven vragen… Maar toch vind ik het niet raar… :think:

Ik ben licht getint en heb donker haar en donkere ogen, mijn broer is blond (vroeger bijna wit) en heeft blauwe ogen. Dus niemand die geloofde dat wij broer en zus waren. Mijn moeder riep altijd maar dat ze na mijn geboorte verhuisd waren (wat overigens ook zo was) en dat ze een andere glazenwasser hadden gekregen :mrgreen:

Hoi



Denk dat die oma gewoon erg graag verteld over haar kleinkind, alleen knoopt ze het gesrpek niet helemaal handig aan :lol:

@Mutti wrote:

Mijn moeder riep altijd maar dat ze na mijn geboorte verhuisd waren (wat overigens ook zo was) en dat ze een andere glazenwasser hadden gekregen :mrgreen:




:smiley:



Ook ik ben van mening: dat was een hele gelukkige oma!

@fiep klophout wrote:

(en eerlijk is eerlijk: ik betrap me er ook op dat ik me, bij andere blanke vrouwen met (half)donkere kindjes, afvraag of het eigen kindjes zijn of niet)
Wat grappig, ik ga bij een donker kindje met blanke moeders er altijd vanuit dat de papa donker is. Het komt gewoon niet in me op dat adoptie een mogelijkheid is.

En dat terwijl (blanke) vrienden van mij een afro-amerikaans jongetje geadopteerd hebben.



Dat het niet in me opkomt is vermoedelijk omdat -in mijn ogen- misschien niet alle kindjes groeien in hun mama’s buik maar wel allemaal in hun mama’s hart.

Ik dnek dat je inderdaad een hele trotste oma tegen het lijf gelopen bent :smiley:

@Sonne wrote:

Wat grappig, ik ga bij een donker kindje met blanke moeders er altijd vanuit dat de papa donker is. Het komt gewoon niet in me op dat adoptie een mogelijkheid is.

En dat terwijl (blanke) vrienden van mij een afro-amerikaans jongetje geadopteerd hebben.



Dat het niet in me opkomt is vermoedelijk omdat -in mijn ogen- misschien niet alle kindjes groeien in hun mama’s buik maar wel allemaal in hun mama’s hart.




uh maar met dat laatste geef je toch aan dat je adoptie toch juist wel als een mogelijkheid ziet bij een blanke moeder met een donker kindje?



(ik heb je een behoorlijke tijd neit gezien hier, maar zie dat je momenteel ontzéttend zwanger bent! Gefeliciteerd! Hou je het een beetje uit? Ben erg benieuwd naar jullie naam!)

Een trotse oma, kan niet missen. Ik denk dat ze op het moment gewoon regelmatig mama’s en papa’s aanspreekt met die vraag. Misschien probeert ze “lotgenoten” (zwaar woord… maar ik weet even geen ander) tegen het lijf te lopen?

@fiep klophout wrote:

@Sonne wrote:
Dat het niet in me opkomt is vermoedelijk omdat -in mijn ogen- misschien niet alle kindjes groeien in hun mama’s buik maar wel allemaal in hun mama’s hart.




uh maar met dat laatste geef je toch aan dat je adoptie toch juist wel als een mogelijkheid ziet bij een blanke moeder met een donker kindje?


Nou, ik bedoel eienlijk meer te zeggen dat er voor mij geen onderscheid is tussen een biologisch of adoptiekind (ik gebruik die termen nu ook om duidelijk te zijn, maar voel me er ook niet zo prettig bij).



@fiep klophout wrote:
(ik heb je een behoorlijke tijd neit gezien hier, maar zie dat je momenteel ontzéttend zwanger bent! Gefeliciteerd! Hou je het een beetje uit? Ben erg benieuwd naar jullie naam!)
Hihi, dank je. Ben superlabiel, strontchagerijnig en loop te waggelen als een eend met een ei in d’r *. Maar verder gaat het goed hoor :slight_smile:

De naam, veel mensen weten 'm al en moesten even wennen maar vinden hem nu erg mooi :-). Nog max. 11 dagen