is vliegend op vakantie nog wel zo leuk?

poe hee… dacht ga ff kijken op de site wat tegenwoordig allemaal wel en niet mag…



maar bijv vloeibare spullen mag je niet meer als een liter meenemen en dan ook verpakt in max 100ml per verpakking en moet in een hersluitbare doorzichtige plastic zitten.



kinderwagens moet je afgeven bij de incheckbalie.



mag ik wel een nagelschaartje meenemen voor haar? want dat moet echt 2x pw gebeuren.



max 10 kilo bagage voor een baby, de kinderwagen valt daar ook binnen.



oef, zo lijkt dat vliegen met baby al een heel stuk minder leuk! Hoe doen jullie dat? Zouden potjes daar ook onder vallen? ben blij dat ik bv geef… of zouden mijn Bertha’s te zwaar zijn en ook in plastic zak moeten :lol:



ervaringen gevraagd…

pffff geen idee, ik vlieg niet :mrgreen:



Vraag onze expert Sas :wink:

die heeft over 2 weken pas weer verse ervaring… moet ze niet vergeten hem weg te zetten :mrgreen:

:mrgreen: lees even mee…

Wij vliegen ook over anderhalve week… zat ook al helemaal te stressen over de buggy enzo, maar da’s nu goedgekomen (we hebben een superlichtgewicht gekocht), en zit nu te piekeren over lenzenvloeistof… die zit dus in een verpakking van 120ml :wall: en mag dus niet in handbagage mee… maar als ik 'm in de koffer stop… :silenced: heb iets te veel verhalen over zoekgeraakte koffers gehoord :silenced:

En nee, waar wij heengaan is dat niet te koop :wink:



Deanne krijgt N*trilon, ik hoop dat ik aan 1 bus genoeg heb. Die gaat dus echt wel in de handbagage :hand: is geen vloeistof ten slotte :mrgreen:



Nagelschaartje mag vast wel, maar niet in handbagage.



Luiers wil ik ivm luieruitslag wel een paar van onszelf meenemen, van bepaalde merken krijgt ze zo’n uitslag… is zielig. Potjes neem ik maar niet mee, mag niet in handbagage en die overleven een vliegreis in een koffer vast niet :silenced: ach dan leeft ze maar anderhalve week op komkommer, tomaat en brood :silenced: als ze verder niks lust.



Ben ook heeel benieuwd hoe het gaat hoor… laatste keer vliegen is voor mij ruim 2 jaar geleden al, en er is echt veeeel veranderd… :shifty:

ik heb vandewinter een heftige discussie gehad om 5 uur 's morgens op het vliegveld bij de douanedoorgang…



tygo had een kuur, die moest ie na zijn fles innemen.

dat zat in een flesje dus.

dat moest ik met een beetje limo geven in een ander flesje dan zijn melkfles (dat was ie gewend)

daarnaast had ik dus de melkfles met poeder bij me, die ik in de wachtruimte vóór het binnengaan van het vliegtuig zou geven, want we vertrokken om 7 uur, dus dan had ie dat vast binnen.

ik had ook nog een pakje drinken bij me, en aangezien hij die altijd uit een tuitbeker drinkt, had ik die ook bij me. leeg dus.



kortom:

  • 1 fles voor melk (leeg)
  • 1 doosje poeder voor melk
  • 1 flesje met AB-kuur + een leeg flesje met speen
  • 1 lege antilekbeker
  • 1 pakje limo



    waar deed dat mens (het was een vrouw) moeilijk over??

    de 3 flessen/beker die leeg waren!

    je hebt er toch maar 1 nodig in je handbagage, vond ze

    de rest moest ik inleveren.



    ja amehoela!

    heb dus een hoop stampij staan maken.

    ik wist van die 100 cc die je mee mocht nemen,

    en daar heb ik me aan gehouden.

    medicijnen mogen/moeten ook mee in handbagage, dus daar heb ik me ook aan gehouden.



    ik zei: wat moet ik in hemelsnaam aanrichten met 3 lege flessen/beker???

    een aanslag plegen op het hoofd van de piloot ofzo??



    echt woest was ik…

    dit is echt typisch nederland hoor,…

    vanuit spanje had ik het driedubbele bij me,

    ze dezen nergens moeilijk over.





    de chef werd er zelfs bijgehaald

    en al die mensen maar wachten achter me

    whahaha



    nogmaals het hele verhaal uitgelegd,

    toen mocht alles mee.







    en dat nagelschaartje: in je koffer mag het mee!

    NIETS aan scherpe dingen in handbagage doen, want je bent het kwijt!

    verder mag je best een fruitkuipje meenemen

    of danoontje ofzo

    daar doen ze niet moeilijk over.



    voorderest valt het best mee om te vliegen hoor :mrgreen:



    ik ga 12 juni weer

    en eind augustus ook weer

@Ziet wrote:

voorderest valt het best mee om te vliegen hoor :mrgreen:





:o grapjas :wink:
Pff voor dat soort discussies ben ik ook wel bang ja... wij vliegen ook veel te vroeg in de ochtend, en dan ben ik niet op m'n best 8) :wink:

@poekie wrote:

poe hee… dacht ga ff kijken op de site wat tegenwoordig allemaal wel en niet mag…



maar bijv vloeibare spullen mag je niet meer als een liter meenemen en dan ook verpakt in max 100ml per verpakking en moet in een hersluitbare doorzichtige plastic zitten.



kinderwagens moet je afgeven bij de incheckbalie.



mag ik wel een nagelschaartje meenemen voor haar? want dat moet echt 2x pw gebeuren.



max 10 kilo bagage voor een baby, de kinderwagen valt daar ook binnen.



oef, zo lijkt dat vliegen met baby al een heel stuk minder leuk! Hoe doen jullie dat? Zouden potjes daar ook onder vallen? ben blij dat ik bv geef… of zouden mijn Bertha’s te zwaar zijn en ook in plastic zak moeten :lol:



ervaringen gevraagd…




vorig jaar was dit niet zo, is dit dan verandert?

vloeibare baby voeding mag wel als het maar zichtbaar is.

wagen is vorig jaar niet meegeteld als bagage en mocht gewoon mee tot de gate 1 bugy en 1drie wieler

nagelschaartje oid mag gewoon mee in de kover, niet in de hand bagage.

potjes mogen ook mee in de kover.

10kilo voor een kind exl wagen is echt meer dan genoeg.

:? ja, sinds wat vage mogelijke aanslag-plannen die ze in Groot-Brittannië zouden kunnen willen mogen (zoooo vaag dus :wink: ) doen, zijn alle regels verscherpt.

Was toen ook veel op het nieuws, liep iedereen met van die doorzichtige plastic tasjes :hand:



Voorheen ging je inchecken, daarna door de paspoortcontrole waar je handbagage werd bekeken, en daarna werd je losgelaten bij de tax-free winkels… waar je allerlei sterke drank (in glazen flessen… dus mooi wapen…) kon kopen, en ook zakmessen en nagelschaartjes en weet ik veel wat nog meer :roll:

Nu is dat nog steeds zo, maar word je bij de gate vlak voordat je het vliegtuig instapt nogmaals gecontroleerd…





Dat de buggy meetelt bij de 10kg bagage voor het kind hoorde ik ook van m’n moeder. Heb dat zelf nog niet terug kunnen vinden bij algemene voorwaarden :?



Potjes in de koffer meenemen lijkt me geen goed plan :silenced:

Even op Schiphol-site gekeken:



http://www.schiphol.nl/_inchecken_bagage/portlet/regels_handbagage_6_november.jsp?PORTLET<>cnt_id=10134198674615235&ASSORTMENT<>ast_id=1408474395729234&FOLDER<>folder_id=2534374302572182&VIRTUAL_TEMPLATE<>vt_id=10134198673766962&bmUID=1176953587876&bmLocale=nl





Kom nog steeds niks tegen over de buggy…

volgens mij wegen ze de buggy dus ook niet hoor… gewoon je kind erin zetten, bij het inchecken, en wel ff een tag vragen, maar verder hoeft dat niet gewogen hoor…



Luiers zou ik inderdaad zelf ook meenemen… just to be sure… (en zijn vaak in het buitenland niet te betalen :shock: )

Potjesvoeding kun je gewoon meenemen, wikkel het in een handdoek en er kan niks mis gaan…

Dat hele poeder-flesjes en vloeistofverhaal werkte echt op mijn lachspieren whahahaha

Qua lenzenvloeistof, ze hebben bij het kruidvat enzo meestal van die kleine flesjes… als je dat nou eens gebruikt voor de heen en terug reis… en je vloeistof gewoon in je koffer??Voor een keertje een andere vloeistof moet toch niet 'zo’n probleem zijn… en anders gewoon ff een keer in zetten met een beetje speeksel?



Bovenal, geniet lekker van je vakantie :mrgreen:

@mv2kids wrote:

Bovenal, geniet lekker van je vakantie :mrgreen:






:silenced: je zou 't bijna vergeten he :wink:





Tja heb harde lenzen, en om die nou lastig te gaan vallen met een andere vloeistof :think: weet niet of dat nou zo’n slim idee is.

En dit soort dingen in de koffer doen vind ik toch wat eng, er raken zoveel koffers zoek (die na een dag of wat wel weer boven water komen, maar daar hebben wij dan weer niks aan omdat we niet in het land waar we naartoe vliegen blijven :doh: )



Neem geen heel pak luiers mee hoor, dan zit de hele koffer al vol :wink: maar gewoon een paar voor de zekerheid. En anders loopt ze maar hele dagen in d’r blote billen, het is daar nu toch warm :mrgreen:



Potjes… tja… m’n vader heeft ooit eens een fles rode wijn in tig handdoeken gewikkeld in de koffer gestopt… je wil niet weten hoe de koffer eruit zag :mrgreen:



Hihi en weet je… al dit druk-maken heeft ook eigenlijk helemaal geen zin… en als we straks weer thuis zijn, dan vraag ik me waarschijnlijk echt af waar ik nu toch zo’n probleem van maakte :mrgreen:

kweetniet waar je heen gaat, maar in spanje zijn de luiers spotgoedkoop.

ze hebben megapakken pampers (alleen heten ze daar dodots ofzo)



ik neem een paar luiers mee en de rest koop ik daar.



ook potjes eten kun je overal kopen

zijn er gewoon van nestlé

en ook poedermelk kun je overal kopen.











enne, over het niet op je best zijn 's morgens vroeg:

mijn oma was mee, die schaamde zich dood voor me :mrgreen:

@Ziet wrote:

kweetniet waar je heen gaat, maar in spanje zijn de luiers spotgoedkoop.

ze hebben megapakken pampers (alleen heten ze daar dodots ofzo)



ik neem een paar luiers mee en de rest koop ik daar.



ook potjes eten kun je overal kopen

zijn er gewoon van nestlé

en ook poedermelk kun je overal kopen.











enne, over het niet op je best zijn 's morgens vroeg:

mijn oma was mee, die schaamde zich dood voor me :mrgreen:






Ziet, wij vliegen via Corfu (Griekenland) naar Albanië. Luiers hebben ze daar ook zat (iets prijziger dan hier, maar ach dat interesseert me echt helemaal niks), maar totaal onbekende merken. En omdat Deanne ‘lastig’ is qua luier :think:



Potjes kennen ze vast niet daar :lol: maar die zouden we eventueel in Griekenland nog mee kunnen nemen, just to be sure…



Van poedermelk hebben ze daar ook nog nooit gehoord, en oke, Deann mag vanaf 5 mei officieel gewone melk, maar stel dat ze ziek wordt… (kans is aanwezig, heb zelf ook in 't ziekenhuis gelegen met iets van voedselvergiftiging) dan wil ik zeker weten dat ze iets binnenkrijgt dat ze kent. Dus ‘moet’ die melk mee…





:lol: :lol: :lol: kan me voorstellen dat je oma zich kapot schaamde :wink:

Mijn ouders en m’n broertje gaan ook mee… dus die kunnen ook hun lol op 8)

ik heb toen op de site van pampers gevraagd in welke landen ze ze hadden en hoe ze daar heten.

kreeg binnen no time antwoord.



hetzelfde met potjes eten en melk, kun je zo opvragen.

de meeste apotheken verkopen ze.



(en hoe doen ze dat daar dan met kinderen van die leeftijd?

die eten meteen met de pot mee ofzo?)

@Ziet wrote:



(en hoe doen ze dat daar dan met kinderen van die leeftijd?

die eten meteen met de pot mee ofzo?)








:sick: als de BV niet lukt, krijgen die gewone melk :sick:

En ze eten inderdaad gelijk met de pot mee, eerst wel geprakt… (mijn man at met 7mnd al feta en brood :o )



Ga N*tricia eens even mailen of ze de melk toevallig ook bij de apotheek verkopen :thumbup: (of eventueel in Griekenland), dat scheelt toch weer bijna een kilo :mrgreen:



Pampers is dus iets waar Deanne niet tegenkan, maar Huggies kan ik ook wel even mailen!



Bedankt voor het meedenken!





Las trouwens ergens anders net (ben druk aan het speuren naar vliegtuigtopics 8) ) dat jij binnenkort alleen naar Spanje vliegt?? Stoer!!!

Waarschijnlijk is 't net zoiets als voor het eerst alleen met de trein, je moet het gewoon een keer gedaan hebben, en dan stelt een volgende keer niks (weinig) meer voor :?

ja klopt

we gaan eerst in juni nog ff met zijn drieën oefenen :mrgreen:

ik weet niet of het al gezegd is. maar je kan ook het info nummer bellen van de maatschappij waarmee je gaat vliegen even bellen ivm buggy en/of wagens. hebben wij toen ook gedaan want bij elke vliegtuigmaatschappij is het weer anders

Wij zijn net terug van een vakantie in Indonesië en bij ons telde de buggy/rugdrager niet mee met het gewicht van handbagage of koffer. Koffers was voor de jongste ook 10 kg, handbagage 7 kilo. Bij elkaar dus best nog veel. Luiers hadden we wel voor de hele vakantie meegenomen, dus 4 kg luiers in de koffer.

Mijn lenzenvloeistof heb ik wel gewoon in de koffer gestopt, maar ook een in de andere koffer voor de zekerheid. Bij de handbagage had ik mijn lenzendoosje gestopt met verse vloeistof.

Potjes hadden wij niet nodig, en voor in het vliegtuig kan je bij de maatschappij speciaal potjes aanvragen.

Vergeet niet een babybedje aan te vragen als het mogelijk is. Dan heb je toch je handen vrij als die kleine in slaap valt. Bij ons was het tot 14 kg en dat ging nog net.

Fijne vakantie!

Hoi,



Nog even terugkomend op die buggy. Wij hebben die nog niet en tzt als wij op vakantie gaan zal Lynn 10 maanden zijn. Nu had ik steeds in gedachten om gewoonde wandelwagen (Voor zo’n kleintje veel comfertabeler maar deze is dus alleen in 2 delen inklapbaar. Het onderstel moet losgemaakt worden van de buggyinzet. Doen ze daar moeilijk over? Of is het zonde van zo’n wagen? Kan ik toch beter een buggy kopen?

@monique wrote:

ik weet niet of het al gezegd is. maar je kan ook het info nummer bellen van de maatschappij waarmee je gaat vliegen even bellen ivm buggy en/of wagens. hebben wij toen ook gedaan want bij elke vliegtuigmaatschappij is het weer anders






:silenced: heb ze eergister gemaild… kreeg netjes diezelfde dag een reactie terug… helaas geen antwoord op mijn vragen :doh: er werd gewoon precies voorgekauwd wat er al op de site staat :doh:

Dus gister gebeld… nou da’s nog vele malen erger :silenced: kreeg antwoord op dingen die ik niet eens vroeg :o



Voorbeeldje: ik vroeg of de buggy meetelt bij die 10kg bagage die Deanne mee mag nemen.

Antwoord: ja hoor, de buggy mag mee en de maxicosi ook

:think: :think: :think: dát vraag ik niet…





Maar goed, ik weet nu nog steeds niet of het zo is of niet… hij dacht van niet… geloof ik :roll:

Drinken voor Deanne mag mee in hoeveelheden van max 100ml… jaja, da’s dus ook niet waar :naughty: voor babyvoeding wordt heeeel duidelijk een uitzondering gemaakt!! Ik moest dat maar uitprinten van die jongen en meenemen naar Schiphol als ‘bewijs’…



En 't mooiste: Deanne mag volgens hem ook gewoon 5kilo handbagage mee :dance: :dance: :dance:

:silenced: nou geloof ik daar niks van, maar goed… heb helaas de naam van die jongen niet (was niet te verstaan :silenced: ) maar ik onthou 't mooi wel… :silenced: en dus neemt m’n dochter ook 't een en ander aan spul mee, waardoor wij ongetwijfeld aan een paar kilo voor haar komen :wink:





:wall: :wall: :wall: vraagt ie aan het eind ook nog of ie goed geholpen heeft :wall: :wall: :wall: :wall:

Heb maar ja gezegd :oops: anders zit je nog een paar minuten extra (a 25 ct per minuut :evil: ) aan de telefoon…

Ik weet in ieder geval nog precies wat er in ons voordeel gezegd is, mochten ‘ze’ moeilijk gaan doen… hihi ben me nu al aan het voorbereiden op een leuk briefje richting maatschappij :silenced:

:angel: en mailtje bewaren we ook :angel: :wink: